Cel mai important târg de bunuri de larg consum din lume, Ambiente 2015 din Frankfurt am Main, își va închide azi ușile. Eu am avut onoarea să mă aflu la acest târg extraordinar, unde am văzut lucruri pentru gustul și buzunarul tuturor. Aici am descoperit ideile inovatoare ale companiilor mai mult sau mai puţin cunoscute la nivel mondial, dar și concepțiile și inovațiile unor tineri designeri extrem de talentați.
Ambiente, nu este doar o platformă unde partenerii de business, ideile și succesul se contopesc, ci și un spațiu relaxant datorită cafenelelor și restaurantelor foarte drăguțe.
Anul acesta au fost prezenți 4.811 expozanți din 94 de țări, cu produse noi și tendințe în domeniul tacâmurilor de servit masa, de gătit, articole decorative, accesorii de mobilier și cadouri. Țara parteneră fiind Statele Unite ale Americii. Peste 100 de companii americane și-au expus produsele la Ambiente 2015.
”Seashore Galore” este o prezentare impresionantă de produse din SUA, reprezentantul oficial al acesteia fiind designerul american Scott Henderson.
La unul din tururile de designer cu Prof Hansjerg Maier-Aichen, Scott Henderson a explicat de ce a ales să pună accent pe lucrurile exagerat de mari (vezi în imaginea de mai sus), și anume că este vesel și că atrage imediat atenția oamenilor. Tot el a afirmat că nu privește prea departe pentru a găsi inspirația. Iată de ce a organizat platforma de expoziție sub forma unei plaje pe malul oceanului, ca să ne mai relaxăm și noi puțin și să pășim în pas imaginar măcar, pe o plajă undeva prin San Francisco sau Los Angeles. : )
Alte aspecte despre care vreau să vă vorbesc sunt, ”Talents” și ”Next”- Generația care vine. Aceste două spații la Messe Frankfurt promovează companiile creative și tinerii independenți, unde aceștia își prezintă produsele lor absolut noi și originale în diferite secțiuni – GIVING și LIVING. Am observat că tendința de anul acesta, de fapt ca și în ultimii doi ani este să se facă lucrurile din materiale ecologice pe cât de simple, pe atît funcționabile. ”Less is more”, aceasta este deviza multor expozanți de la Ambiente.
Din călătoria mea de zeci de mii de metri zilnic, am descoperit o grămadă de companii care execută produsele în totalitate sau parțial manual. Lucru care m-a impresionat și totodată m-a bucurat nespus, unele dintre ele fiind numerotate și vândute cu certificat de calitate, originalitate și unicitate. Prețurile la bucată variază de la 16 Euro până la peste 3000 Euro, în dependență de obiect și complexitatea acestuia. Am să revin cu un reportaj foto concentrat doar pe obiectele handmade de la Ambiente 2015, dar şi cu unele interviuri.
Fotografiile aparțin Revistei Atelierul
NO COMMENT