Cu entuziasm, speranţe mari şi vise sincere ai prezentat lumii creaţiile tale, viziunea ta şi astfel ai expus o parte din tine. Ai creat un blog şi poate un magazin online, te-ai înscris la câteva forum-uri unde ai întâlnit oameni pasionaţi, ai început să faci parte dintr-o frumoasă şi primitoare comunitate. Ai avut vânzări, clienţi frumoşi si încântaţi de munca ta, propuneri de colaborare şi poate ai apărut în media. Totuşi, ai ajuns într-un punct unde e un prea linişte pentru ceea ce te aşteptai să se întâmple şi nu poţi să nu te întrebi ce nu faci bine.
Pentru început, am să-ţi spun un mic secret: acest lucru ni se întâmplă tutror. Poate nu ajută foarte mult, dar este un semn că nu greşim cu ceva anume şi cu toţii trecem prin astfel de experienţe, fie că se întâmplă în viaţa profesională sau cea personală. Am citit pe mai multe forum-uri că sunt destui artizani care trec prin aşa ceva şi astfel m-am gândit să luăm aminte la ce anume putem face pentru a trece mai repede peste acest mic impas.
Răbdarea este o virtute. Fie că priveşti acest impas ca pe o provocare sau ca pe o stagnare, este foarte important să ai răbdare. În cazul vânzărilor online, există dezavantajul că nu noi deţinem controlul şi nu întotdeauna potenţialii clienţi ajung la noi atunci când îi aşteptăm, iar vânzările scăzute pot să se datoreze unor factori independenţi de noi(criza financiază, perioada concediilor, etc).
Continuă să ai încredere în viziunea ta. Chiar dacă nu sunt împlinite toate aşteptările tale, nu renunţa la creaţiile tale, continuă să faci ceea ce îţi place, cum îţi place. Handmade-ul presupune pasiune şi dedicare, produse la nivel personal, iar dacă, să zicem, creezi doar ceea ce crezi că se cere pe piaţă şi nu ceea ce îţi place, va lipsi din munca ta exact acel element ce diferenţiază handmade-ul de marii producători.
Produsele tale sunt un succes la târguri, dar online nu au acelaşi succes? Este posibil ca una din cauze să fie faptul că produsele tale arată mai bine în realitate decât în poze. În cazul acesta o soluţie ar fi să schimbi pozele produselor tale. Cumpărătorii vor alege un produs în defavoarea altuia bazându-se în proporţie de 90% pe pozele produselor respective. Apoi asigură-te că descrierea produselor este completă (formă, culoare, materiale folosite, dimensiuni, etc), că ai un banner sugestiv, cărţi de vizită, etc.
Totuşi, dacă niciuna dintre variantele de mai sus nu mai pot fi aplicate, probabil este timpul pentru un rebranding. Acesta presupune abordarea unei noi viziuni şi strategii asupra activităţii tale. Vei schimba culorile şi logo-ul ce reprezintă brandul tău şi implicit bannere-le, avatarul, poate chiar şi numele, te vei orienta spre alţi clienţi..este ca şi cum ai porni de la zero. Un exemplu de rebranding reuşit este trecerea de la Connex a Vodafone care a avut loc acum 6 ani.
Este un sentiment minunat să faci parte din aproape magica lume a handmade-ului şi este un sentiment şi mai frumos să ştii că îţi aduci contribuţia la magia ei. Uneori este nevoie doar de puţină răbdare sau, de ce nu, de o mică vacanţă bine meritată pentru a căpăta o nouă perspectivă.
NO COMMENT