Click here for English
Nu-i ușor să pleci la drum să creezi un brand. Cum îți spui viziunea? Cum faci să te asculte oamenii? Cum te prezinți? De ce? Pentru ce? Pentru cine? Dacă și cât lași din vizunea ta pentru atragerea clienților? Sunt atâtea întrebări la care de multe ori nici nu ne gândim până când nu ne lovim de ele.
Anul trecut, în plin proces de creare a brand-ului personal, am dat peste provocarea creată de Joanne Hawker: „Meet the Maker” („Fă cunoștință cu artizanul”). Ideea e simplă: 30 de teme pentru 30 de zile în care să procesezi elemente esențiale ale procesului de creare a unui brand. Mi-a plăcut ideea, așa că m-am apucat de scris pentru prima zi. Dacă la început mi-a fost teamă că nu o să am inspirația necesară să creez temele respective, la finalul zilei aveam pagini întregi de gânduri și idei.
Câteva luni mai târziu am descoperit în schimb lumea lui Simon Sinek și imaginea mea asupra a ceea ce înseamnă un brand s-a schimbat exponențial. Simon vorbește despre importanța motivației și despre cum afectează aceasta atât experiența creatorului/anteprenorului, cât și experiența clientului.
Vă provoc, deci, în următoarele 4 săptămâni să vă descoperiți motivația, brand-ul și să vă creați traseul. Pe baza provocării create de Joanna și folosind cuvintele lui Simon, am creat 4 articole în care vă ofer o serie de teme de gândire pentru fiecare săptămână în parte. Vă invit să ne spuneți în comentarii care sunt temele care vă interesează, temele unde aveți dificultăți și, evident, dacă doriți să împărtășiți din procesul vostru de creare a brand-ului. La final, într-un articol separat, vom trage concluzii și vom discuta pe baza reacțiilor voastre. Sper ca această provocare să vă atragă și să vă fie de folos.
Cum provocarea lui Joanne mi-a plăcut enorm, mi-am imaginat că vă voi spune această poveste împreună cu procesele mele interioare și concluziile aferente. Cum între timp am învățat mai mult despre mine însămi și am înțeles că direcția în care lucram nu era cea pe care mi-o doream cu adevărat, mi-am închis platforma digitală și mi-am trimis „brand-ul” în vacanță la soare. Pentru a nu se pierde însă caracterul și utilitatea experiențelor personale, un număr de creatoare minunate au fost de acord să ne împărtășească din lumea lor. Pe această cale doresc să le mulțumesc pentru timpul și răspunsurile lor pline de sinceritate și suflet.
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – De ce? Cum? Ce? (Partea 1-a)
Provocare: Creează-ti brand-ul – În culise (Partea a 2-a)
Provocare: Creează-ți brand-ul – Reclama şi practicalități (Partea a 3-a)
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – Viseaza in mod practic (Partea a 4-a)
Provocare: Creează-ţi brand-ul – Concluzii
It is not an easy task to create a brand. How do you share your vision? How do you get people to listen to you? How do you present yourself? Why? What for? For whom? If and how much do you compromise in order to attract people? There are so many questions that we don’t even think of until we hit full on.
Last year, in full creative process of my own brand, I stumbled upon the challenge created by Joanne Hawker: „Meet the Maker”. The idea is rather simple: 30 assignments for 30 days in which to process and share essential elements of creating a brand. I liked the idea so I started writing for the assignment of the first day. If initially I was afraid I won’t have enough inspiration to create the assignments, by the end of the day I had poured several pages of ideas and text.
However, a few months later I discovered Simon Sinek‘s world and everything that I thought I knew about creating a brand completely changed. Simon talks about how important the motivation is and how it affects both the experience of the creator as well as the one of the client.
I thus challenge you to use the following 4 weeks to discover your motivation, your brand and to lay the foundation of your path. Based on Johanna’s challenge and with Simon’s words, I have put together 4 articles in which I bring you a number of questions and assignments to process during each week. I invite you to tell us in the comments which themes interest you, which ones you have difficulties with and of course, if you wish, to share with us your process of defining your brand. At the end, in a separate article, we’ll draw conclusions and we’ll discuss based on your input. I hope this will be an interesting challenge for you and that it will be of great help.
I really liked Johanne’s challenge and I envisioned telling you this process together with my own interior processes and conclusions. However in the meantime I have learned a great deal about myself and understood that the direction I was aiming for was not really what I really wanted. Thus I have put an end to my digital platform and I have sent my „brand” in vacation on a sunny beach.
I do really want to preserve the personal character of this process, and so I have contacted a number of creators which have gracefully agreed to share their stories. I’d like to thank them here and now for their time and they answers full of honesty and heart.
Challenge: Create Your Brand – Why? How? What? (Part 1)
Challenge: Create Your Brand – Behind the Stage (Part 2)
Challenge: Create Your Brand – Advertising and Practical Issues (Part 3)
Challenge: Create Your Brand – Dream Practically (Part 4)
Challenge: Create Your Brand – Conclusions
NO COMMENT