Despre promovare cu Andreea (BibaBijoux)

Distribuie articolul:
Share

Creez, deci exist.

Ne place să creăm noi concepte, să căutăm cele mai bune materiale pentru a le putea realiza, iar dacă am putea, am prefera ca tot timpul dedicat acestei frumoase ocupaţii să ni-l petrecem lucrând la împlinirea şi aplicarea ideilor noastre în produse de poveste. Doar de ar fi atât de simplu!

Partea de promovare a creaţiilor noastre, mai ales pe o piaţă care devine tot mai aglomerată, ajunge să ne ocupe, poate, mai mult timp decât procesul creativ. Astfel, am auzit mulţi creatori care spun că ar prefera ca ei să se ocupe doar de partea minunată a conceperii de noi designuri şi punerea lor în practică şi să aibă pe cineva care să se ocupe, exclusiv, de partea de marketing. Totuşi, majoritatea avem business-uri micuţe şi nu ne permitem să angajăm pe cineva care să facă asta pentru noi. Dar ştii care e partea bună? Tu îţi cunoşti cel mai bine brandul, ce mesaj vrei să transmită şi cum îţi doreşti să fie perceput.

Andreea Văduva, designerul din spatele tărâmului magic numit BibaBijoux, ne împărtăşeşte din secretele promovării online şi nu numai, cu sfaturi utile şi la obiect.

„Aşa cum înainte să ieşi din casă mai arunci o privire în oglindă, la fel şi atunci înainte să începi să promovezi brandul tău trebuie să te asiguri că ai totul pregătit:

– Imagini de o calitate bună;

– Produse de calitate excelentă;

– Un nume şi un logo reprezentative, pe care nu intenţionezi să le schimbi;

– O imagine de ansamblu curată şi profesionistă. Indiferent dacă faci lucruri ciudate, punk, hippie sau clasice, imaginea şi stilul curat, corect şi direct vor inspira încredere;

– Şi cel mai important, să ai un concept, un gând, o idee – ceva dincolo de a vrea să ai un business, trebuie să ai ceva de transmis, ceva diferit şi numai al tău.

Cel mai ieftin şi eficient este să exişti online. Pentru început, poate vei avea un blog şi probabil un shop online pe o platformă dedicată: Breslo, Etsy etc. Vei avea de asemena conturi pe Facebook şi Twitter. Dar cum faci să chemi lumea la tine pe blog?

Regula nr. 1: Nu fi spammer!

Regula nr. 2: Fă o cercetare, informează-te despre lumea modei sau lumea handmade din România în mediul online.

Regula nr. 3: Fă-ţi prieteni! 🙂

Te asiguri că ai totul pregătit şi eşti gata să ieşi în lume, după care scrii un comunicat de presă, în tonul corespunzător targetului vizat, pe care îl trimiţi câtorva bloggeri de modă care îti plac ţie. Poţi încerca să trimiţi şi unor contacte din reviste, eu am încercat şi nu am primit răspuns. They always come to you, not the other way round.

Blog:

Profită de feedburner.com şi oferă cititorilor tăi posibilitatea să se aboneze la postările blogului tău;

– Foloseşte likedwithin. Acesta poate ajuta un vizitator grăbit să navigheze mai mul timp prin postările tale;

– Scrie cât de des poţi: despre tine, despre produsele tale, despre lucuri care-ţi plac sau îţi trezesc interesul. Crează un blog pe care şi ţie ţi-ar plăcea să-l urmăreşti.

– Urmăreşte bloguri de modă, de design, de opinie şi comentează ori de câte ori ai ceva de zis. Nu e nevoie să te semnezi cu adresa blogului, dacă îi va plăcea cuiva ce ai comentat, va da singur clic pe numele tău, care-l va direcţiona la blogul tău.

– Organizează-ţi blogul în aşa fel încât să fie uşor de utilizat, cu datele de contact uşor de găsit, link către pagina de Facebook, magazinul online şi orice alte informaţii mai găseşti tu necesare.

– Instalează-ţi Google Analytics sau Statcounter.com, astfel vei afla ce trafic ai, de unde vin cititorii blogului, care sunt cele mai vizitate postări, ce căutări de pe Google duc la blogul tău. Daca blogul e nou, înscrie-l: ‘add your URL to Google’. Poţi alege să afişezi numărul de vizitatori sau nu, părerile sunt împărţite: fie că numărul de vizite va impresiona vizitatorii şi îi va face să creadă că este un site vizitat, fie că nu va fi niciodată un sumar suficient de mare încât să fie impresionant.

– O altă unealtă utilă este Google alert. Introduci cuvinte cheie (ex: bijuterii) şi primeşti alerte săptămânal sau zilnic, în funcţie de cum preferi, cu articole în care apar acestea.

Reţelele sociale:

– Conţinutul de pe Twitter şi Facebook ar trebui să fie 30% promovarea produselor, 30% despre tine şi insight-uri despre brand şi 30% despre domenii adiacente (design, modă, cosmetice etc).

– Foloseşte-te de informaţiile oferite de statisticile Fan Page-ului – acolo vei afla ce oameni îţi vizitează pagina de Facebook, cu ce frecvenţă şi care e media de Feedback.

Mail:

– Semnătura mailului poate fi o imagine sau un text, dar indiferent de varianta pe care o alegi trebuie să conţină datele tale de contact, blogul, adresa magazinului şi pagina de Facebook.

– Crează-ţi o listă de contacte, dintre cliente, fani pe Facebook etc. cărora să le trimiţi un mail atunci când ai un concurs, oferte, evenimente. La sfârşitul mailului editeaza un disclaimer şi oferă posibiliatatea de dezabonare de la mailing list.

– Nu fi spammer! Dacă vei folosi prea des aceste mailuri în masă, nu vor mai avea niciun impact.

Promoţii:

– Organizează concursuri, aşa poţi aduna simpatie şi cititori pe blog. Propune altor siteuri/bloguri (din domeniile adiacente) să organizeze concursuri, la care tu să oferi premii, astfel brandul tău va fi expus unui public interesat. De asemena, propune altor branduri (nu celor direct concurente) să ofere premii pentru un concurs organizat de tine, pe blog.

– Reducerile de preţ sunt binevenite în perioadele clasice de reduceri, dar folosite prea des ele pot influenţa publicul în a considera că produsul sau brandul valorează mai puţin.

– Poţi oferi cupoane de reduceri, atunci când e ziua unui client.

Pe teren:

– La târguri şi în magazine, poartă eticheta cu tine. Nu uita niciodată cărţile de vizită şi etichetele produselor – ele sunt maculatura cu care persoana interesată ajunge acasă şi pe care le păstrează.

– Zâmbeşte, fii tu însuţi şi fii disponibil/ă.

– Oferă cadouri prietenelor – daca unei prietene de-ale tale îi place ceva din ceea ce faci, nu ezita să-i faci un cadou . Îl va purta cu drag şi vorba buna va merge mai departe.

– Atunci când colaborezi cu magazine, fă-i un cadou vânzătoarei, dupa ce o citeşti puţin, ca să ştii ce/dacă îi place. E limpede ce bijuterii va recomanda, nu?

Mindset:

Fii încrezător în ceea ce faci şi crede cu tărie că vei reuşi. Eşti dat afara pe uşă? Intră pe geam! Eşti refuzat o dată, de două ori? Nu-i nimic. Dacă evoluezi şi te străduieşti să fii mereu mai bun până la urmă va curge cu DA-uri.

– Vorbeşte despre brand, oricând, oricum. Nu trebuie să baţi lumea la cap, doar să informezi toţi cunoscuţii de ceea ce faci, să se stie 🙂

Informează-te mereu! Abonează-te la Etsy şi citeşte sfaturile lor, de acolo vei afla alte link-uri utile de unde să primeşti sfaturi şi ajutor. Fie că e vorba de design, fie că e vorba de metode de dezvoltare a businessului, e extrem de important să fii cât mai informat.

Dacă eşti un super-erou şi ai făcut tot ce e mai sus, înseamnă că deja ştii că vei avea şi tu idei mai multe şi mai bune, cu siguranţă personalizate, despre cum să-ţi promovezi brandul şi probabil deja ai primit mailuri în care eşti rugat să răspunzi la diverse întrebări pentru reviste şi site-uri online 🙂

Şi încă ceva dureros învăţat pe propria piele: din păcate, simpla creştere a notorietăţii nu înseamnă neapărat creşterea vânzărilor.

Eu recunosc: I must practice what I preach, iar din lipsa de organizare sunt ineficientă, dar tu poţi să înveţi din experienţele altora şi să-ţi faci un program pe care să-l respecţi.”

Iar eu îţi recomand să priveşti şi partea de promovare a brandului tău ca pe o activitate creativă. Joacă-te cu idei, concepte, fii original şi sincer.

Sper că ţi-a plăcut articolul de astăzi şi că te va inspira să îţi promovezi cât mai creativ creaţiile!

Mult succes şi inspiraţie!

Comentarii

ARTICOL RECOMANDAT

  1. Mariana

    13 ianuarie

    Multumesc Andreea.Imi va fi mult de folos ceea ce ai scris. Abia astept sa m-a promovez incet,incet pe orice cale. Intr-o zi imi voi realiza visul. Succes si tie in continuare !!!

  2. ana

    23 ianuarie

    Interesant articolul. Si util. Stau foarte prost la capitolul organizare. Mi se pare ca fac cam „pe furate” ceea ce fac. Programul zilnic imi lasa cu mult mai putin timp decat as vrea eu sa am pentru activitatea mea ( lucru in sine, documentare, etc… ) Oare cum sa fac sa imi clarific programul ?

  3. delia

    13 august

    Frumoase idei 🙂

  4. […] Consideri că o strategie de marketing şi de PR este inutilă. Dacă ai vândut colegilor la serviciu unele produse, asta nu înseamnă că […]

  5. Foarte util articolul!:)

  6. vavaly

    24 mai

    mi au placut toate detaliile privind promovarea. la prima vedere par atat de simple si de bun simt, dar organizarea si promovarea este cu adevarat o parte importanta si care necesita mult timp. sper sa tin minte cat mai multe detalii pentru a le folosi la nevoie :).

  7. Sugestive

    24 martie

    Subscriu si eu – foarte bine structurat articolul, deci in mod sigur sfaturile vor fi folosite eficient. Multumim!

  8. Multumesc frumos pentru aceste sfaturi,o sa le aplic si eu.

  9. Madalina

    2 septembrie

    Un articol intr-adevar bun, cu informatii punctuale.

    Ca si incepatoare intr-ale handmade-ului, incerc sa gasesc de multa vreme un astfel de articol, in care sa ti se spuna clar ce pasi trebuie sa urmezi si ce anume trebuie sa faci pentru a-ti promova produsele handmade.
    Sunt putini artizani care au avansat in domeniu si care transmit astfel de informatii si altor persoane.

    Sincer, iti multumesc din suflet Andreea, pentru cuvintele frumoase scrise mai sus si „jos palaria” pentru ceea ce faci. Bravo!

  10. Cris

    1 iulie

    Andreea, se vede ca faci o treaba buna cu promovarea prin mijloace alternative. Iata, eu nu stiam nici de tine nici de producele BB, dar am postat pe Facebook link la articolul tau.
    Pentru ca e bun si gratis.
    🙂

  11. Andreea

    2 aprilie

    Ne bucuram ca va plac si ca va pot de de folos 🙂

    Cu drag,

    A.

  12. Alina

    22 martie

    Felicitari pentru modalitatea de de informare, comunicare si promovare a informatiilor.

  13. Foarte folositor articolul, o sa fiu si eu mai atenta la detalii (ce sunt de fapt foarte importante) – semnatura, abonare, lista de contacte, etc

  14. Veronica

    11 martie

    Foarte bun articolul! Multumesc pentru sfaturi

  15. Raloo

    10 martie

    Multumim, Andreea.
    Mi-a placut articolul tau si o sa incerc sa pun in aplicare sfaturile tale. Mi-ai dat cateva idei la care nu ma gandisem pana acum, thanks 🙂

    Mult succes si inspiratie si tie!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share