Responsabilitatea în handmade

Distribuie articolul:
Share

Despre importanţa handmade-ului şi evoluţia acestui fenomen în România am mai discutat. Ştim că acest fenomen este în continuă creştere şi dezvoltare, că deschide noi drumuri, noi perspective, că acest domeniu este personalizat,  original, inovativ şi creat pentru clienţi individualizaţi.

Totuşi, totalitatea creatorilor/designerilor/artizanilor care fac handmade şi prin creaţiile lor aduc un plus de valoare acestui domeniu de nişă – în particular şi lumii – în general, au ajuns să formeze o comunitate. Poate nu în mod direct, poate neintenţionat, dar – cel puţin din punctul meu de vedere – această comunitate se formează, se conturează şi chiar dacă – precum o societate – are diferite genuri de participanţi, cu roluri şi personalităţi diferite, unici prin creaţiile şi originalitatea lor, această comunitate este în continuă dezvoltare.

O dată ce această frumoasă pasiune ajunge să fie o afacere, începem să ne gândim la tot ce presupune acest lucru: construirea unui brand, materiale promoţionale, mobilier pentru stand, materia primă de cea mai bună calitate, ambalaje inovative, toate acele lucruri care ne reprezintă activitatea şi brandul. Acum este momentul să devenim responsabili – social şi etic. Poate că nu toţi artizanii/designerii realizează lucrul acesta, dar această comunitate care se formează în jurul activităţii de handmade devine una ideală şi un exemplu pentru etica şi responsabilitatea faţă de clienţi, faţă de mediul în care îşi desfăşoară activitatea şi faţă de natură.

…..Colier din plastic reciclat – BWE …………Broşe din lemn decorate cu hârtie – Aitch

Responsabilitatea socială este un concept care se referă la o prezumtivă datorie pe care companiile (ca actori sociali) ar avea-o faţă de toate părţile implicate în desfăşurarea acţiunilor presupuse de activitatea lor economică.Prin datorie se înţelege faptul că respectiva companie trebuie să acţioneze în conformitate cu obligaţiile pe care le are faţă de părţile implicate şi respectând nişte principii morale acceptate de-a lungul tradiţiei. (sursa: Wikipedia.com)

Probabil aria pe care artizanii o pot atinge cel mai uşor este cea legată de responsabilitatea faţă de mediu. Bineînţeles, că nu toate materiile prime şi materialele folosite pentru creaţiile handmade pot fi ecologice sau reciclate, dar acolo unde se poate, merită efortul!

Sunt multe modalităţi prin care putem fi eco şi acestă cale nu este întotdeauna cea mai simplă. Ambalajele, etichetele, cărţile de vizită pot fi realizate din hârtie reciclată sau din materiale reutilizate. Deasemenea şi mobilierul şi obiectele de decor care fac parte din standul pentru târguri şi evenimete pot fi compuse din mobilier şi obiecte renovate, reutilizate. Astfel, nu doar că vei avea obiecte unicat, şi materiale inedite de promovare, dar vei putea afirma cu mândrie că totul din jurul creţiilor tale şi poate şi în componenţa lor, este eco, handmade şi tot ceea ce faci este responabil. Iar acest lucru este unul de mare importanţă, pe care merită să-l scoţi în evidenţă când îţi promovezi produsele. Astfel vei atrage atenţia asupra mediului şi vei cuceri o nouă nişă – cea a produselor ecologice.

Fii verde şi respectă cei 3R – refolosire, reciclare, reducere!

Comentarii

ARTICOL RECOMANDAT

  1. Li

    16 decembrie

    OK, si dupa ce am avut grija de mediu, cum ar fi sa ne gandim si la ziua de maine?!…Si cum sa facem asta? Probabil ca primul gand NU merge niciodata la taxe si impozite…Din tot ce-am cumparat – ‘mesterit’- nimic n-a fost purtator de asa ceva. So, mediul-SUS!, statul -JOS! Din pacate, NOI vom cadea inaintea STATULUI.Asa ca sa mai meditam putin la etica…

    • Anca

      16 decembrie

      In acest articol am incercat sa abordez partea legata de responsabilitatea artizanilor fata de mediu. Bineinteles, subiectul la care te referi este unul controversat si chiar avem in plan unul sau mai multe articole pe aceasta tema.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share