READING

Care sunt detaliile tehnice ale unui produs ?

Care sunt detaliile tehnice ale unui produs ?

Distribuie articolul:
Share

Salut tuturor! Sunt Rucsandra și astăzi vreau să fac o lecție cu scop educativ/informativ, pentru artizanii începători, dar și pentru cei avansați care se străduiesc să vândă online, fie pe propriul site/blog sau platformă de vânzare.

Aproape oricine poate să confecționeze, însă nu oricine știe să vândă! Dar acest lucru se poate învăța, nu?

Chiar și artizanatul este compus dintr-un cumul de factori: pornind de la achiziționarea materialelor, până la comunicarea cu clientul, confecționarea produsului, promovarea, vânzarea. Toate acestea duc la recunoașterea ta în piață! Gândește-te că totul este un mecanism, unde fiecare element menționat mai sus este o rotiță care trebuie să se învârtă, pentru ca și celelalte rotițe din jurul ei să funcționeze la rândul lor.

Cel mai mare atuu pe care îl am ca și artizan, este experiența acumulată la jobul de zi cu zi. Fiind implicată direct în procesul de producție, dar și în vânzări am reușit să identific anumite puncte cheie, care sunt foarte importante în încheierea unei vânzări de succes.

Fie că vrei să creezi o colecție de coliere, de exemplu, sau că ai de creat o singură piesă la comandă, știi că detaliul face diferența. Corect! Însă eu nu mă refer acum la detaliul fizic al lucrării tale, care dacă ești un bun artizan, l-ai transformat în amprenta personală a lucrărilor tale.

Vorbesc aici despre detaliul tehnic. Voi exemplifica imediat, pe baza unei decorațiuni fictive din quilling, căci eu asta fac și pot să explic foarte bine. Detaliul tehnic este subiectul ofertei tale, care se finalizează prin preț, evident, și totodată confirmarea comenzii clientului, care va fi lămurit asupra obiectului pe care îl va cumpăra.

Ideal și profesionist, ar fi ca toată conversația cu clientul tău să aibă loc pe mail, nu în altă parte!

Ok, să începem: presupunem că X, care este clientul, îmi trimite un mail în care vrea să comande o „decorațiune pentru copii”. Fiind un domeniu necunoscut pentru client, nu va ști ce altceva să ceară, de aceea tu trebuie să extinzi raza de comunicare, conducându-l practic către obiectul viitoarei vânzări. Îi ceri câteva detalii legate de dimensiune, culoare, design. Cel mai important și greu de stabilit este designul, nu-i așa?  Când spune că vrea, dar nu știe ce, sau te lasă pe tine să decizi pentru el !

Eu întotdeauna întreb și de bugetul alocat decorațiunii respective. Astfel știu exact unde se încadrează oferta mea. Dacă spune că vrea un tablou de 1 m/ 1 m, dar bugetul alocat este sub 150 lei, este clar că nu se poate prelua comanda, și ne mutăm cu discuția în alt segment de produs.

Dacă toate detaliile au fost stabilite, începem să formulăm în scris oferta noastră cu detaliile tehnice, pe care orice artizan profesionist ar trebui să le știe ( trebuie să le știi din momentul în care achiziționezi materia primă, altfel poți să cumperi prostii, nu?).

Așadar, avem o decorațiune pentru copii:

– Dimensiuni tablou: lățime 1 m / înălțime 50 cm

– Baza decorațiunii este din carton (duplex, ondulat etc – trebuie menționat tipul cartonului), de 3mm grosime, culoare roz

– Designul (stabilit de comun acord, conform discuțiilor anterioare pe mail) va fi realizat prin tehnica quilling, din ștraifuri de hârtie colorată în masă de 130 g/mp și late de 2 cm și lipit cu adeziv incolor pe carton

– Finisare cu lac rezistent la apă

– Ramă din lemn/pal , culoare albă

-Termen de execuție din momentul lansării comenzii ferme 7-10 zile

-Pret: …… lei

Gata! Nu e greu, nu? Acum, voi știți mai bine detaliile fiecărui material cu care lucrați. Fie că este lut polimeric, metal (ce fel de metal, ce gramaj are etc), ceramică etc.

În principiu, aceste detalii vă sunt cerute și pe platformele cu vânzare online, împreună cu o poză elocventă și foarte bine realizată, cu mențiunea că nuanțele produsului vizualizat online, pot suferi mici modificări față de cele reale.

Informația către client, trebuie completată și cu modalitatea de a menține produsul în parametrii optimi. De exemplu, dacă ai cumpărat un pandantiv din quilling, nu îl imersa în apă o oră, nu va rezista! la o ploaie este ok, dar nu la piscină. Ai niște cerecei din fimo? Nu îi trânti că se sparg, etc. Dacă lucrezi cu aliaje menționează dacă au sau nu nichel în compoziție, sunt foarte multe persoane alergice. Oferă-i informațiile înainte, altfel, neștiind la ce să se aștepte, nu va înțelege aceste aspecte și îți va face reclamă negativă.

În speranța că este un articol folositor multora, vă doresc spor și inspirație în producție!

Dacă vrei să urmărești activitatea mea și în afara Revistei Atelierul, aici este site-ul meu.

sursă cover

Comentarii

RELATED POST

  1. Daniela

    12 februarie

    Frumos articolul si foarte util pt. mine. Sunt la inceput in lumea artizanatului si fiecare sfat practic conteaza si poate face diferenta dintre succes sau esec. Nu ma ocup nici cu quilling, nici cu fimo, ci imi place sa cos. Si fac asta cu mult drag si pasiune. Dar asa cum spui si tu, trebuie sa invat cum sa transmit aceasta pasiune, cum sa ajunga un proiect de al meu pe mana unui client si sa ii livrez tot ce si-a imaginat si am promis.
    Multumesc pt. sfaturi.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share