Proiectul nostru, Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs, ediţia a V-a este finalist la două categorii “Artă şi cultură” şi „Durabilitate„, la Gala Societaţii Civile.
Scopul proiectului „Noaptea albă a creatorilor și designerilor de produs”, este de valorizare a produselor de autor și create de designeri de produs din România prin realizarea unui eveniment cultural important. Obiectivul general al proiectului este construcția transparentă şi obiectivă a unei comunităţi viabile la nivel naţional a creatorilor și designerilor de produs, punând accentul pe debut, calitate, promovarea produselor inspirate din patrimoniului cultural, încurajarea intervenţiei & mobilităţii culturale.
Schimbarea mentalităţii ca obiectele de autor sunt inferioare unei opere de artă este de asemenea, un obiectiv important al proiectului.
Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs from Teo Vladescu on Vimeo.
Proiectul, co-finanţat de Ministerul Culturii a avut 32 de parteneri oficiali și peste 50 de parteneri neoficiali, 27 de participanţi (70% cu renume, 30% creatori debutanți și designeri de produs la început de drum): Aerobot LEVEL, Atelier KIKU, Atelier Mustață, Atelier Ciprian Manda, Brielle Bijoux, Ciprian Ariciu Ceramics, Clic-clac, Craft86, Dan Schiller Design, Deco Box, Deliciu Mic, Gabi Toma, Gămălie, genuineleather, Lemnia, Metal Creativ, nicomade.ro, N o o r, Raicelai. Terrariums and green deco, Ramona Chifu, Slender Tree, Studio Mud, Square Art Studio, Șnur, Vika Tonu Design, WHAT IF I FLY, Wood Be Nice. Acestor 27 de participanţi li s-a alăturat Galeria de Artă Artfooly cu lucrările artistei contemporane Zoița, impresionantele “Light Heart”, “Hope” și videoart-ul “The Hands That Are Not Mine”, dar şi cu instalația “Mirror Stereo” a lui Adrian Drinceanu.
Peste 6.000 de vizitatori au venit în 22-23 octombrie la desfăşurarea efectivă a Nopţii albe a creatorilor şi designerilor de produs, ediţia a V-a, la Centrul Cultural Casa Artelor (b-dul Mircea Vodă, nr. 5, Bucureşti), am avut un DJ: Grobby Anne, şi un pianist oficial: Alex Racoviță, peste 10 bloggeri oficiali, 15 voluntari, 2 fotografi voluntari, la care se adaugă echipa de proiect.
Materialele media au fost preluate şi de peste 80 de site-uri culturale şi de evenimente, bloguri cu care nu aveam un parteneriat media stabilit şi peste 100 de pagini şi profile de FB, LinkedIn şi Twitter. Hashtagul evenimentului, #blanchenuit, a fost menționat în peste 500 de postări (din cele 3100 existente pe google.com).
NO COMMENT