Sărbătorile de iarnă sunt, cel mai probabil, cea mai ocupată perioadă din an pentru designeri, artizani, artiști și nu numai. Avem parte de zăpadă, piețe și târguri de Crăciun, mâncăruri alese și cu drag pregătite, dar mai ales de cadouri. Toate acestea le facem cu și pentru cei dragi nouă, pe care așa cum noi vrem să îi răsfățăm, la fel vor și clienții noștri.
De aceea, am pregătit o lista cu câteva recomandări pentru boutiq-ul tău în acest sezon:
– Fii pregătită/pregătit, din timp, cu ambalaje, cărți de vizită și de mulțumire. Astfel, vei putea asigura clienților tăi o livrare cât mai rapidă.
– Documentează-te din reviste și site-uri de profil care sunt trendurile sezonului în materie de culori, forme, stil și motive tematice.
– Asigură-ți un stoc cât mai variat și numeros – pentru acest lucru poți să iei în considerare vânzările din aceeași perioadă din anii anteriori.
– Profită de vânzările de sărbători pentru a-ți asigura revenirea clienților în magazinul tău. Pe lângă produsele, ambalajul și serviciile impecabile oferă și un cod promoțional pe care clienții tăi îl vor putea folosi pentru cumpărături în magazinul tău după perioada sărbătorilor.
– De asemenea poți organiza o tombolă pentru clienții din această perioadă. Orice astfel de stimulent (concurs) va fi benefic vânzărilor, regulile le stabilești tu și cu siguranță veți avea de câștigat și tu dar și clienții tăi.
– Este un fapt cunoscut că perioada sărbătorilor de iarnă este cea mai solicitantă pentru trimiterea și primirea pachețelelor. De aceea, este recomandat să iei în calcul toate măsurile de prevenire a pierderii coletelor, în măsura în care ține de tine acest lucru.
– Foarte probabil îți vei lua și tu o foarte bine meritată vacanță în perioada sărbătorilor, de aceea nu uita să îi anunți pe clienții tăi care este ultima zi de livrare a produselor și care este programul de sărbători al magazinului tău.
– În această perioadă târgurile de profil sunt la ordinea zilei. Sunt tot mai multe, unele se vor suprapune, de aceea vă recomand să luați în calcul locația, numărul potențial de vizitatori, imaginea/reputația evenimentului, costurile (mai ales dacă veți merge în alt oraș), chiar și ceilalți participanți înainte de a decide la care astfel de evenimente veți participa.
– Târgurile de sărbători sunt o ocazie excelentă pentru a-ți promova munca, de a intra în contact cu clienții tăi, de a împărți cărți de vizită. Este foarte important să nu uiți că fiecare detaliu contează, când vine vorba de prezentare. Produsele să fie de cea mai bună calitate, decorul standului să fie impecabil, iar tu mereu zâmbitoare/zâmbitor și pregătită/pregătit să răspunzi oricărui potențial client.
– Șansele sunt ca majoritatea produselor pe care le vor cumpăra clienții tăi în această perioadă să fie oferite cadou celor dragi. Dă-le acestora o mână de ajutor și oferă-le produsele tale în ambalaje festive, pe măsură. Cu siguranță cei ce vor primi cadoul, dar și clienții tăi vor fi foarte încântați de un așa răsfăț.
Cu siguranță ți-ai făcut deja un plan pentru vânzările din perioada sărbătorilor. De aceea, în spiritul de generozitate al Crăciunului, te invităm să împărtășești cu noi ideile și sugestile tale.
Spor la vânzări!
FabricadeFluturi
3 decembrie
Foarte bun articolul si la lista aceasta am ajuns si eu dupa 5 ani de experienta in handmade, numai ca nu reusesc niciodata sa le fac din timp pe toate, chiar daca imi fac strategia de prin toamna. Dar mai incerc 🙂 Mult succes tuturor, inspiratie maxima si vanzari cat mai multe!
Cinnamon
30 noiembrie
Anca, ce idee buna cu promotia pentru ianuarie!