READING

Roxellini sau pasiunea pentru handmade

Roxellini sau pasiunea pentru handmade

Distribuie articolul:
Share

Roxana Olteanu a venit cu propunerea de a îşi prezenta produsele sale prin intermediul unui interviu. Dupã mai multe mailuri în care am schimbat pãreri, impresii, intrebãri, iatã ce a ieşit:

1. Ce te-a determinat sã devii artizan  în handmade?

Mi-am dorit sã pot face ceva creativ, sã mã pot folosi de inspiraţia pe care o am tot timpul în a crea, pentru a da viaţã unor idei. Simţul frumosului m-a însoţit tot timpul în viaţa de zi cu zi, întotdeauna mi-a plãcut ideea de a fi diferit faţã de restul, pentru cã pânã la urmã cu toţii suntem. Am ajuns artizan în handmade deoarece consider cã lucrurile de calitate, aşa cum erau odatã trebuiesc lucrate manual, pentru cã pe lângã meticulozitatea de care dã dovada un artizan intervine şi pasiunea pe care o dovedeste atunci când creeazã un model.

2. De ce continui sã te duci la târguri de handmade, când acum toatã lumea se crede « artizan »?

Nu putem afirma cã lumea doar se crede artizan, pentru cã este un domeniu în care profitul nu vine niciodatã pe primul loc, ci dorinţa de a crea. Consider cã cei care intra pe piaţa handmade sunt nişte persoane cu inclinaţii artistice, unii mai talentaţi, alţii mai puţin, însã este dreptul fiecãruia de a încerca sã îşi dezvolte aceastã abilitate. Eu nu îi vad ca pe o ameninţare sau competiţie pentru cã fiecare avem propriul stil, iar clientul poate alege ceea ce i se potriveşte cel mai bine. Târgurile handmade sunt o modalitate foarte bunã de a te face cunoscut şi a prezenta clienţilor produsele tale, de a le studia reacţiile la ele astfel încât sã îţi dai seama ce anume le place şi unde mai ai de lucrat.

3. Care produse handmade te reprezintã? Şi mai ales de ce?

Produsele preferate şi create de mine sunt bijuteriile handmade şi asta din mai multe motive. În primul rând o bijuterie este ceva ce dãinuie în timp, nu iese din tendințe, cele pe care le creez pot fi purtate cu orice ocazie şi asortate foarte uşor la diverse ținute sau fie pot fi oferite cadou. Pe lângã valoarea proprie şi munca celui care o creazã acestea mai capătă şi o deosebita valoare sentimentalã. Bijuteriile mele se caracterizeazã prin delicateţe, printr-un stil boem, visãtor şi sugereazã o întoarcere în timp.

4.  Care sunt materiale preferate cu care lucrezi? M-am uitat pe blogul tãu şi am observat cã îţi place sã lucrezi atât cu fimo, cu mãrgele, cât şi cu textile. In funcţie de ce îţi alegi materialul potrivit pentru produse?

Nu am un material preferat şi nici nu îmi place sã mã limitez numai la anumite materiale, ci mi le aleg în funcţie de ceea ce vreau sã realizez şi cum consider cã s-ar potrivi cel mai bine.

5.  Ce sfat îi dai unei persoane care vrea acum sã devinã artizan în handmade? De ce are nevoie pentru a reuşi?

În primul rând sã îşi formeze un stil propriu şi sã îşi foloseascã imaginaţia pentru a-şi exprima propria personalitate. Clienţii nu cautã produsele doar pentru ca sunt handmade, ci şi datoritã faptului cã acestea au o adevaratã poveste; de la sursa de insipiraţie, la modul de realizare pana la gândurile, sentimentele artistului sau împrejurãrile în care a avut loc acest proces.

6. Ce calitãţi trebuie sã aibã un artizan în handmade din punctul tãu de vedere?

Cred ca un artizan handmade trebuie sã fie pasionat în primul rând de ceea ce face, sã fie creativ, original, dar şi un vizionar, aşa cum şi marii designeri nu au mers pe aceleași principii şi stiluri care se purtau la vremea lor. Asta înseamnã sã aduci în rândul oamenilor noul, pe care aceştia întotdeauna îl vor cauta. Un artizan în opinia mea ar trebui sã fie asemenea unui artist pentru cã în fond este o formã de artã. Si nu în ultimul rând sã fie un visãtor, sã se hrãneascã din propriile vise, creaţii şi realizãri.

7. Crezi cã handmade-ul a devenit simplu comerţ, sau este încã pasiune?

În principiu este vorba de pasiune, dar bineînţeles cã existã şi mici excepţii şi deoarece piaţa a început sã se aglomereze, putem fi uşor dezamãgiţi. În materie de bijuterii şi accesorii deja existã numeroase modele identice pe care le puteti întâlni la foarte multe creatoare de handmade şi care nu au o mare amprentã personalã.

8. Care a fost senzaţia primei comenzi? Dar mai ales ce ai simţit când ai vãzut o persoanã complet necunoscutã purtând cu mandrie un produs realizat de cãtre tine?

Prima mea comandã nu a fost deloc una simplã, având în vedere cã eram la început, însã am înţeles exact ceea ce îşi dorea clienta şi am pus foarte mult suflet în ceea ce am realizat, dedicându-i modelului foarte mult timp pentru a putea fi atentã la fiecare detaliu. La sfârşit chiar am fost multumitã de cum a ieşit, iar respectiva cu adevarat încântatã. Mai mult de atât mi-a cerut sã îmi pun semnatura pentru cã a considerat ca în viitor va avea o anumitã valoare şi cã simte faptul cã aceea bijuterie transmite o parte din mine.

9. De ce crezi ca s-a ajuns la kitsch în handmade?

Atunci când vãd persoane purtându-mi bijuteriile simt o foarte mare satisfacţie, uneori nu îmi vine sã cred cã sunt fãcute chiar de mine, dar mi se par şi mai frumoase în aceasta ipostazã, mai ales datoritã faptului cã le completeazã clientelor atât ţinuta, cât şi personalitatea unicã a fiecãreia. Modelele mele sunt unice şi ele şi sunt create într-un sigur exemplar pentru ca fiecare sã se poatã bucura de faptul cã poartã ceva unicat.

10. Care sunt planurile tale de viitor in ceea ce privește aceasta activitate?

De curând m-am gândit la noi metode de realizare a modelelor mele şi ţin sã vã spun cã este ceva total inedit ce nu se poate gãsi nici în magazine şi nici la alte creatoare. De asemenea mi-aş dori ca în aceastã varã sã încerc sã-mi extind gama de produse şi sã încerc sã creez şi genţi, care sunt o adevaratã pasiune de a mea. Urmariţi blogul meu şi veti descoperi noile surprize pe care vi le pregãtesc .

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share