READING

Ghid practic pentru descrierea produselor vândute ...

Ghid practic pentru descrierea produselor vândute online

Distribuie articolul:
Share

Aşadar, ai reuşit să găseşti ideea sau conceptul, le-ai tranformat în realitate, ţi-ai stabilit modalităţile de prezentare, ai definitivat povestea pe care vrei să o transmiţi şi ai reuşit să faci rost/să manufacturezi ambalajele ideale. E clar că cel mai la îndemână va fi prezentarea/vânzarea lor online. Să zicem că ai deja un blog, un site sau un cont de magazin online pe o platformă de vânzare. Indiferent de  faptul că alegi să creezi o poveste în jurul produselor tale sau să le prezinţi în cuvinte cât mai puţine şi mai simple, descrierile tale ar trebui să răspundă unui număr de întrebări.

Aşa că avem mai jos un mic ghid cu întrebări pe care un cumpărător şi le-ar putea pune, privind produsele tale. Răspunsurile clare la aceste întrebări te vor ajuta să realizezi descrieri corecte şi complete ale produselor tale, să creezi o relaţie deschisă, transparentă cu clienţii tăi, prevenind astfel neînţelegeri şi nemulţumiri ulterioare de genul: „produsul nu e la fel de roşu ca în poză”, „e prea mic, prea mare, prea greu”, etc.

1. Ce este?
Probabil că pentru tine este absolut clar ce reprezintă produsul respectiv, dar există riscul să nu fie la fel de clar şi pentru potenţialii tăi cumpărători.

2. Ce culoare are?
Ştiu că ţi se pare clar ce culoare e, din moment ce te-ai străduit foarte tare să faci fotografii care să redea cât mai fidel caracteristicile, dar nu trebuie ignorat faptul că setările de culoare ale monitoarelor pot diferi.

3. Cât de mare e?
În calitate de cumpărător, nu vrei să îţi dai cu presupusul referitor la dimensiunea cerceilor sau colierelor din fotografie. În plus, percepţia fiecăruia poate fi total diferită, aşa că e cel mai sigur să măsori conştiincios dimensiunile respectivului produs şi să le prezinţi în aşa fel încât să fie usor de remarcat. De asemenea, poti folosi 1 sau 2 sisteme metrice, în funcţie de piaţa pe care vrei să vinzi – pentru piaţa americană sau cea britanică e preferabil să ai şi dimensiuni în inci.

4. Din ce e făcut? Ce materiale şi tehnici sunt folosite?

5. Ce fel de senzaţie creează atunci când este purtat? Cum e textura? E greu? 

6. La ce foloseşte? Are scop decorativ? Îndeplineşte o anumită funcţie? Ambele?
 

 

7. Cum funcţionează? Cum poate fi purtat?
Să presupunem că e vorba de un mic joben care se poartă prins în păr. Clientul trebuie să ştie că acesta nu va aluneca de pe cap, fiind prins cu un pieptăn, un cleşte, o agrafă.

8. Cum se întreţine? Poate fi spălat? Trebuie curăţat? Ferit de anumiţi factori chimici sau fizici?

9. Cumpărătorul primeşte tot ce vede în fotografie?
Se prea poate să fie clar că acea ceşcuţă sau piatră pe care ai fotografiat o pereche de cercei reprezintă doar decorul, dar cu siguranţă trebuie specificat. De asemenea, atunci când ai fotografiat  5-6 inele pentru că dădeau o imagine de ansamblu foarte bună, trebuie specificat din nou că preţul se referă la un singur produs din cele 6.

10. Va primi exact produsul pe care îl vede în fotografie sau ceea ce vede e o fotografie „de stoc”?
Pentru cei care lucrează în serie mică, nu e o noutate faptul că produsele nu îţi ies identice, motiv pentru care nu strică să se specifice acest lucru, mai ales dacă fotografia afişată este a unui produs deja vândut.

11. I se va potrivi?
Când cumpără dintr-un magazin offline, s-ar putea să probeze chiar şi 10-12 produse înainte să îl descopere pe cel care i se potriveşte cu adevărat.  De aceea, având în vedere că cei care cumpără online îşi asumă un risc, ar trebui recompensaţi cu informaţii detaliate referitoare la măsuri şi dimensiuni, pentru că informaţii de genul „mic” sau „mare” nu sunt suficiente.

12. Ce se întâmplă dacă nu i se potriveşte? Rămâne cu el? Există posibilitatea schimbării cu un alt produs sau cu un produs similar de alte dimensiuni? Cine plăteşte costurile de expediţie?
Sunt întrebări importante, iar informaţiile referitoare la acestea nu trebuie ignorate. Chiar daca ai scris deja o politică a magazinului/site-ului în care ai specificat aceste lucruri, nu uita să atenţionezi cu privire la citirea prealabilă a acestor secţiuni, înainte de lansarea unei comenzi şi contactarea prin mesageria platformei magazinului sau e-mail în caz de întrebări suplimentare.

13. Ce prezentare are? E împachetat „de cadou”? E gata de expediţie sau e făcut „la comandă”?

14. Are vreun miros specific? E produs într-un loc unde se fumează?
S-ar putea ca ţie să ţi se pară că brăţara ta făcută cu conectori antichizaţi din alamă nu au un miros deranjant, dar pentru unele persoane acest miros poate fi insuportabil. De aceea e cel mai sigur să specifici acest lucru, dacă este cazul. De asemenea, dacă îţi realizezi produsele într-un loc ferit de fum de ţigară, în care animalele de companie nu au acces, e bine să o menţionezi. Poate constitui un plus, în cazul în care cumpărătorii tăi sunt alergici la cele de mai sus. Oricum, nimănui nu i-ar plăcea să primească, spre exemplu, o geantă lucrată manual care miroase pregnant a fum de ţigară sau e plină de fire de păr de pisică.

Adaugă fotografii care să prezinte o imagine a produsului cât mai fidelă şi vei reuşi cu siguranţă să le oferi potenţialilor clienţi imaginea aproape palpabilă a ceea ce vrei să vinzi.

Sursă bibiliografică online:

http://www.etsy.com/storque/how-to/best-of-the-etsy-forums-20-questions-your-buyers-are-asking-7024/

Comentarii

RELATED POST

  1. mimy

    24 aprilie

    Foarte interesant…Voi incerca pe viitor sa aplic cateva sfaturi descrise aici…!Multumesc..!

  2. Lory

    22 aprilie

    Bravo!Scurt si concis!Multe informatii pe cm patrat. 😉 Bafta si sa tot mai scrieti articole de astea 😉

  3. corina

    22 aprilie

    felicitari aveti informatii dintre cele mai interesante si utile.

  4. […] This post was mentioned on Twitter by Revista Atelierul. Revista Atelierul said: Revista Atelierul Nou – Ghid practic pentru descrierea produselor vândute online. Citeste acum http://tinyurl.com/24gnbau […]

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share