Despre produs cu Eugenia (BohemianSin)

Distribuie articolul:
Share

Produsele handmade, prin definiţie, sunt produse create cu mult drag de oameni talentaţi care reuşesc să transpună visele, trăirile şi gândurile lor din imaginaţie în realitate. Deasemenea, calitatea principală a acestor produse şi motivul pentru care ele sunt preferate este faptul că sunt diferite de tot ceea ce se găseşte pe piaţă şi poartă în ele o mică parte din cel care şi le-a imaginat şi le-a transformat în realitate.

Produsul este cel mai important element din mixul de marketing, mai ales în lumea handmade, unde un produs original, bine realizat se poate vinde singur. Dar, cum lucrurile nu sunt întotdeauna atât de simple, am rugat-o pe simpatica Eugenia Ghica de la BohemianSin să ne împărtăşească din procesul ei creativ, dar şi cel de realizare şi de prezentare a produselor create de ea.

1.Procesul de creaţie

Cel mai bine mă inspiră provocările sau temele prestabilite, în sensul în care mi se dă o imagine sau un concept, o idee pe care trebuie să o transpun prin materiale. Nu ştiu de ce, dar cele mai reuşite piese, în opinia mea au fost rezultatul unor provocări. De multe ori mă gândesc doar la piesa centrală a viitoarei bijuterii, iar apoi încep să construiesc în jurul ei, probând, încercând materiale, texturi, forme. Nu cos nimic până când nu îmi conturez mai întâi cum vreau să iasă produsul. Totuşi, trebuie să mărturisesc că de puţine ori imi iese ce mi-am imaginat iniţial.

Colier All she wants

Când vine vorba de colecţii, de regulă cea mai importantă piesă ca şi structură, compoziţie, idee este prima. Ideile nu le caut, ci îmi vin pur şi simplu. Aşa a fost şi ideea cu operele încadrate în lut din colecţia Artable. M-am trezit într-o dimineaţă (metaforic), admirând pe Internet picturi şi m-am gândit cum ar fi să.. Deci e sigur să spunem că sunt adepta mentalităţii „lasă ideile să vină singure”. Şi cu atât mai puţin ok mi se pare să cauţi idei în munca altora.

Colier Wearing Manet

După ce am realizat prima piesă dintr-o colecţie, celelalte sunt mult mai uşor de realizat pentru că se încadrează în tema deja concepută – în alte cuvinte, sunt variaţiuni pe aceeaşi temă.

2.Criterii

Cel mai important obiectiv este originalitatea lucrului făcut de mână. În sensul în care dacă cineva îşi doreşte o bijuterie obişnuită se poate duce în orice bazar, magazin de bijuterii, mall, etc.

Colier The tree of life

Însă, dacă doreşte ceva special, care să îl pună în evidenţă, cu personalitate, cu un produs handmade bine ales şi-ar putea atinge obiectivul. Spun handmade bine ales deoarece mulţi din cei care fac asta o fac doar pentru profit şi o fac de mântuială. Genul acela de produse nu le recomand, iar pe cei care le fac îi vom numi generic ’paria’.

Colier The Rebirth

Apoi urmează calitatea produsului. Bineînţeles, calitatea poate fi un reper subiectiv, creşte sau scade în funcţie de pretenţiile fiecăruia. Eu încerc să fac lucrurile cât mai bine posibil din punctul meu de vedere, de aceea le verific bine înainte de a le trimite clienţilor. Nu trebuie confundată calitatea cu perfecţiunea. Tocmai acesta e farmecul  handmade-ului. Nu mă refer la cei care au studii în domeniu şi au învăţat cum să coasă şi ultimul fir de aţă (vreau şi eu :D). Mă refer la cei care şi-au descoperit această pasiune pe drum.

Calitatea piesei finale depinde şi de calitatea materialelor folosite. Am învăţat că nu trebuie să fac economii când vine vorba de materiale. Astfel, treptat, perlele de plastic au fost înlocuite cu cele de sticlă sau naturale, margelele acrilice cu pietre semipreţioase şi încerc să folosesc cât mai mult bumbac în textile.

Fac numai obiecte unicat pentru că sunt genul care se plictiseşte repede, simte nevoia de diversitate şi nu are răbdare să petreacă alte ore bune repetând o creaţie.  În plus, fiecare femeie se simte mai bine când ştie că nu se va întâlni cu o altă tipă exclamând Vai, ai colier ca al meu.

Mansete From Russia with love

3.Fotografierea produselor

Colier Asian Forest

Prefer fotografierea în medii cât mai neutre şi luminoase, neobositoare pentru ochi. Deşi nu sunt profesionistă în domeniu, încerc să realizez fotografii cât mai reuşite şi mi se pare destul de important ca însăşi fotografia să te exprime. Altfel spus, să aibă o notă personală şi să pună produsul în valoare, astfel încât cine îl vede să nu stea mult pe gânduri înainte să ia decizia de a-l cumpăra.

Fotografierea pe model este destul de importantă pentru mine. Multe persoane (inclusiv eu) nu citesc descrierea integrală a produsului sau pur şi simplu nu au o imagine matematic exactă a realităţii. Şi de aici pot apărea confuzii grave: „auch, dar e mai mic” sau „mai mare decât mi-l imaginam’’, „nu mă gândeam că lanţul e atât de lung’’, etc.  Odată pus produsul pe model, cumpărătorul îşi poate imagina mult mai bine cum va arăta pe el însuşi.

Când termin o colecţie încerc să fotografiez produsele în mediul ce mi se pare cel mai adecvat pentru ele, un mediu cu care să se armonizeze. Spre exemplu, la The Gardens of Eden am făcut poze în natură, la Yin şi Yang mi s-a părut esenţial să am o femeie şi un bărbat în poze, iar la Angel’s Advocate am vrut o blondă angelică şi fundal foarte luminos (nu ştiu dacă aţi observat dar am pictat şi norişori pentru şedinţa foto :D).

4.Ambalaj

Nu îmi place să trimit coletul într-o pungă de plastic, aruncată într-o cutie. Privesc tot procesul ca şi cum eu aş fi eu cea care primeşte produsul. Încerc să folosesc o hârtie drăguţă, la o anumită valoare strecor şi un mic cadou şi întotdeauna adaug şi o mică „carte de vizită”. Pentru că da, tuturor ne place să primim cadouri şi să ne răsfăţăm din când în când.

5.Relaţia cu clienţii

Este important să fii foarte receptiv la ce îşi doresc clienţii tăi, să le răspunzi cât de repede cu putinţă la mesaje şi să îi tratezi cu respect.  Însă, în acelaşi timp, îmi păstrez un grad de independenţă şi raţionalitate care îmi permite să spun „Nu” unei comenzi care nu m-ar inspira. De asemenea este important ca un client să simtă că te apropii de el, că îl inţelegi şi nu neapărat doar prin prisma produselor.

Colier Early September

6.Nişa

Produsele mele se adresează femeilor cu foarte multă personalitate, atitudine, femeilor îndrăzneţe, dar romantice, genul de femeie simplu de remarcat si greu de uitat . Am afirmat de atâtea ori că îmi place să le numesc „primăveri”, acele femei imprevizibile şi jucăuşe de la care nu ştii niciodată la ce să te aştepţi.

Colier Have a cup of spring

Clientele mele sunt femeile cu buget mediu. Pentru a cumpăra un accesoriu BohemianSin nu ai nevoie de resurse financiare nelimitate pentru că nu e un accesoriu pe care ţi-l achiziţionezi zilnic. Eu cred că preţurile sunt rezonabile ţinând cont de mai mulţi factori: materiale + munca depusă + originalitate (la muncă includ: alegerea materialelor care poate dura ore, achiziţionare, conceperea modelului, materializare, ambalare şi trimitere, fotografiere, expunere pe site-uri de profil incluzând descriere, etc).

De multe ori mi s-a spus că îmi subapreciez munca. Cel mai scump colier a fost 130 lei, însă majoritatea sunt cam 70/90 lei şi nu cred că am avut cercei mai scumpi de 40 lei. Dar nici nu vreau ca achiziţionarea unui produs special să devină un efort prea mare pentru femeia care şi-l doreşte, pentru că fiecare dintre noi merită ceva special.

Colier Nature’s collapse

Eugenia face o treabă minunată, creaţiile ei sunt unice, colecţiile unitare, fotografiile au un concept aparte, iar personalitatea ei se regăseşte în tot ceea ce face.

Sper că v-a plăcut articolul şi că vă va inspira, iar săptămâna viitoare ne întâlnim tot aici, cu un alt designer talentat.

Mult succes!

Comentarii

RELATED POST

  1. Sunt minunate creatiile tale !Originalitate,modernitate si bun gust.

  2. Luiza

    4 martie

    Felicitari Eugenia, ai un magazin superb si intr-adevar deosebit! Iar articolul…este foarte reusit! 🙂

  3. emi

    2 martie

    As indrazni sa spun ca la Eugenia e mereu cald in magazin, indiferent de anotimp! felicitari draga mea 🙂 Un articol deosebit realizat de Anca si de aceasta data!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share