READING

Cum se construieşte un brand – partea 2

Cum se construieşte un brand – partea 2

Distribuie articolul:
Share

Astăzi continuăm cu seria articolelor-exemplu despre cum să construieşti un brand pe piaţa handmade.

Cum am prezentat şi în articolele anterioare, brandul reprezintă identitatea unui produs, este expresia personalităţii unui produs şi mai ales cum este aceasta percepută de clienţi, parteneri şi alte grupuri interesate.

Un alt concept important este „brand equity”. Acesta este valoarea unui brand.

“Valoarea unei mărci desemnează efectul de diferenţiere pozitivă pe care recunoaşterea numelui de marcă îl are asupra reacţiei clienţilor la produsul sau serviciul în cauză.” (sursa: Kotler&Armstrong, Principiile Marketingului, ed.II).

Astfel, brand equity este reprezentat de: notorietatea numelui, nivelul de loialitate faţă de brand, calitatea percepută şi asocierile puternice cu brandul.

În continuare îi lăsăm pe cei cu experienţă practică să ne prezinte ce anume fac pentru brandurile lor. Azi vă prezentăm brandurile Arabela, b&w.shop şi Ally in GraphicLand.

Arabela creează accesorii şi multe alte lucruşoare drăguţe din fetru şi nu numai. Brandul Arabela este “vesel, visător şi nonconvenţional“. În ceea ce priveşte filozofia brandului “consider că produsele mele te fac să visezi şi te duc într-o lume de poveste. Întodeauna am fost visătoare şi mi-au placut poveştile, şi asta se vede şi în ceea ce creez.”

Arabela a ales numele ei ca brand pentru că “se asociază cu inelul Arabelei din serialul ceh cu acelaşi nume”, şi a profitat de această asociere.

Numele b&w.shop vine de la bead&wire, materialele din care Andreea creează frumoasele bijuterii. “Din acest punct de vedere, cred că încalc una din regulile unui brand, care ar trebui să fie relativ uşor de ţinut minte şi de pronunţat, dar sper că această alăturare de iniţiale şi semne să formeze o imagine vizuală pe care lumea să nu o uite.”

Am aflat că b&w.shop înseamnă “artă, armonie şi culoare” şi tot Andreea ne-a spus că “Fiecare bijuterie are câte un strop de artă în ea; majoritatea au ca inspiraţie stilul Art Nouveau, sunt armonioase prin folosirea formelor organice şi curbe “. În ceea ce priveşte filozofia brandului, b&w.shop este un brand care caută mereu să surprindă pe vizitatori şi clienţi.

Ally in GraphicLand este un brand inedit ce exprimă “culoare, optimism, copilărie”. Numele este o combinaţie reuşită între celebra poveste “Alice in Wonderland ” şi GraphicLand, universul creat de Alexandra – “un tărâm însorit şi plin de lucruri vesele, născut din vise şi lucruri frumoase decoperite în cele mai banale locuri şi întâmplări.”

Filozofia brandului Ally in GraphicLand se regăseşte în sloganul “About things that make life seem full of joy”.

Arabela este un brand ce se adresează celor care caută să nu se maturizeze prea repede prin mesajul „Viaţa este o poveste pe care ţi-o croieşti singur” şi produse create cu multă grijă şi plăcerea de a decoperi mereu ceva nou.

Am alfat de la Arabela că este indispensabil pentru construirea unui brand să găseşti acel ceva care te reprezintă şi care îi face pe ceilalţi să-şi amintească de tine.

Andreea ne-a spus că printre clienţii ei se găsesc persoane de toate vârstele, iubitoare de handmade. Brandul b&w.shop este adresat persoanelor îndrăzneţe, cu atitudine, iar mesajul care îl transmite este “să educăm lumea să poarte şi altceva decât plastic sau aur, să le demonstrăm că există stil şi bun gust.”

În viziunea Andreei, este important să te gândeşti cum te prezinti publicului, să oferi siguranţă şi încredere, să ai poze de calitate, un logo, ambalaje, cărţi de vizită şi etichete personalizate, catalog cu produse şi un stand cât mai profesionist la târguri.

În ceea ce priveşte concurenţa, b&w.shop are câteva puncte forte, cum ar fi faptul că stilul abordat este unul unitar chiar dacă sunt adăugate şi elemente noi, proaspete. Deasemenea Andreea oferă foarte multă atenţie şi importanţă finisării produselor. “O doamnă mi-a spus că o piesă se poate numi « bijuterie » dacă e trecută peste cel mai fin dres şi nu-l agaţă, şi imaginea asta o am tot timpul în cap.” Perfecţionismul Andreei a ajutat-o în aceast domeniu, unde răbdarea cu care sunt realizate produsele este, poate, cea mai apreciată.

Produsele Ally in GraphicLand te fac să visezi, de accea se adresează unui public cu gândire proaspătă, cu spirit tânăr şi care caută ceva nou, inedit. Astfel, mesajul brandului este acela de da frâu liber viselor şi de a însenina locurile banale cu lucruşoarele create în GraphicLand.

Alexandra consideră că este indispensabil pentru construirea unui brand puternic să găseşti acel nume “sugestiv care să însumeze calităţile produselor pe care le reprezintă”, iar produsele trebuie să întărească denumirea mărcii, “să facă legătura emoţională între brand şi client.”

Concret, pentru construirea brandului, Arabela a învăţat multe din tutorialele de profil, iar participarea la târguri şi împărţirea cârţilor de vizită a ajutat-o pentru a-şi face cunoscut brandul.

Andreea consideră că a avut şi un pic de noroc, brandul b&w.shop a crescut singur, în timp. Totuşi, a pus mult accent pe imagine şi prezentare: etichete, cărţi de vizită, ambalaje. A ales o imagine curată şi elegantă, care arată exact ceea ce vinde: bijuterii din sârmă de curpru şi argintată. „Încerc să fac clientele să simtă că au primit un mic cadou (chiar dacă au plătit pentru el :P) şi nu doar un simplu colet.

Toată munca depusă pentru construirea unui brand, care este continuă şi mereu se poate îmbunătăţi, îşi găseşte totuşi răsplată şi mai departe de comenzi şi vânzări repetate.

Arabela consideră că cel mai mare avantaj este acela de a fi recunoscut. E un sentiment foarte plăcut să mergi la târguri şi să auzi că se cunoaşte blogul sau produsele.

Ally este inpirată de feedback-ul pozitiv şi găseşte noi provocări prin care încearcă să transmită mai departe atitudinea pozitivă.

Andreea este tare încântată de propunerile de colaborări şi invitaţiile la târguri pe care le primeşte, dar şi de faptul că are multe cliente care revin. Majoritatea bijuteriilor sunt realizate la comandă, iar încrederea pe care o au clientele b&w.shop în produsele create pentru ele este foarte satifăcătoare.

Săptămâna viitoare, vom avea ultimul articol din seria celor despre brand şi vom mai afla poveştile de success al altor artizani.

Comentarii

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share