READING

Promovarea online – blogul

Promovarea online – blogul

Distribuie articolul:
Share

Blogul – termen provenit de la expresia web log –  este o publicaţie web (un text scris) ce conţine articole periodice sau/şi cu actualizare neîntreruptă, ce au de obicei un caracter personal. (sursa: wikipedia.org)

În ceea ce priveşte promovarea online a produselor handmade, cea mai răspândită şi la îndemână unealtă este blogul. Acesta este gratuit, uşor de folosit, oferă vizibilitate şi este ‘a la mode’.

Totul a început cu un click…

Cele mai utilizate platforme pentru găzduirea unui blog sunt Blogger, WordPress şi Typepad, dar mai sunt şi altele. Acestea au o serie de layout-uri şi fundaluri ce pot fi alese pentru a personaliza blogul. Totuşi, pentru a avea un blog care să iasă în evidenţă este recomandat să ai un background personalizat – special creat pentru blogul tău, cu produsele tale, ceva reprezentativ sau poţi căuta unul în mulţimea de site-uri care oferă fundaluri gratuite, cum ar fi: Shabbyblogs, TheCutestBlogOnTheBlock sau SimplyBlogitBackgrounds (google e prietenul tău!).

Am observat că mulţi artizani aleg un fundal cât mai simplu, care să nu încarce foarte mult imaginea şi să creeze o atmosferă cât mai plăcută pentru cititor, nu să il obosească.

Atunci cand alegi fundalul, gândeşte-te la imaginea pe care vrei să o promovezi, la culorile folosite, textura.

Un alt aspect important este numele blogului – ideal este să aibă acelaşi nume ca şi magazinul sau brandul tău. Astfel blogul va fi mai uşor de găsit.

Pimp your blog

Dacă folosiţi blogger, atunci primul pas este să utilizati unealta Google Analytics – este gratuită şi puteţi afla informaţii statistice foarte utile, cum ar fi: cât timp petrece un cititor pe blogul tău, ce cuvinte (keywords) au folosit în căutarile lor pentru a ajunge la tine, de unde au ajuns sau ce posturi citesc.

Promovează-ţi blogul punând link-ul acestuia în magazinul tău, ca semnătură la email-urile pe care le trimiţi sau pe forumuri, pe cartea de vizită, pe etichetele sau ambalajul produselor tale.

Intră în comunitatea blogurilor şi lasă comentarii pe alte bloguri, interacţionează cu alţi bloggeri – acestia cu siguranţă îţi vor vizita blogul, poate doar din curiozitate la început, urmând chiar să ajungă cititori fideli.

Adaugă pe blogul tău link-uri către magazinul tău online (dacă este cazul), către conturile tale de pe reţelele sociale (facebook, twitter, mypage, flickr şi altele) şi foarte important – adresa ta de email şi datele tale de contact trebuie să fie cât mai vizibile.

Deasemenea, platformele blogurilor îţi permit să adaugi tot felul de gadget-uri, cum ar fi: chestionare despre diverse subiecte (utile pentru a primi feedback de la cititori), followers, etichete şi altele.

Make it personal

Foloseşte blogul pentru mai mult decât a-ţi prezenta şi vinde produsele, foloseşte-l pentru a crea o legătură mai personală cu cititorii şi clienţii tăi. Poţi scrie despre cărţile şi filmele ce îţi plac, despre familie, călătoriile tale, despre ce te inspiră, despre orice îţi face ţie plăcere – dacă este sincer, va atrage mulţi cititori care îţi vor rămâne fideli.

Prezintă şi scrie despre procesul de creaţie, arată poze cu munca ta în desfăşurare.

Oamenilor le place să creeze cate ceva micuţ pentru ei, pentru copii sau pentru casă, prin urmare sunt mereu în căutare de tutoriale. Dacă poţi face câteva tutoriale pe care să le postezi pe blog, acestea îţi vor aduce garantat o serie de cititori.

O altă modalitate de a atrage vizitatorii pe blog, este organizarea de concursuri. Aici ai libertate totală în ceea ce priveşte organizarea, termenii şi premiul.

După cum este bine ştiut, o poză valorează 1.000 de cuvinte – faceţi poze cât mai atractive, atât pentru produse cât şi pentru poveştile pe care le postaţi pe blog.

Fii activ – încearcă să postezi conţinut nou zilnic sau cât de des posibil. Probabil nu vei avea întotdeauna chef sau timp aşa că poţi încerca să scrii în avans câteva posturi, pe care le poţi publica pe rând, astfel nu îşi vei dezamăgii cititorii.

Consideră blogul o extensie a activităţii tale, o modalitate gratuită de promovare şi expunere a produselor şi mai ales a ta, deoarece cititorii asta caută – ceva personal!

Sursă bibliografică online: http://www.etsy.com/storque/how-to/etsys-guide-to-blogging-2460/

Comentarii

RELATED POST

  1. Foarte util articolul, să ştiţi că eu intru cu regularitate pe-aici, să văd ce lucru nou ne mai spuneţi, iar cu informaţiile de azi chiar ma-ţi nimerit unde mă doare – bloguleţul meu – şi cum să-l fac mai uşor de găsit, mai atractiv etc. Mulţumesc mult pentru articolele voastre, legat de background, m-am şi dus îndată să vizionez oarece, şi fără multă vorbă am luat trei variante care m-au atras, iar prima am şi postat-o deja, schimbând-o pe cea pe care o alelesem din opţiunile blogger. Nu-i aşa că-i frumoasă tema? Creatoarea ei, Corine Nielsen, are ochi şi stil, cel puţin mie aşa mi se pare.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share