READING

Produsele handmade: de la concept la prezentare

Produsele handmade: de la concept la prezentare

Distribuie articolul:
Share

Produsele handmade au ceva special. Sunt unicat, create cu dragoste, sunt piese deosebite rezultate din ideile şi conceptul unor artizani talentaţi. Se găsesc în cantitate limitată şi, dacă ai achiziţionat un astfel de produs, cu siguranţă nu îl vei mai găsi altundeva.

Produsele handmade sunt realizate cu dragoste. Dragoste pentru frumos, artă şi viaţă. Realizarea lor necesită multă muncă, materiale alese „pe sprânceană”, timp, energie si, mai ales, idei originale. Iar uneori se poate intampla chiar să existe mai multe încercări până la obţinerea rezultatului dorit.

De multe ori o idee şi un concept deosebit nu este suficient pentru a convinge potenţialii cumpărători. Pentru asta este nevoie de marketing. Marketingul, în special comunicaţiile de marketing, au rolul de a informa, a convinge şi a reaminti cumpărătorilor şi potenţialilor cumpărători despre produs.

Toate informaţiile, produsele şi designul din magazinul online sau fizic, de pe blog, facebook, contul de flick sau postările de pe anumite forumuri ale unui artizan comunică ceva despre produsele sale. Secretul pentru reuşită este ca acestea să comunice acelaşi lucru, să transmită acelaşi mesaj.

Produsele handmade au avantajul de a fi unice, realizate de un designer cu multă migală şi pe baza unui concept propriu, iar acest avantaj trebuie exploatat la maxim. De multe ori în prezentarea unui produs este spusă si povestea lui: ce simbolizează, de la ce idee a pornit artizanul când l-a creat, ce inspiră şi cui îi este adresat. Astfel, atunci când cumperi un produs handmade, cumperi mai mult decât un accesoriu sau o geantă, cumperi o poveste şi o experienţă.

Există artizani care crează o gamă foarte variată de produse, de la cercei şi inele la bentiţe şi tricouri si există şi acei artizani de nişă, care crează o anumită categorie de produse, pentru un anumit segment de clienţi sau care lucrează în principal cu un singur tip de material. Diversitate există din plin – accesorii în stil urban sau romantic, rochiţe Lolita, tutu-uri într-o explozie de culori, bijuterii din cupru sau argint, broşe din fetru, mărgele pictate, jucări pufoase, obiecte de decor inspirate din alte vremuri..

Prezentarea produselor handmade a ajuns să primească tot mai multă atenţie, în special în mediul online sau la târgurile de profil. Nu-i aşa că îţi vine să cumperi un produs doar pentru că este ambalat atât de frumos în cutiuţe cu flori prinse cu fundite ca de fondant, că arată atât de delicios sau pentru că arată atât de bine pe modelul din fotografie? Fie că suntem de acord sau nu, modul de prezentare ajută la luarea deciziei de cumpărare. De accea este foarte important ca acesta să fie în acelaşi ton cu povestea şi produsul. Cu cât aceste elemente se potrivesc mai bine între ele, cu atât mai puternic este efectul.

Întocmai pentru că produsele handmade permit un grad mare de personalizare, trebuie profitat de versatilitatea acestora. Iar pentru că pe această piaţă apar tot mai mulţi artizani, detaliilor li se acordă tot mai multă atenţie, pentru a seduce potenţialii cumpărători. Aceste detalii pot fi cărţi de vizită impecabil realizate ce conţin logo-ul brandului, bileţele personalizate, un cadou neaşteptat, ambalaj ecologic sau ambalaj în acelaşi ton cu cartea de vizită şi/sau imaginea brandului.

Produsele handmade sunt alese pentru execuţia impecabilă, pentru povestea din spatele produselor şi pentru sufletul şi pasiunea puse în realizarea lor. Aceste lucruri se văd în ambalajele prietenoase, culorile alese şi combinate cu grijă, finisajele atent lucrate şi atenţia la detalii. Handmade-ul aduce o gură de aer proaspăt pe piaţa actuală şi, utilizând marketingul ca o unealta, toate caracteristicile unice ale creaţiilor handmade pot fi scoase în evidenţă, urmând să crească valoarea produsului final.

Comentarii

RELATED POST

  1. Monica

    7 septembrie

    Ca persoana care lucreaza in marketing pot sa spun ca articolul de mai sus este intradevar interesant, insa e mai degraba teoretic. Acest lucru nu e unul rau, pentru ca, in general, totul are ca baza de pornire teoria. Insa, cred ca, pentru cititorii site-ului ar fi de ajutor si niste studii de caz concrete, care sa ii ajute sa faca pasul de la teorie la practica de vanzare. Poate ar putea constitui baza de pornire pentru un program care sa ajute cu adevarat niste artisti geniali care insa nu stiu sa se vanda la adevarata lor valoare!

    • mihaella.ion

      7 septembrie

      Salut!
      Monica te rog citeste si celelalte articole de la categorie de marketing, acomlo sunt date si exemple clare cu artizani ce au reusit sa faca o afacere din handmade.

  2. […] Produsul este cel mai important element din mixul de marketing, mai ales în lumea handmade, unde un produs original, bine realizat se poate vinde singur. Dar, cum lucrurile nu sunt întotdeauna atât de simple, am rugat-o pe simpatica Eugenia Ghica de la BohemianSin să ne împărtăşească din procesul ei creativ, dar şi cel de realizare şi de prezentare a produselor create de ea. […]

  3. da'mely biju

    20 aprilie

    eu nu am avut experienta targurilor sau a expoziitilor, in sensul ca nu am participat decat ca si privitor, eventual cumparator. si de fiecare data mi-au atras privirile panourile frumos amenajate, cu bun gust, nu foarte aglomerate, astfel incat sa poti privi totul in tihna.

  4. Madi

    14 aprilie

    Vreau in primul rand sa va apreciez munca depusa in „Atelierul” .
    In al doilea rand, doresc sa imi exprim parerea despre articolul de mai sus .

    Prima oara cand am inceput sa „fabric” diferite lucrusoare pentru noi, fetele, a fost in Martie 2008. Prietenul meu, urban artist, si un alt amic de-al lui, pictorul Marian Vintila, au pus umar de la umar sa deschida un micut atelier de arta in centrul Constantei, de unde suntem noi. Eu dintotdeauna am fost putin mai mult decat un simplu copil, debordam de imaginatie inca de micuta, cu toate astea, parintii mei nu m-au indrumat spre o viata de artist, ei facand parte din aceasta categorie de asemenea. Asa ca mi-am cumparat cateva pachetele de polymer clay si am inceput sa fac cercelusi. Aveam un panou micut, pus pe un sevalet intr-un coltisor. Pe zi ce trecea, mai multa lume venea; nu sa le vada tablourile lor, ci cerceii mei . De ce ? Pentru ca erau prezentati in asa maniera. Va dati seama ca la inceput, nu imi iesea mare lucru din mana, dar erau lucrati ingrijit si cu bun gust. Insa panoul arata boem, chic si te facea sa cumperi. La fel si etichetele folosite. Si pungutele in care impachetam fiecare pereche de cercei cu mare grija.

    Bineinteles ca acum, dupa atata timp, mai ales la targuri, nu am timp sa impachetez totul asa cum mi-as dori; dar incerc sa readuc mereu un zambet pe buze celor care descopera abia acasa, ca pe spatele etichetelor „Madds” se ascunde mereu un gand bun.

    Asa ca da, tot ce scrie mai sus e adevarat si mai mult decat atat, ambalajul si forma CHIAR fac diferenta !

    Este o arta sa creezi minunatii handmade, dar este o arta sa le si vinzi !

    ~Madi/ Madds Shop

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share