READING

Cum să alegi numele perfect pentru brandul tău

Cum să alegi numele perfect pentru brandul tău

Distribuie articolul:
Share

Alegerea numelui este una dintre cele mai dificile probleme pe care orice afacere, fie ea în domeniul creativ sau nu, le întâmpină. Numele brandului este cel care te defineşte şi, dacă nu îl alegi cum trebuie, s-ar putea ca publicul tău să fie redirecţionat spre alte site-uri.

Atunci când eşti sigur(ă) că ai găsit numele perfect, caută dacă domeniul de site este disponibil. Este foarte aiurea ca numele site-ului tău să fie diferit de cel al brandului. Poţi foarte uşor să faci o verificare cu un simplu clic. Recomandăm, dacă există deja un .ro cu numele pe care ţi l-ai ales, să renunți la ideea de a avea un .com sau .org. Nu ai face decât o defavoare afacerii tale.

Foloseşte nume cât mai uşor de reprodus de public, atât în scris, cât şi verbal. Nu ne referim aici la cei care vorbesc o altă limbă, ci la cei care înţeleg altcumva numele tău pentru că este greu de reprodus. Cuvintele din limbile exotice sunt cele mai dificile. Îţi propunem un joc: dacă îi spui cuiva ce nume vrei să alegi şi te va întreba cum se scrie, înseamnă că nu este un nume potrivit.

Este foarte important ca numele brandului tău să te reprezinte, să facă parte din povestea întregii tale afaceri. Nu uita să menţionezi de ce ai ales acest nume, mai ales dacă este o poveste personală.

Călădor este numele perfect pentru un blog românesc despre călătorii

Numele personal este o idee foarte bună pentru numele brandului, dar atunci trebuie să fii conştient că trebuie să diferenţiezi foarte bine activitatea personală de cea profesională. Și, cel mai important, să fii conştient că vei fi X designul cu site-ul, Y – fotograful, iar meseria ta te va urmări peste tot.

Numele brandului Nicomade este o combinație între numele creatoarei, Nicoleta, și termenul englezesc made (deja bine consacrat, odată cu termenul handmade)

Nu este indicat să folosești “Y” “ee” “sh” în cuvinte româneşti (acolo unde nu este deloc cazul), întrucât s-ar putea să fii considerat un pic cam agramat şi să nu fii considerat un brand de încredere. Numele brandului tău te defineşte.

Dare to Rug – brand de covoare care îmbină modele tradiționale cu design-ul contemporan, iar numele este cât se poate de reprezentativ

De asemenea, este important și să verifici dacă numele brandului tău nu este un cuvânt defăimător, lasciv într-o altă limbă străină.

Din experiența noastră, numele cele mai geniale sunt, de cele mai multe ori, simple, memorabile și de impact, reprezentative pentru creațiile pe care le reprezintă. Deși îți recomandăm să nu te grăbești cu alegerea numelui pentru brandul sau blogul tău, sfatul nostru este să îți urmezi instictul (nu pune toată presiunea pe nume), să faci puțină cercetare, dar în final să alegi ce este mai potrivit pentru pasiunea ta.

Mult succes!

Save

Save

Save

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share