Mihaela Ion a selectat la Art Fashion Fair ediţia din primavară, 4 designeri preferaţi. Chemistry a fost unul dintre brandurile selectate. Ne face deosebită plăcere să vă prezentăm detalii despre ei si produsele lor.
Felicitări pentru titlul de brand recomandat de Revista Atelierul la Art Fashion Fair, cum ai primit această veste?
Mulțumesc. Am fost plăcut surprinsă și m-am bucurat că brandul Chemistry a fost remarcat în cadrul târgului. Este o oportunitate pentru Chemistry să își facă cunoscută povestea în rândul cititorilor Revistei Atelierul.
Spune-ne care este meseria ta de bază, cine este Vera Alecsa în timpul în care nu se ocupă de Chemistry?
Sunt Inginer Chimist – am absolvit Politehnica București, Facultatea de Chimie Industrială. În paralel cu brandul Chemistry, mă ocup și de partea de marketing pentru o firmă de aparatură medicală. Când nu sunt implicată în activitățile mai sus menționate, îmi place să gătesc sănătos și să fac sport ☺
Cum ai ales numele Chemistry pentru brandul tău? Cum a fost traseul pentru construirea unui brand de succes în România?
Alegerea numelui a fost un proces îndelungat. Cred că circa jumătate de an am fost nedespărțită de o agendă în care îmi notam tot felul de idei, inspirată fiind de trăirile mele, locuri pe care le vizitam, persoane cu care mă întâlneam, cărți pe care le citeam, filme pe care le vedeam, muzică pe care o ascultam… Sunt sute de nume notate în ea, cu explicații și tot felul de conexiuni. Încă am agenda respectivă, într-o stare foarte uzată. Întotdeauna am simțit că trebuie să fie o legătură între persoană și hainele pe care le poartă – în sensul că dacă nu există această chimie, persoana nu va purta hainele respective.
Luna aceasta am intrat în anul patru de activitate și sunt conștientă că mai avem mult de construit până la un success real. Drumul până aici a fost cu suișuri și coborâșuri, cu bine și rău, cu frumos și urât. Contează enorm să ai voință și răbdare, astfel încât să reușești să dezvolți un produs bun și implicit să construiești un brand solid.
Când sau mai bine spun care a fost momentul în care ai realizat că vrei să devii designer vestimentar? Cine au fost primii tai fani, atât cei care ţi-au purtat cu mândrie creaţiile, cât şi cei care te-au ajutat în crearea unei afaceri?
În cazul meu, a fost o perioadă îndelungată de căutări: aproximativ doi ani, în care am înțeles ce îmi place să fac. Dacă faci ceea ce îți place, îți găsești constant energia de a merge mai departe și de a pune lucrurile în mișcare.
Punctul de pornire a fost vizita la școala generală unde am învățat. Am descoperit un desen ce supraviețuia încă pe pereții școlii de pe vremea când urmam cursurile acolo. Astfel am hotărât sa urmez cursuri de desen de modă cu o ilustratoare din București, apoi cursuri de tipare, cursuri de cusut și mult studiu individual. Inițial mi-am dorit să outsourcez procesul de producție al hainelor, însă după mai multe încercări eșuate, am decis să am propriul atelier de producție. Am pus la punct un business plan pe 3 ani de zile, în baza căruia am obținut fonduri nerambursabile de la stat și acesta a fost punctul de plecare ☺
Evident, primele purtătoare ale brandului au fost rudele și prietenele apropiate. Este foarte importantă sustinerea morală a celor care îți sunt aproape. Din fericire, am lângă mine câteva persoane care m-au sprijinit și mă sprijină întru totul.
Ne place foarte mult statementul Chemistry, un templu al simplităţii, un laborator al esenţei, cum ai ajuns la aceste elemente definitorii?
Pornind de la targetul brandului și având în minte acest concept de ‘conexiune/legătură’ am început construirea identității brandului. Chemistry este despre piese clasice, ușor de purtat, sofisticat de simple. Ce mi-am dorit încă de la început a fost să am un produs bun, care să se plieze pe segmental țintă. Produsul stă la baza construcției brandului.
Cum este pentru tine experienţa unui târg? Şi bineînţeles ca o completare pentru această întrebare care este următorul eveniment unde vom putea admira creaţiile tale?
În mod cert, participarea la târgurile de specialitate aduce o serie de beneficii: interacțiunea directă cu potențialele cliente sau cliente, prospectare piață, completarea bazei de date cu adrese de mail-uri pentru e-mail marketing, vezi ‘live’ ce face competiția. Important este să identifici acele târguri care se pliază pe targetul brandului tău, astfel încât participarea să se traducă și în vânzări.
Creațiile Chemistry pot fi admirate/achiziționate în cadrul pop-up shopului ce va fi organizat în showroomul Chemistry vineri, 18 mai și sâmbătă, 19 mai. Împreună cu ilustratoarea Mădălina Andronic (Chemistry împarte showroomul cu ea) vom aduna o gașcă de branduri creative. Vă așteptăm în vizită în Intarea Eliza Zamfirescu Leonida nr. 13, Sector 1, București.
Publicul Revistei Atelierul este interest de sfaturi la obiect, primite de cei implicaţi în industriile creative, poţi să ne oferi câteva tips & tricks pentru a fi un designer vestimentar bun?
Daca dorești o mică afacere în industria de fashion, o modalitate de a te diferenția este să pui calitatea produselor pe primul loc. Ai nevoie de ambiție, răbdare, curaj, suținere din partea celor dragi astfel încât să evoluezi și să faci față unor situații neprevazute.
Esențial este să fii creativ, să angajezi oameni pasionați de meseria lor care să te ajute în îmbunătățirea produsului, să înveți să delegi responsabilitatea.
Credem în colaborările creative şi am vazut că ai colaborat cu mai mulţi designeri de produs, de ce ai ales să colaborezi şi cu alţi designeri?
Colaborările cu designerii de produs au avut loc în cadrul pop-up shop-ului Chemistry&Friends, organizat la showroomul Chemistry. Ne-am dorit o asociere de branduri care să se completează, astfel încât să oferim o experiență plăcută celor care ne vizitează pop-up shop-ul. Fiecare brand își invită prietenii și astfel ne lărgim comunitațile: încet și sigur. O acțiune de co-branding.
***
PS: O nouă ediţie Art Fashion Fair va avea lor pe 26-27 mai 2018, şi voi selectat alţi 3 designeri preferaţi.
Fără comentarii