READING

Dutch Design Week 2016 – The Making Of / Săptămâna...

Dutch Design Week 2016 – The Making Of / Săptămâna Designului Olandez 2016 – Procesul de Creație

Distribuie articolul:
Share

Tema acestui an a Săptămânii Designului Olandez a fost „Procesul de Creație”. Anul acesta a fost un an aniversar pentru organizatori, fiind a 15-a ediție, de aceea accentul s-a pus pe procesul de creație și pe producători. Onorarea acestora s-a făcut prin prezentarea atât a procesului de fabricare, cât și a locațiilor unde se realizează obiectele pe care le folosim zi de zi.

„Arătăm că designerii olandezi sunt esențiali și întreprinzători, produc mult ei înșiși, dar se ocupă și de probleme sociale. Prin ediția „Procesul de creație” stimulăm și apreciem atât procesul de cercetare, cât și rezultatul final. Prin aceasta, Săptămâna Designului Olandez oferă posibilitatea de a vedea procesul din culise și în mod special o avanpremieră.” – Martijn Paulen, – director DDW

Pentru a-și captiva vizual audiența, Fabrique a creat pentru Săptămâna Designului Olandez o campanie publicitară în care tema „Procesul de creație” a fost transformată într-o invitație de a veni, experimenta, admira și descoperi lumea designului.

“Fiecare proces de creație este unic. Pe parcursul procesului de creare, de fabricare, al suceselor și al eșecurilor, fiecare designer are mantra lui personală, dicton sau vorbe de duh. Această campanie este o odă a procesului de creație și a creatorilor.” – André Bouwman, Creative Director Fabrique

The theme of this year’s Dutch Design Week was “The Making of”. As the 15th edition, this was an anniversary year, so the focus was on the making process and the makers. Honoring the makers has been done by revealing how and where products and services that we use on a daily basis are made.

 “We show that Dutch designers are critical and enterprising, make a lot themselves, but also tackle social issues. With „The Making of” we stimulate and appreciate both the investigative process and the end result. In doing this, DDW offers a look behind the scenes, but most especially a preview.” – Martijn Paulen, DDW director.

In order to visually capture its audience, Fabrique has created for DDW a public campaign in which “The Making of” has been transformed into an invitation to come, experience, admire and discover the world of design.

“No single design process is the same. Throughout the thinking up, making, successes and failures each designer has their own mantras, adages or pearls of wisdom. This campaign is an ode to the making process and the makers..” – André Bouwman, Creative Director Fabrique

img_9026

De fiecare dată când scriu despre DDW redevin conștientă de imensitatea evenimentului. Este aproape imposibil să cuprinzi într-un articol sau chiar și în câteva articole cât de multe lucruri sunt de văzut și de experimentat în cele 9 zile în care locațiile sunt deschise. Pentru a-ți face o idee, mai jos este o hartă a orașului Eindhoven cu locațiile evenimentului. Pentru o variantă mai mare, ce include explicații detaliate ale fiecărui simbol, poți accesa aici varianta digitală.

Every time I start writing about DDW I become aware of the immensity of the event. It is really difficult to enclose in one or even several articles how much there is to see and experience during the 9 days that the venues are open. To give you an idea, here is a map of Eindhoven with the venues. For a larger view, including the detailed explanation of each symbol, you can access the digital version here.

ddw16-plan

Site-ul DDW / DDW website

Pentru că nu pot să vă scriu un roman întreg și nici nu am cum să adaug aici sutele de poze pe care le-am făcut în decursul vizitei mele la Săptămâna Designului Olandez, adaug întâi aici un filmuleț în care am încercat să prind un strop din atmosferă. Voi adăuga apoi gândurile mele și câteva din proiectele care m-au fascinat. Dacă doriți să aflați mai mult despre designeri și creațiile lor, site-ul Săptămânii Designului Olandez este o sursă fantastică de informații.

As I cannot write you a novel and I cannot add here the hundreds of pictures that I have taken during my visit, I will first add a relatively short video where I have tried to compile the atmosphere. I will then proceed to tell you about the projects that have sparkled my interest. If you would like to know more about the designers and their creations, the DDW website is a wealth of information. 

Proiectul care mi-a furat inima este satul complet independent din punct de vedere al resurselor, creat de EFFEKT pentru ReGen Villages. Planul acestora este să creeze un sat complet independent în nordul Olandei, unde tot ceea ce este esențial vieții să fie produs la locație.

My very favorite project, which truly madly fascinates me, is the self-sufficient village project designed by EFFEKT for ReGen Villages. The plan is to create a small self-sufficient village in the north of the Netherlands where everything required and absolutely essential for life is produced on site. 

1 24 3

Sursa poze / Photo source

Grădina Cosmică creată de Jan Koen Lomans & Marc Mulders este o instalație de lumini și sticlă. Expoziția a fost organizată într-un pod al uneia dintre clădirile de la „Kazerne” (Baraca).
Inspirația este mersul firii, al naturii. Mai precis, inspirația este ciclul cosmic, formarea universului, a galaxiilor, a stelelor, a planetelor și, evident, crearea oamenilor.

The Cosmic Garden by Jan Koen Lomans & Marc Mulders is an installation of light and glass. The exhibition was organized in an attic of one of the buildings of the „Kazerne” (the barracks). The inspiration is the course of nature, more precisely the cosmic cycle, the cycle that has formed the universe, galaxies, the stars, the planets and of course the people. 

img_8772img_8775img_8779img_8768 img_8782

Heart Bloom (Floarea Inimii) este un aparat cu care îți poți vedea, auzi și simți ritmul inimii. Pe parcursul Săptămânii Designului Olandez, s-au strâns un număr mare de carduri imprimate cu florile inimilor participanților, cu scopul de a crea o piesă de artă colectivă. Creația colectivă împreună cu cardurile imprimate vor fi folosite în scopuri caritabile, iar câștigurile vor fi donate Fundației Inimii Olandeze pentru a îmbunătăți șansele copiilor cu boli de inimă.

Heart Bloom is a beautiful little device that allows participants to see, hear and feel the rhythm of their heart. During the DDW they have collected a large number of Heart Bloom cards in order to make a collective artwork. The artwork together with the cards that have been done will serve charitable purposes as the proceeds will be going to the Dutch Heart Foundation to help the chances of children with heart disease.

img_8971

img_8968

Sursa video / Video source

Un eveniment social, cultural, un film sau o carte, chiar și o simplă întrebare și-au împlinit destinul dacă oamenii continuă să vorbească despre ele, să caute întrebări, dar și răspunsuri noi. În această privință, cred că ediția de anul acesta a Săptămânii Designului Olandez și-a făcut din plin efectul asupra mea.

În decursul celei mai recente vizite am fost întrebată de ce cred că lumea ar trebui sa viziteze Săptămâna Designului Olandez. Adevărul este că până în acel moment nici măcar nu îmi trecuse prin cap această întrebare. Pentru mine, ca architect, a fost o reacție instinctivă să particip. Creez, deci vizitez Săptămâna Designului Olandez. Dar totuși, de ce cineva din afara domeniului creativ ar vizita Săptămâna Designului Olandez?

Cred că motivul pentru care toată lumea ar trebui să participe la evenimente de acest gen este modul în care funcționează lumea din ziua de astăzi. Trăim într-o societate complet diferită de acum 20-30 de ani. Internetul și platformele sociale digitale și-au dovedit în mod continuu puterea, drept urmare designul nu mai aparține în mod exclusiv unui grup select de oameni. Designul este acum o parte intrinsecă a vieților noastre. Creăm și îl creăm prin alegerile noastre. De aceea, datorită puterii universului social digital, cred că este extrem de important ca oamenii să știe ce fac designerii, pentru a-i susține și pentru a-și exprima opiniile. În acest fel, proiecte bune ce s-ar fi pierdut în marea de idei pot fi aduse în prim-plan și practic catapultate.

Cred, de asemenea, că este în final timpul ca oamenii să înțeleagă puterea pe care o au. Puterea alegerilor pe care le facem este incredibilă. Gândește-te că dacă suficient de mulți oameni încep să cumpere un anumit produs, antreprenorii vor începe să producă și mai mult, noi antreprenori își vor face apariția și noi varietăți vor fi create. În schimb, dacă suficient de mulți oameni încetează să cumpere un anumit produs în favoarea altuia (organic în loc de convențional, o altă culoare, digital în loc de obiect fizic etc.), producătorii își vor adapta produsul și vor aduce pe piață exact ceea ce se cere. Au nevoie să facă profit pentru a supraviețui, așa că se vor mișca precum cere piața. Alegeți, deci, cu grijă!

A good advertising event, social and cultural event, book, movie or even a simple question it is said to have done its job if it leaves behind enough people talking about it. So I think that in my case DDW has more than done its job.

In my latest visit to the event, I have been asked why I think people should visit Dutch Design Week.
Truth be told, until that point it didn’t even cross my mind to wonder. For me, as an architect, it had been an automatic reaction to go to the event. I design/create, therefore I attend the DDW. It literally was a no brainer. But why would someone not in design go to DDW?

Well, I think that even if you are not a designer you should go to DDW or to similar design events in your area simply because of the way the world turns now. We live in a completely different society than 20-30 years ago. The internet and social media have proven time and time again their power and design no longer belongs exclusively to a select group of people talking in indistinguishable vocabulary.
Design is now almost all the time present in our lives. We get to create it and design it with our choices. Taking into account the great power of social media, I think it is truly important for people to know what designers are doing so that they can support them and voice their opinions. This way, great projects that might otherwise might not get noted can be rapidly risen in order to be acknowledged.

I also think that it is about time for people to fully grasp the power they have. The power of the choices we make is quite incredible. Just think about it! If enough people start buying a certain product, manufacturers will produce more, new manufacturers will arise and new varieties will be created. However, if enough people stop purchasing a certain product in favor of a different type (organic instead of conventional, a different color, digital instead of physical etc.) the producers will change products and provide exactly what the market wants. They need to make profit in order to survive, so they will always bend exactly the way the market asks. So do choose wisely!

 

 

Fotografii si video – Corina Popa / Pictures and video – Corina Popa

Save

Save

Comentarii

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share