Click here for English
În partea a doua a provocării în crearea brand-ului personal vom aborda ce se întâmplă în culise. Cine sunt persoanele din spatele brand-ului, atelierul, materialele folosite, uneltele, inspirația folosită atât în modul de lucru, cât și în creație, dar și social media.
Acum că ai stabilit elementele de bază, e timpul pentru pentru a stabili modul în care te vei prezenta pe tine. Cât de mult vrei și cât de mult îți este ușor să știe lumea despre tine. Dacă vrei să te prezinți printr-o fotografie, este ideal ca aceasta să te reprezinte, dar este important să fie realizată cu un decor cât mai profesionist posibil. Aceasta nu necesită neapărat un fotograf profesionist și cheltuială mare, ci un decor curat și elegant, plănuit în avans, precum și o bună iluminare a spațiului.
Același principiu este valabil și pentru atelierul tău. Cât de mult vrei să știe lumea despre spațiul tău de lucru? Cum vrei să-l prezinți: prin fotografii, prin video, prin povești?
În ziua de astăzi lumea dorește să fie conectată cât mai mult. Dorește să știe despre persoana ale cărei creații le cumpără. Dar asta nu înseamnă că trebuie să îți sacrifici viața personală. Important este să decizi cât de dispus ești să împărtășești, cât de mult poți împărtăși fără să simți că e prea mult și să fii împăcat(ă) cu aceste decizii. Este important să nu te îndoiești de ele odată ce le-ai stabilit și să nu te lași destabilizat(ă) de alegerile altor creatori.
Inspirația este iarăși un element foarte important în creație și mulți artiști împart cu publicul frânturi din ceea ce îi atrage în a crea. Unul dintre artiștii pe care eu îi urmăresc cu drag este Alisa Burke. E adevărat, motivația din spatele blogului ei este dorința de a împărtăși, de a îi învăța pe alții să creeze, și de aceea multe din postările ei prezintă detaliat sursele ei de inspirație. Dar modul în care o face, prin simplitate și sinceritate, mi se pare extrem de elegant și ușor de absorbit.
Important este însă nu să folosim ceea ce fac alți artiști sau modul în care își găsesc aceștia inspirația ca sursă principală de inspirație, ci să folosim această informație în procesul nostru personal de a ne găsi pe noi înșine și sursele de inspirație care ni se potrivesc cel mai bine.
Dacă decizi totuși să îți împărtășești creațile și procesul de creație pe platformele de comunicare socială, este recomandat să îți faci un plan de bătaie. În ziua de astăzi, cu volumul de informație folosit pe aceste platforme, până și companiile ce par a posta spontan au de fapt în spate un plan întreg de activitate. Oamenilor le place continuitatea și de aceea este foarte util să îți creezi un plan de postări general pe care să îl folosești. Evident, poți adăuga și postări spontane, acestea fiind bonusuri binevenite. De asemenea, pentru că fiecare platformă are modalități diferite de funcționare și abordare, este la fel de util să îți creezi fișiere cu formate de bază pe care să le utilizezi când îți creezi postările. Dacă te afli la început de drum sau dacă preferi variante mai ușoare decât Photoshop, există programe gratuite accesibile online (unele chiar fără a fi necesară instalarea acestora): Pic Monkey, Pixlr sau Gimp. Dacă ai timp și tragere de inimă, pe YouTube se găsesc din belșug tutoriale pentru a învăța o varietate imensă de programe de editare precum Photoshop.
Un exemplu de abordare a platformelor sociale pe care eu îl apreciez în mod deosebit datorită senzației de spontaneitate este cel al echipei de la Poopy Cat. Totul pare făcut cu naturalețe deosebită, însă dacă ești atent(ă) realizezi că în spate sunt ore întregi de planificare și muncă în echipă.
Dacă aveți întrebări, lăsați-ne un comentariu. Răspundem cu drag și primim cu încredere.
Dacă știți alte resurse folositoare, vă rugăm să le adăugați în comentarii, pentru a fi de folos la cât mai multă lume.
Și evident și de această dată vă lăsăm cu postările creatorilor care au împărtășit cu drag din lumea lor.
Unde tragi linie la cât de mult împarți cu publicul și de ce?
„Hmm … nu știu. Sunt o fire deschisă, iar creșterea brand-ului meu s-a făcut prin blog, unde cel mai mult atrăgeau poveștile care erau fie despre creații, fie personale. Iar Glorybox nu este o companie, Glorybox sunt eu. Mi se pare important ca oamenii să mă cunoască și pe mine. Nu (mai) împart însă (rarele, ce-i drept) experiențe negative, micile enervări, lipsa de profesionalism a unor organizatori sau colaboratori etc. Prefer să păstrez un ton pozitiv, pentru ca interacțiunea cu Glorybox să fie mai degrabă una care îți luminează un pic ziua.”
Andreea Badragan – artist ceramist – GloryBox
Unde tragi linie la cât de mult împarți cu publicul și de ce?
„Nu îmi place să împărtășesc cu ceilalți momentele neplăcute prin care trec. Am făcut asta în trecut și mi-a consumat multă energie, pe lângă faptul că a fost compromisă ziua de lucru. Prefer să împărtășesc doar aspectele plăcute, așa încât oricine intră pe pagina mea de Facebook, de exemplu, să nu se încarce negativ, ci să între într-un spațiu în care să se relaxeze.”
Nicoleta Stoian – artist fimo – Nicomade
Cum abordezi capitolul de social media? Ce iubești și ce te frustrează la social media?
„Foarte pozitiv. Este un instrument de socializare și acoperire foarte vast și de mare ajutor pentru mine. Îmi place că stând oriunde, în orice loc din lume, poți lansa o informație, iar aceasta circulă pe tot Pământul. Așa se obține popularitatea în mediul online. Mai ales dacă în lista de prieteni sunt oameni care te apreciază și susțin ceea ce faci, atunci neapărat te ajută cu o distribuire, recenzie sau comentariu. Aceasta îmi place foarte mult la social media. Este tot timpul plină de activitate și conectată non-stop cu oameni frumoși din toată lumea.
Nu pot să zic că mă frustrează ceva anume la social media. Decât că pe lângă multele lucruri frumoase, sunt și lucruri mai puțin frumoase și prea multă informație de prisos.”
Gaby Galamaga – artist creator – Kreativ Love
Cum abordezi capitolul de social media? Ce iubești și ce te frustrează la social media?
„Iubesc la social media faptul că mă apropie de atât de mulți oameni care, în timp, au vrut să facă parte din poveștile noastre și de câteva ori chiar le-au făcut posibile. Cât despre frustrări, poate faptul că nu reușesc mereu să răspund la toate mesajele foarte repede. Dar de răspuns, mereu răspund.”
Laura Baban – scriitor și creator de frumos
Cum abordezi capitolul de social media? Ce iubești și ce te frustrează la social media?
„În prezent sunt pe Facebook, Instagram și Twitter. Prefer Instagram, pentru că te poți concentra mai mult pe aspectul vizual al creațiilor și îl poți împărtăși cu oamenii. Facebook e mai greu de administrat și de a atrage oamenii. Îl folosesc în principal pentru a comunica evenimente, proiecte și a prezenta noi obiecte de pe Etsy. Twitter e din ce în ce mai puțin popular așa că nu petrec pre mult timp pe el momentan.”
Martine Scholten – pictor/ilustrator – Tine Creates
Cum abordezi capitolul de social media? Ce iubești și ce te frustrează la social media?
Am avut norocul de a lucra 1 an într-o companie de publicitate online. Suficient cât să îi înțeleg importanța și să știu destul de bine ce am de făcut. Abordarea conștiincioasă a mediului online în general și a social media în particular m-a ajutat să cresc. Trăim într-o epocă social media. E păcat să nu profiți de oportunități, dar trebuie să ai un pic de know-how ca să atragi oamenii și să îi ții acolo. Acum câțiva ani „m-a crescut” blogul și am fost reticentă la Facebook, de exemplu. Acum blogul a rămas auxiliar, iar Facebook-ul e cel care păstrează legătură cu online-ul. E mult mai dinamic. Acesta fiind și aspectul care îmi displace versus blog. Pe blog informațiile erau mai stabile, cineva le putea vedea oricând, putea reveni la ele. Pe Facebook e greu să revii la informație uneori. Avantajul este că dacă pentru o postare pe blog petrec destul de mult timp ca să postez, pe Facebook pot posta rapid chiar și o singură imagine de „work în progress”. Mai sunt prezentă și pe alte canale sociale, dar Facebook-ul are cel mai mare public.
Andreea Badragan – artist ceramist – GloryBox
Provocare: Creează-ți brand-ul – Introducere
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – De ce? Cum? Ce? (Partea 1-a)
Provocare: Creează-ți brand-ul – Reclama şi practicalități (Partea a 3-a)
Provocare: Creeaza-ti brand-ul – Viseaza in mod practic (Partea a 4-a)
Provocare: Creează-ţi brand-ul – Concluzii
In the second part of the challenge of creating a personal brand we will talk about what happens back stage. Who are the people behind the brand. Who works in the workshop. Which are the materials used for creation, the tools, the inspiration sources for the creation process as well as for the social media approach.
Now that the base elements have been decided, it is time to decide how to present yourself. How much do you want people to know about you and, more importantly, how much information are you comfortable sharing with the world. If you want to show a picture of yourself it is ideal to have it done in a proper setting. This does not necessary require a professional photographer and a lot of money. It does requires a clean and elegant decor, properly set up in advance and good lighting.
The same principle applies to your workshop. How much do you want people to know about your space? And how do you want to present it: through pictures, video or story telling?
In this day and age people want to be able to connect and know as much as possible. They want to know the people they are buying from. That does not mean that you have to sacrifice your personal life. It is important however, to decide how much you are willing to share, how much you can share without feeling that it is too much, and, to be at peace with these decisions. It is important not to doubt them and not to allow yourself to be destabilized by the decisions of other creators.
Inspiration is another important element in the process of creation. Because of that, many artists share with their audience part of what draws them to create. One of the artists I follow is Alisa Burke. True, a large part of the motivation behind her blog is her desire to share and to teach others to create. This is why many of her post show in detail her sources of inspiration. What I find truly inspiring is the way she does it with honesty and a lot of elegance in its simplicity, which in turn makes it easy to absorb.
Very important is not to use what other artists do or how they find their inspiration as a main source of inspiration, but to use this in one’s personal process of finding oneself and the inspiration sources that fit best.
If you decide to share your creations and your process of creation on social media it is highly recommended you make a battle plan. Due to the high volume of information that is presently being used online even the established companies which seem to post spontaneously have in reality a well researched plan. People like continuity, and so creating a general plan of what, how and when you will be posting will help you in achieving that. You can obviously always add spontaneous posts. Those will be nice bonuses for your audience. It might also be very useful to create templates as each one of the social media platforms has different formats and approaches. If you are just starting or if you prefer easier programs than Photoshop, there are free programs available online (some can even be used directly online): Pic Monkey, Pixlr or Gimp. If however, you time and want to learn, YouTube is a fantastic source of tutorials for any program one might wish.
An example of social media approach I appreciate due to the sensation of spontaneity is the one of the Poopy Cat team. Everything seems to have been made organic and on the spot, however if one pays attention one can see hours of planning and teamwork.
If you have questions don’t hesitate to leave a comment. We’ll be more than happy to answer.
If you know any other useful resources, please add them to the comments for anybody that might need them.
And of course we conclude with the help of the creators that have kindly shared their world with us.
Where do you draw the line about how much you share with the public and why?
„Hmm … I don’t know. I am an open person and the growth of my brand was done through my blog where my stories about my creations or my personal life proved to be most catching. Glorybox is not a company. Glorybox is me. I find it important for people to know me too. I no longer share (true, the few that there are) negative experiences, small annoyances, the lack of professionalism of some organizers or collaborators, etc. I prefer to maintain a positive tone so that the interaction with Glorybox is one that lightens one’s day.”
Andreea Badragan – ceramic artist – GloryBox
Where do you draw the line about how much you share with the public and why?
„I do not like to share the unpleasant moments that I experience. I did that in the past and besides the fact that my work day was compromised it also consumed a lot of my energy. I prefer to share only the pleasant aspects, so that anybody that comes for example on my Facebook page, to be able to enter a relaxation space.”
Nicoleta Stoian – fimo artist – Nicomade
How do you approach social media? What do you like and what frustrates you about it?
„Very positively. I find it to be an highly vast and helpful instrument of coverage and socialization. I like the fact that you can launch an information from anywhere in the world and it can easily travel the entire world. And that is how one gains popularity online. More so, if one’s connections appreciate and support one’s work, then they will most definitely help with a share, review or a comment. This is something I really like about social media. It is continuously active and connected with beautiful people from all over the world.
I can’t say that there is something in particular that frustrates me about social media. Maybe just that besides the many beautiful things out there, there are alos less beautiful things and too much useless information.”
Gaby Galamanga – handmade artist – Kreativ Love
How do you approach social media? What do you like and what frustrates you about it? ?
„What I love about social media is the fact that it makes me close to so many people, people who wanted to be a part of our stories and even were the reason why those stories became possible. As for frustrations, maybe the fact that I don’t always succeed in answering all the messages in a timely fashion. But I do always answer!”
Laura Baban – writer
How do you approach social media? What do you like and what frustrates you about it?
„’I’m currently on Facebook, Instagram and Twitter. I like Instagram the most because you can focus more on the visual aspect of the creations and share it with people. Facebook is harder to manage and to attract people to. I mostly use it to communicate my events, global projects and sharing my new Etsy items. Twitter is getting less popular so I’m not spending that much time on it at the moment.”
Martine Scholten – painter/illustrator – Tine Creates
How do you approach social media? What do you like and what frustrates you about it?
I had the good fortune of working 1 year in an online publicity company. Long enough to understand its importance and to know well enough what I have to do. The conscious approach of the online media and in particular social media helped me grow. We live in a social media era and it is a pity not to take advantage of opportunities. You do however, have to have a bit of know-how to attract people and keep them there. For example, a few year ago my blog „grew” me and I was rather reluctant to Facebook. Now my blog is sort of auxiliary, while Facebook is the one that maintains the online connection. Is much more dynamic. This is actually the aspect that I do not like when compared to the blog. On the blog the information is more stable. Anybody can find it at any point in time. On Facebook however, is sometimes hard to return to a specific piece of information. The advantage is though, that while for a blog post I need quite some time, on Facebook I can post fast and easy even just a simple picture of „work in progress”. I am available on other social media channels too, however Facebook has the largest audience of all.”
Andreea Badragan – ceramic artist – GloryBox
Challenge: Create Your Brand – Introduction
Challenge: Create Your Brand – Why? How? What? (Part 1)
Challenge: Create Your Brand – Advertising and Practical Issues (Part 3)
Challenge: Create Your Brand – Dream Practically (Part 4)
Challenge: Create Your Brand – Conclusions
NO COMMENT