Salutare tuturor în noul an! Sunt Rucsi, și după o îndelungată absență, am decis să readuc în vizor, în stilul propriu, artiști handmade talentați, pentru a ne inspira pe toți, indiferent de motivul pentru care citim Revista Atelierul.
Astăzi vreau să v-o prezint pe Ana Hagopian, un designer de bijuterie contemporană de excepție, ale cărei bijuterii ne aduc un plus de căldură și un debut de primăvară, indiferent de cât de frig este afară.
Ana este originară din Argentina, unde în cadrul Universității din Buenos Aires a urmat cursurile pentru a obține două specializări, prima în Artă, iar cea de a doua, în Design de Interior, finalizate în 1981. După ani buni de experiență acumulată în Asia și America de Sud, s-a stabilit în Spania unde a pus în practică tot ceea ce a învățat alegând ca material de lucru hârtia, un material pe care îl consideră contradictoriu, provocator și umil, deoarece este efemer, după cum afirmă artista.
Principala ei sursă de inspirație este natura, prin creațiile sale, culorile nelimitate, și texturile surprinzătoare. Alegerea hârtiei ca material de lucru își are rădăcinile în filosofia arte povera*, filosofie care reinstaurează valoarea ideii, intuiția, gândul și individul.
„Atunci când creez, într-un mod inconștient caut contactul primar cu natura, nedumeririle copilăriei, viziunea magică prin care prozaicul și cotidianul se transformă în ceva nou și spectaculos. Procesul meu este unul intuitiv, prin intermediul mâinilor care vin în contact cu materialul, călăuzindu-mă către forma finală a creațiilor mele „- Ana Hagopian
Procesul de creație este pentru Ana un joc cu hârtia, aceasta fiind testată, impregnată, tăiată și lipită pentru a-i oferi volum, textură, formă și culoare. Preferă să creeze forme florale pe care le transformă în bijuterii și accesorii, colierele fiind cele mai îndrăgite de Ana, deoarece oferă mai mult loc pentru exprimarea sa artistică.
Dacă vrei să urmărești activitatea mea și în afara Revistei Atelierul, aici este site-ul meu.
n.a. – arte povera este o mișcare artistică ce a debutat în Italia în anii 60, care combină aspectele de conceptual și minimalist, prin utilizarea materialelor fără valoare cum ar fi lutul, hârtia etc pentru a submina comercializarea obiectelor de artă.
Fără comentarii