READING

Teoria tricromatică a lui Thomas Young

Teoria tricromatică a lui Thomas Young

Distribuie articolul:
Share

Teoria lui Thomas Young, completată ulterior de către Herman von Helmholtz (1821-1894) afirmă că receptorii retinieni specializaţi pentru cele trei culori  reacţionează în momentul în care sunt stimulaţi de către o sursă de lumină.  Fiecăruia dintre receptorii retinieni le corespunde  una dintre cele  trei culori considerate primare de către Young şi anume roşu vermillon, verdele gălbui, albastrul-violaceu. Excitând în mod diferit cele trei tipuri de receptori retinieni va rezulta o gamă cromatică mult mai complexă. Potrivit acestei teorii senzaţia de alb este rezultatul excitării în mod egal a tuturor celor trei receptori. Excitaţia slabă şi uniformă  va crea senzaţia de gri, iar lipsa oricărei senzaţii va da naştere  impresiei de negru.

Potrivit acestei teorii senzaţia de roşu este rezultatul excitării receptorilor specializaţi pentru roşu-vermillon şi o slabă excitaţie din partea celorlalţi stimuli specializaţi pe verde şi albastru. Explicaţia pe care o dă cu privire la senzaţia de roşu este premergătoare, fără ca ea să ajungă la concluziile viitoarelor teorii cromatice potrivit cărora ochiul nostru se adaptează la o culoare prin formarea fictivă a complementarei ei.

Produsele sunt create de Bo3mia.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share