Cecilie Elisabeth Rudolph este un designer tânăr de textile și imprimare din Danemarca, dar care locuiește și activează acum în Londra, pe care am întâlnit-o și descoperit-o la Ambiente 2015, în secţiune destinată tinerilor designeri, Talents. Lucrul ei este de foarte multe ori personal, dar larg ca abordare, cu inspirație din momentele trăite de ea sau din călătorii.
Experimentele ei cu textilele și tehnicile de finisare o aduc la rezultate absolut minunate și inovatoare. Iată de ce ea nu este doar un designer ci și un cercetător. Mereu în căutare de noi perspective, ea are un ochi puternic pentru detalii, stil, culori și tendințe care se extind dincolo de materialul în sine. Toate acestea m-au impresionat și pe mine și m-au dus la standul ei ca să admir lucrările expuse de ea. S-a apropiat de mine, o tânără foarte drăguță care s-a dovedit a fi chiar Cecilie, și a început să-mi povestească despre lucrările pe care le priveam eu. Primul lucru care mi-a atras atenția a fost pielea de pește uscată, gravată cu laser și agățată undeva sus pe perete. Era ceva nou pentru mine și extrem de interesant să descopăr aceste imagini. Încercam să înțeleg ce e, ce mesaj transmite.
Ea mi-a zis atunci că toată colecția de textile expusă în cartea de pe masă, cu colecția ”Velbekomme” (ceea ce în traducere din limba daneză înseamnă poftă bună), este bazată pe interesul personal față de mâncare dar și un răspuns la concentrația sporită a tuturor asupra alimentelor și a multor alte tendințe care au loc, legate de acestea. Atunci am înțeles care este rolul decorului de pe perete. Este tangența care duce de la imaginație la realitate.
Starea de spirit a proiectului este crudă, experimentală și gata să captureze o atmosferă modernă a mâncării în ansamblu, combinând esteticul nordic cu elementele de couture sofisticat într-o interacțiune jucăușă și stilată cu spațiul, textilele, interiorul, mâncarea și moda.
Proiectul este împărțit în două părți: una fiind textilele mai mult tradiționale numite ”Food as an image” (mâncarea ca imagine) și cealaltă fiind partea reală a alimentelor; ”Velbekomme”.
”Velbekomme” implică abordările experimentale la transcrierea motivelor de mâncare în design. Utilizând pastă alimentară pe post de material precum și resturile de mâncare, cum ar fi pielea de pește și cojile de la legume, acestea devin un substrat nou de lucru. Materialul este apoi explorat prin vopsirea cu legume, tăierea cu laser și gravură, dar și prin transformarea alimentelor precum sfecla roșie, terciul și pasta de zahăr în dantelă comestibilă.
”Food as an image” este o colecție de textile experimentale printate, care pot fi utilizate în scopuri multiple.
Această colecție are ca scop transformarea textilelor într-un design unic și surprinzător. Elementul cheie este utilizarea tehnicilor de finisare și înfrumusețare pentru a crea suprafețe textile inovatoare.
Cecilie a venit cu un mod nou experimental de a utiliza mărgelele de caviar în combinație cu imprimarea, colorarea și stratificarea. Creând astfel eficacitate puternică, tactilitate, profunzime cu textilele, făcându-le de altfel să arate delicios.
Fotografii preluate de pe www.cecilierudolph.com
Fără comentarii