READING

Se lansează prima colecție Iutta. Dor de românesc ...

Se lansează prima colecție Iutta. Dor de românesc – Spirit Eflorescent

Distribuie articolul:
Share

După multe luni de schițe, desene, planuri și îmbinări de culori, vineri, 26 aprilie, ora 19:00, la nou9, are loc evenimentul de lansare a primei colecții de genți Iutta – „Spirit Eflorescent”. Spirit Eflorescent reprezintă materializarea viziunii brandului Iutta: revalorificarea specificului românesc și reinterpretarea autenticului. Cu un număr de 20 de genți din piele naturală, broderii inspirate din tradiția autohtonă și sculpturi în lemn, această colecție îmbină forme fluide, ce-și regăsesc originile în stilul pur românesc, clădit pe credințe, obiceiuri și activități spirituale naturale din cele mai vechi timpuri. Materialele utilizate sunt pielea naturală, lemnul, metalul, iar printre culorile aplicate se regăsesc: french roast, titanium, praz, roșu corai, grej, caffe latte, negru, roșu mac, maro, bordo. Combinația de texturi utilizată este neobișnuită în marochinărie – tăieturile cu laserul, broderiile atent lucrate și sculpturile în lemn oferă în ansamblu o notă distinctivă colecției.

Afis lansare Iutta

Sloganul Iutta, acest Dor de românesc, este și laitmotivul evenimentului de lansare. De aceea, în cadrul lansării va avea loc și proiectul fotografic „Colecție de doruri”, prin care participanții vor putea să pună la păstrare cele mai mari doruri ale lor. Pentru a avea o imagine cât mai amplă a poveștii Iutta, la eveniment va fi recreat și atelierul în care s-au lucrat gențile, cu elementele care au ajutat și inspirat pe parcurs. Din întreg decorul vor face parte și tapiserii basse-lise realizate la războiul de țesut de către Raluca Alexandru și, bineînțeles, muzică de inspirație folclorică, prăjituri de casă și vin românesc.

 Despre Iutta. Dor de românesc.

 Iutta este un atelier de creație pentru care tradiția și cultura pur românească reprezintă o sursă de inspirație continuă. Cu dor de românesc, se surprinde esența folclorului prin prelucrarea produselor de marochinărie în forme de expresie actuale.

Povestea Iutta se inspiră din antichitate, de la o femeie pe nume Iudita, care a luptat prin frumusețea și înțelepciunea sa împotriva abaterii poporului de la adevăratele valori. Apărarea autencității a fost punctul de plecare pentru Iutta, care și-a propus să reînvie spiritul românesc. Axate pe funcționalitate, inovație și organicitate, colecțiile Iutta sunt disponibile în ediții limitate, prezintă tăieturi inedite, materiale rafinate, de calitate superioară, ce reușesc prin simplitate să  aducă tradiția în contemporaneitate.

Alte informații utile:
Facebook: https://www.facebook.com/events/351227168311514/
Site Iutta: www.iutta.ro
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să o contactați pe:
Raisa Beicu
Public Relations Coordinator
[email protected]
Iutta. Dor de românesc.

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share