READING

The Institute lansează ideea primului cartier crea...

The Institute lansează ideea primului cartier creativ al Bucureștiului

Distribuie articolul:
Share

The Institute prezintă o primă imagine a viitorului Cartier Creativ, în perioada 20-28 mai, cu ocazia celei de-a cincea ediții a Romanian Design Week.

Inițiativa este prima de acest gen din București și va pune în valoare creativitatea și efervescența culturală bucureștene, punând accentul pe una dintre cele mai vibrante și bine conectate zone ale orașului.

Un proiect The Institute, CC vizează implicarea unor instituții de învățământ superior creativ, instituții de cultură, teatre & cinematografe, ateliere, studiouri & agenții, magazine, restaurante, cafenele, hoteluri, precum și a administrației publice.

În timpul RDW 2017, CC va găzdui o serie de evenimente speciale, organizate pentru a oferi vizitatorilor o primă experiență în noua destinație bucureșteană, precum și conferințe și dezbateri ce vor aduce în discuție diverse modele de cartiere creative din lume, precum și scenarii posibile pentru dezvoltarea primului cartier creativ al Bucureștiului.

CC este și spațiul central al ediției RDW de anul acesta, expoziția centrală fiind organizată pe Grigore Colbăcescu nr. 45. Spațiul de peste 4.000 mp reunește o serie de prezențe internaționale, discipline și expoziții satelit organizate de parteneri ai Romanian Design Week, precum și expoziția centrală care va prezenta peste 150 de designeri români. Clădirea pusă la dispoziția RDW de către Mega Image va găzdui pe viitor un nou Concept Store.

„Creativitatea ia forme multiple, iar utilizarea acestei clădiri ca spaţiu de expunere a creativităţii româneşti va constitui un preambul pentru ceea ce se va transforma ulterior într-un nou Concept Store marca Mega Image. Actul creativ este important şi mereu prezent în munca pe care o depunem zilnic la Mega Image. Aşa cum RDW este o sursă de inspiraţie şi ne ţine la curent cu cele mai noi tendinţe din design, noi, la Mega Image ne dorim să fim un motiv de inspiraţie pentru clienţii noştri şi încercăm, la rândul nostru, să aducem cele mai noi produse şi tendinţe culinare în atenţia lor”, spune Adrian Nicolaescu, VP Marketing Mega Image.

Cartierul Creativ este un spațiu care va pune în valoare moștenirea istorică, contribuind la reintegrarea sa armonioasă în țesutul urban, folosind energia, talentul și resursele intelectuale și materiale ale afacerilor creative, organizațiilor și instituțiilor culturale deja prezente în zonă.

″Am plecat de la premiza că România are niște ambasadori minunați din industrii creative – film, muzică, publicitate, fashion, IT etc., dar, într-un fel, nu reușim să punem atributul de Creativ pe propriul brand de țară. Un motiv este acela că nu reușim să concentrăm această creativitate în propriul spațiu, totul rămânând o sumă de momente speciale pe Facebook.

România este foarte mare, la fel și Bucureștiul; așadar plecăm de la studii de caz cum ar fi Germania sau Suedia. Aceste două țări s-au concentrat pe propria capitală, iar în Berlin sau Stockholm au promovat cartiere creative care au reușit să atragă conținut și comunități creative.

Efectul în doar câțiva ani a fost acela că orașele respective au fost percepute ca fiind extraordinare și, la pachet, întreaga țară a primit atributul creativ pe propriul brand″, explică Andrei Borțun, CEO The Institute.

Cartierul creativ este un spațiu propice dezvoltării economice a zonei, un spațiu ce știe să răspundă nevoilor diverșilor săi locuitori și utilizatori, un spațiu care pune în valoare patrimoniul construit și moștenirea istorică, o nouă destinație turistică și o nouă zonă culturală și recreațională pentru locuitorii cartierului și ai orașului.

Pentru programul complet al  Cartierului Creativ, din cadrul RDW 2017  accesați www.institute.ro și aplicația de mobil RDW, începând cu 15 mai 2017)

Mai multe despre zona vizată de proiectul CC pe harta ce poate fi vizualizată aici.

Romanian Design Week este este cel mai mare eveniment multidisciplinar din România, iar printre cele mai importante obiective ale proiectului se numără: promovarea designului, interacțiunea dintre specialiștii din diverse ramuri ale acestuia, apropierea unui public cât mai larg de domeniile pe care își propune să le acopere, dar și generarea contextului necesar dezvoltării acestor discipline în România.

Un proiect al The Institute, Romanian Design Week este un eveniment anual care promovează designul românesc contemporan drept instrument ce poate contribui la progresul social, economic și cultural.

Este primul proiect dedicat în întregime designului, care se adresează atât publicului, cât și profesioniștilor. În fiecare an, Romanian Design Week trasează o hartă a evenimentelor și spațiilor ce promovează designul. În 2017, RDW va avea loc în perioada 20 mai – 28 mai.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

institute.ro/romanian-design-week

facebook.com/romaniandesignweek

The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional.

Proiectele The Institute se bucură de sprijinul Absolut, glo iFuse, Tastemakers, Illy și Ciuc.

 

Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share