- În primul rând sunt prea multe simultan, şi astfel publicul nu ştie la care să ajungă mai întâi;
- Unii organizatori de astfel de evenimente realizează prea multe evenimente de acest fel pe an, un eveniment wow trebuie să aibă maxim 2- 3 ediţii anual, şi o selecţie impecabilă a participanţilor;
- Promovarea acestor evenimente este de cele mai multe ori dezastruoasă, de la afişele care par a fi realizate în Word, la lipsa de parteneriate media viabile, vizibilitate în mediul online şi offline. Am văzut atât de multe afişe neprofesionalist realizat, încât nu dorim să le promovăm sub nicio formă pe www.revista-atelierul.ro
- Produsele de calitate îndolienică nu ar trebui promovate în cadrul niciunui târg, cu atât mai puțin nu ar trebui încurajată vânzarea fără a avea un statut juridic;
- Locaţiile evenimentelor nu sunt centrale şi de multe ori nu se potrivesc pentru un târg de profil;
- Preconcepția (total greșită) că dacă este menţionat “Expoziţie de produse….” automat este OK să se vândă la negru, strică foarte mult piaţa târgurilor handmade. O expoziţie nu arată ca un târg, iar publicul cunoaște acest fapt. Este foarte foarte neprofesionist să organizaţi astfel de evenimente, întrucât imaginea de brand a organizatorilor şi a participanţilor va avea de suferit pe termen lung. Organizatorii de târguri profesioniste nu vor dori să colaboreze cu un participant care a fost la ”n” târguri de handmade în staţii de metrou, puburi şi alte cotloane obscure.
- Un târg trebuie să fie un târg în adevăratul sens al cuvântului – să aibă muzică, zonă de mâncare, de socializare, şi un plan de activitaţi bine definit;
- Nu toţi cei care înşiră nişte mărgele pe o aţă, cos fetru sau se joacă în FIMO trebuie să participe la târguri. Nu orice persoană care realizează anumite produse este artizan, designer sau artist, ci este un simplu pasionat de domeniu. Pentru a face o afacere în orice domeniu trebuie în primul rând să fii profesionist.
- Organizatorii amatori nu sunt în stare să discute cu cei deja profesionişti în domeniu, şi doar îi spamuiesc pe paginile de FB cu eventul, în loc să încerce să cultive relații.
Ne bucurăm că publicul din România începe să taxeze dur prin neparticiparea la aceste târguri handmade, şi să vedem că se doresc evenimente de profil profesioniste la care să vină cu drag.
Fără comentarii