Nu ne place deloc să vedem anul acesta Black Friday în zona handmade, şi să observăm că preţurile (în majoritatea magazinelor online ale creatorilor de produse handmade) sunt la fel sau mai mari decât acum o lună. Strategia de a creşte preţurile înainte de Black Friday pentru a le aduce din nou la preţul iniţial (considerată reducere substanțială) nu este una foarte eficientă din punctul nostru de vedere.
La fel ca noi, publicul vostru ştie clar ce prețuri practicaţi în mod normal şi nu apreciază această “reducere” a preţurilor. De asemenea, ştim că este o practică folosită şi de marile magazine, dar considerăm că lumea handmade nu ar trebui să vadă această metodă ca fiind o strategie bună de marketing. Noi, Revista Atelierul, credem în practici de vânzare bune și corecte, de promovare a produselor handmade şi de respect între creatorul de handmade şi publicul său.
Cele 5 motive de mai jos nu trebuie să fie privite drept critici, ci îndemnuri şi sfaturi la obiect pentru ca activitatea unui artizan şi creator în handmade să se îmbunătăţească:
- Veţi vinde poate mai multe produse prin această reducere, dar publicul creat în mod artificial prin Black Friday nu va fi unul fidel.
- Publicul fidel îşi pierde din interes și încredere atunci când observă această reducere inexistentă.
- Stabilirea unei strategii de marketing se realizează în urma unui plan bine stabilit, dar cum veţi argumenta o reducere a preţurilor substanţială după acest Black Friday, întrucât preţurile din magazinele voastre online vor reveni la normal sau vor rămâne la reducerea de Black Friday. Din punct de vedere legal o reducere nu se poate realiza de la sine, iar cei care au PFA-uri, SRL-uri cunosc bine aceste detalii birocratice.
- Produsele reduse în unele magazine handmade sunt de o calitate discutabilă, nu poţi să fii creator în handmade şi să vinzi kitschoşenii doar pentru că este Black Friday.
- Respectându-ţi publicul, te respecţi pe tine şi afacerea ta. Ştim că este la modă acest Black Friday, dar oferă o reducere cum ai vrea tu să primeşti de la magazine.
Dacă aveţi şi voi alte motive pentru care nu apreciaţi Black Friday-ul de anul acesta pentru lumea handmade, vă rugăm să ni le precizaţi într-o critică constructivă printr-un comentariu.
Bijou ChcHandmade Cristina
30 noiembrie
Da, corect! Nu trebuie sa te faci de rusine sau sa-ti pierzi credibilitatea umfland preturile inainte de aplica o reducere…Mai mult de 50% dintre clientii care fac o comanda la tine in magazin in ti l-au mai vizitat cel putin o data, iti cunosc preturile. Daca au observat chestia asta cu siguranta nu vor mai reveni … Black Friday? O "sarbatoare" care nu prea isi are locul in handmade, fara a avea intentia de a jigni pe cineva, nu consider ca ar trebui sa consideram produsele nostre ca pe niste "stocuri de care vrem sa scapam" , ar trebui sa fie produse originale, frumoase, pline de energie pozitiva , lucrate cu drag , de care ne atasam. Am facut anul acesta reduceri ( reale ) de Black Friday si ghici ce? Am vandut si pe 28, si pe 29 si azi 🙂 Cine apreciaza , apreciaza produsul, detaliul, pretul corect 🙂
Mihaela
30 noiembrie
nu a fost nici o reducere nici in alte zone, pentru alte produse,o mare teapa ,,vinerea neagra,,din pacate asa este la noi.
Mihaella Ion
30 noiembrie
Bineinteles ca au fost si exceptii 🙂
Simona Andrei
30 noiembrie
Si eu am avut reduceri reale, e adevarat ca nu la toate produsele au fost de 40-50% … Crdeam ca mi se pare mie ca la multe magazine au fost umflate preturile inainte …. Mai ales ca urmaream clar anumite produse 🙁 Dar au fost si artizani corecti, drept pentru care am avut sansa sa cumpar cate ceva din ce mi-am dorit 🙂
mihaella.ion
30 noiembrie
Da, au fost si foarte multi artizani extraordinari care au realizat reduceri intr-un mod corect si ii apreciem pentru acest lucru! Din punctul meu de vedere nu a contat ce reducere au realizat atata vreme cat a fost asupra pretului real al produselor.
Am scris acest articol pentru a sesiza o problema pe care am vazut-o la unii artizani, de a creste preturile inainte de Black Friday pentru a le reduce ulterior. Iar din punct de vedere legal reducerile si cresterile de produse nu se pot realiza dupa bunul plac al lucrarilor comerciali doar pentru a specula piata de desfacere.
Ramona Croitoru
30 noiembrie
eu am avut reduceri…reduceri reale…iar cei ce au cumparat au fost exact clientii mei fideli…asta deoarece nu am atatea produse cat sa poata fi vizualizate usor..dar cei ce ma cunosc m-au cautat si au profitatat de reduceri…deci..exista si exceptii 🙂
Andi Bede
29 noiembrie
Sincer, nu am observat acest comportament, deși în ultima vreme petrec foarte mult timp prin magazine online de handmade. Ziua aceasta e mai degrabă folosită de mulți să scape de stocuri și cam atât. Eu n-am schimbat nimic, dacă e reducere e reducere din prețul inițial. Preț care nici nu exista acum o lună pentru că nu existau produsele 😉