Cum se construieşte un brand

Distribuie articolul:
Share

1. Alegerea numelui brandului este primul pas înspre success. Acesta trebuie ales cu grijă, să fie simplu, uşor de ţinut minte şi să te reprezinte pe tine şi creaţiile tale. După ce ai ales numele şi l-ai promovat, poate fi riscant să-l modifici. Dacă l-ai ales bine, acesta îţi va oferi notorietate, stil şi vei fi uşor de găsit.

Şi cum cel mai bine se reprezintă un concept prin puterea exemplului, am discutat cu câţiva artizani despre brandurile lor. Aşadar, azi vă prezentăm Kitten, Aitch şi Ulabelula.

Pentru Cristina Papacu, creatoarea brandului Kitten şi a celor mai draguţe tricouri cu poveste, totul a început acum 3 ani. Pentru ea, Kitten înseamnă „o călătorie, un mijloc mai mult decât un scop, e cunoaştere de sine, iubire, viaţă”.

De ce Kitten? „Deoarece puiul de pisică înseamnă pentru mine joc, libertate, miracol. Mi-aş dori ca toţi oamenii să simtă miracolul din ei.”

Ineditul brand Aitch este „o persoană care meştereşte chestii: de mică meşterea la desene – femei grase cu trei picioare, cum o invăţase bunicu’ (în prima fază), apoi a mai crescut şi a trecut la…femei grase cu ochi între picioare şi mai recent la produse handmade”, după cum se prezintă Heliana.

De ce Aitch? „Aitch este pronunţia în limba engleză a literei H” (literă cu care începe atât numele Helianei, cât şi cuvântul handmade) .

Ulabelula este un brand altfel „care se află la început de drum. Este simplu, seren, discret, cu tendinţele unui stil melancolic precum jucăriile simple din copilărie şi accesoriile clasice”, după cum îl prezintă Vero.

De ce Ulabelula? Am aflat că Vero l-a ales pentru că vroia „un singur nume, ceva feminin şi care‚ să sune a personaj dintr-o poveste serenă”, dar şi pentru că are o notă personală  ‚aducându-i aminte de „Luna Betiluna şi Dora Minodora în Ţara lui Peşte Mămăligă Prăpădeşte”, o carte din copilarie, pe care a adorat-o.

2. Brandului i se poate crea o întreagă filozofie. Aceasta exprimă semnificaţia brandului, valorile şi conceptul din spatele lui. În cazul brandului Kitten, această filozofie este exprimată prin convingerea că „fiecare persoană poate avea ce îşi doreşte, să materializeze un vis, o dorinţă, ce dau încredere că şi altele pot deveni realitate”, pentru Aitch ‚ „orice mesaj transmis către oriunde e perfect!”, iar Ulabelula „încearcă să nu facă exces de culoare, ci doar să o folosească pe alocuri, ca accente. Cu alte cuvinte, Ulabelula nu intenţionează să îţi atragă atenţia, nici nu promite că îţi va colora ziua în nuanţe puternice. Ulabelula este doar unul din micile amănunte care, dacă ştii să apreciezi lucrurile mici, îţi vor face ziua mai plăcută.”

În ceea ce priveşte concurenţa şi ce oferă în plus aceste branduri, cei trei artizani sunt pe aceeaşi lungime de undă. Cristina ne spune că toţi artizanii oferă lumii frumuseţe, Heliana – ” suntem unici prin creaţiile noastre, iar oameni care să iubească efectele noastre artistice vor exista oricând.”, iar Vero ne spune „Suntem mai degrabă membrii aceluiaşi grup. Cred că lucrurile handmade ţin de universul fiecăruia şi asta cred că ne deosebeşte, un stil subiectiv.”

3. Ce elemente sunt indispensabile construirii unui brand? Vero consideră că este necesară o viziune personală coerentă şi unitate artistică, iar restul lucrurilor se învaţă. Cristina ne spune că este nevoie, ca în orice muncă, de încredere, deschidere, perseveverenţă, flexibilitate şi intuiţie.

Este important să învăţăm din experienţa altora, cum au reuşit, ce înseamnă pentru ei această frumoasă activitate, dar după cum se ştie prea bine, fiecare avem drumul nostru şi viziunea noastră. Totuşi, am aflat de la cele 3 talentate creatoare ce anume au făcut ele pentru a-şi construi brandurile.

Cristina a creat un logo pentru Kitten, pe care alege să-l schimbe din când în când – „pentru mine e o opţiune personală liberă, o reflectare a faptului că totul este în continuă schimbare, viaţa nu stă în loc”. În plus, ea şi-a conturat un stil propiu, în timp, de la design la scris şi abordare.

Vero a fost şi ea atentă la detalii, a creat un logo cu atenţie la culori şi font, uşor de folosit pentru produse, ambalaje. Apoi a creat un site de prezentare, blogul, magazinul pe Breslo şi a promovat brandul Ulabelula în presă (Tabu, The One, Bolero, Elle).

Şi pentru că mai avem poveşti şi despre alte branduri sonore, vă aşteptăm în Atelierul de Marketing şi săptămâna viitoare. La aceeaşi oră. 🙂

Comentarii

RELATED POST

  1. Felicitari, fetelor! Sunteti foarte talentate!

  2. Kittenhood

    20 mai

    good stuff! 🙂

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share