Care este lucrul de preţ al nostru care dă viaţă unui chip, care-l face aproape sonor de vesel? RUJUL
El a invadat podiumurile de modă în acestă primăvară, trei designeri cunoscuţi au adăugat rujul ca leit-motiv în colecţiile lor, iar inspiraţia s-a declanşat subit din curentul Pop Art al anilor ’60 apoi traversând anii ’80 şi printurile futuriste atât e celebre. Imaginea iconică a RUJULUI este un mixaj declarativ foarte pretenţios de excentric-comic-agresiv-feminin-kitsch care este transmis într-o formă artistică binevenită de creatorii handmade, care au ales să capteze îndrăzneala noastră, puterea de seducţie şi efectul glamour garantat.
Artiştii handmade au abordat acest trend în bijuterii şi accesorii şi au relansat în maniera lor originală ideea de cochetărie feminină amestecată cu bucuria de a trăi în culori fondante. Efectul optic creat de ei naşte emoţie şi un zâmbet instantaneu atunci când priveşti „pastila” feminităţii ambalată atât de atrăgător. Iată câteva exemple sugestive în acest sens, nu-i aşa că sunt foarte de mâncat-purtat?
1. Tzuky 2. Alexandra Gatin 3. Luxia Design 4. Lulou
Culorile rujului în cauza sunt ţari şi impetuoase: roşu, fucsia, pe un fond neutru de bej-ecru, negru sau alb, ideea generală fiind:”priveşte-mă, încearcă-l, îţi aduc cumva aminte de Madonna?”
Rujul este transpus în tot ce înseamnă o ţinută:
Îmbrăcăminte: tricouri,sacouri,pantaloni scurţi,fuste, jeans
Accesorii: eşarfe, şaluri, pălarii, şepci, genţi textile
Bijuterii: broşe, brăţări, coliere, cercei. Secretul combinaţiilor este monocromia şi atitudinea relaxată.
Noua identitate pe care RUJUL pe care a ales-o în acest sezon aduce prospeţime, bunădispoziţie, tinereţe şi deschidere către multe forme de artă, începând cu spectrul handmade şi terminând cu designul interior. Acest gest al modei are şi un rol de marketing bine definit, care vizează piaţa Contemporary Young Fashion care este în mare creştere Alt rol important ar fi acela de a duce un omagiu către: spiritul muzicii pop al anilor ’80, femeia sauvage şi independentă a anilor ’60. Toate acestea converg însă într-un singur punct: „suntem femei frumoase şi afişăm asta cu nonşalanţă”.
Poate cititoarele noastre se regăsesc în această formulă magic-feminină a „Lipstick Graphics” si poate ne povestesc despre asta…
Redactor al revistei ATELIERUL « ATELIERUL DE IDEI
2 iunie
[…] https://www.revista-atelierul.ro/2010/05/29/lipstick-graphics-in-moda-si-handmade/ […]