De 8 ani existăm noi, Revista Atelierul şi de 10 ani V for Vintage, ne bucurăm că am crescut împreună ca branduri şi cel mai important că am schimbat şi schimbăm faţa industriilor creative şi culturale româneşti. Am vrut să aflăm de la Laura Călin cum au fost primii 10 ani de V for Vintage, ce ne pregăteşte pentru ediţia a 20-a e târgului şi planurile de viitor ale proiectului.
1.Felicitări pentru cei 10 ani de V for Vintage, cum a fost experienţa primilor 10 ani de evenimente?
Experiența V for Vintage este diferită cu fiecare ediție. Designerii, publicul și toți colaboratorii care își lasă amprenta asupra evenimentului într-o continuă transformare. Am învățat enorm, am trăit fiecare ediție cu multă dedicație și am căutat mereu să oferim mai mult, să ne depășim limitele. Pentru ca V for Vintage să ajungă ceea ce este astăzi, era nevoie ca noi să devenim motoarele schimbării și transformării. Am crescut odată cu proiectul. V for Vintage însumează pasiunile noastre: design românesc contemporan și vintage autentic.
2. Ce putem admira la această ediţie aniversară, V for Vintage 20?
În primul rând putem admira spațiul nou care ne găzduiește, pe 21 și 22 aprilie deschidem pentru public pentru prima oară The Landmark (Vasile Alecsandri 4, zona Piața Romană).
100 de designeri contemporani și colecțiile lor de primăvară/vară. O selecție de vintage autentic cu multe comori bine păstrate. Colecțiile dedicate și instalațiile studenților de la universitățile și facultățile de Artă și Design din București, Cluj și Timișoara. Toate ingredientele care asigură atmosfera efervescentă a târgului.
3. Ce pregătiţi în cadrul acestui eveniment, ce premii pot câştiga designerii prezenţi?
La V for Vintage 20 vizitatorii târgului își votează designerul preferat. Câștigătorul este desemnat DESIGNERUL V for VINTAGE 20 și câștigă participarea la urmatoarea ediție V for Vintage. Apoi mai sunt premiile pentru cei mai creativi designeri, oferite de partenerii noștri precum Revista Atelierul.
4. Cum ţi se pare industria creativă românească acum în comparaţie cu acum 10 ani?
Noi ne-am maturizat, publicul și în general industria creativă în România s-a mai maturizat. Eforturile de educare continuă pavează calea către un public cunoscător și elevat, foarte demanding, care ne ajută să ridicăm mereu standardele. Dar pentru asta este important ca eforturile să fie susținute constant și să avem și susținere legislativă (aici simțim o lipsă).
5. V for Vintage este un târg de tradiţie în România, cum aţi reuşit să aduceţi laolaltă şi 3 universităţi de prestigiu?
Colaborarea cu universitățile de arte și design am început-o acum 3 ani și suntem mândri de colaborarea cu ei. Ne-au cucerit de la prima ediție prin seriozitatea cu care au abordat prezența la târg și prin creativitatea studenților. A fost un pas logic, parteneriatul este unul strategic pentru susținerea studenților și încurajarea lor prin contactul cu publicul și un feedback direct.
6. Cei care ne citesc apreciează foarte mult să primească sfaturi directe de la cei implicaţi în industriile creative şi culturale, te rog să ne oferi câteva tips and tricks pentru a fi un bun designer, din punctul tău de vedere.
Ce aș putea să fac este să ofer câteva tips-uri pe partea de business, pe antreprenoriat. Aici este mediul meu.
- Înainte să înceapă un business să se informeze, să facă cercetare, să întrebe alți antreprenori, să participle la cursuri de formare în domeniul antreprenoriatului. E foarte important să plece la drum cu o strategie cu un plan care sa îi ghideze și să le orienteze acțiunile.
- Curaj. Și zic asta pentru că există provocări, există eșec, însă acestea sunt doar etape spre success.
7. Ce anume trebuie să aibă un designer la început de drum pentru a face parte dintre expozanţii V for Vintage?
Pentru a participa la V for Vintage exista câteva condiții clare, care pot fi găsite și pe site-ul nostru: să aiba o colecție nouă sau o colecție dedicată pe tematica ediției, să aplice în perioada de înscriere iar apoi, pe baza criteriilor de selecție, juriul decide cine se califică și poate merge mai departe. Aș completa cu: să citească cu atenție instrucțiunile, să își ia în serios aplicațiile, faptul că sunt acceptați la o editie nu le asigură o ulterioară participare.
8. Ne plac planurile, cum vedeţi V for Vintage peste 3 ani?
Ne dorim ca V for Vintage să fie în continuare platforma care susține comunicarea între designul românesc, vintage și public. Un mijloc prin care susținem industriile creative, prin care aducem în fața reflectoarelor Universitățile de Design și Arte, însă în același timp nu ne uităm originile, nu uităm istoria și de unde a plecat totul. Pentru asta avem vintage.
9. Care este cea mai insolită poveste de la un târg? Nu daţi nume dacă nu vreţi, dar suntem sigure că există o poveste perfectă a fi menţionată?
Avem multe povesti de success la V for Vintage, multi designeri care s-au lansat la târg. O poveste de success ar fi cea a lui Alex Tunsu care a câștigat la o ediție de V for Vintage premiul pentru cel mai creativ tânăr designer. Premiul presupunea o campanile de promovare, la finalul căreia a plecat în echipa celor de la Alexander McQueen. Este un talent cu care ne mândrim și ne bucurăm că l-am cunoscut la începuturile lui și că am contribuit puțin la succesul de care se bucură acum.
10. Cultura vintage şi noutăţile în domeniul creativ cum se completează, din punctul vostru de vedere?
La V for Vintage conectăm trecutul, prezentul și viitorul și această relație este una dinamică, în continuă transformare. Cercul se închide, fiecare secțiune de târg se susține și se potențează. E mixul nostru preferat
NO COMMENT