READING

Ceramic Sparrow – inspirat de arta modernist...

Ceramic Sparrow – inspirat de arta modernistă

Distribuie articolul:
Share

Ceramic Sparrow este brandul recomandat de Revista Atelierul în cadrul târgului V for Vintage 20. Create de Andreea Lăzărescu și Tiberiu Dăncila, produsele Ceramic Sparrow sunt inspirate de arta modernistă și ne plac în mod deosebit atenția și dedicația lor pentru aplicarea și finisarea conceptelor dezvoltate de ei.

Felicitări pentru titlul de brand recomandat de Revista Atelierul la V for Vintage 20! Cum ați primit această veste?

Mulțumim! Am fost plăcut surprinși. Sperăm ca cititorii Revistei Atelierul să se bucure de cunoștință!

Cine a iniţiat brandul Ceramic Sparrow? Şi cel mai important, cum aţi ajuns la acest nume?

Brandul Ceramic Sparrow a apărut din necesitatea unei identități pentru colaborarea pe care am avut-o cu Tiberiu încă din ultimul an de facultate. Ideea numelui îmi aparține, mi-a venit de la primele noastre colecții de broșe sub forma vrăbiilor. Ne plac vrabiile.

Am primit multe mailuri de la colaboratorii Atelierul care ne recomandau noua voastră colecţie de lămpi, puteţi să ne oferiţi mai multe detalii?

Edelweiss lamp este un proiect la care ne-am gândit de câteva luni însă abia acum am ajuns la forma dorită, chiar dacă estetica sa ne era clară de la început. Este o piesă complexă pentru care am căutat o serie de soluții, cum ar fi ascunderea șuruburilor ce prind talpa și abajurul sau anularea efectului de transluciditate al porțelanului. În plus, sunt foarte multe condiții pe care porțelanul le pune unor astfel de obiecte: contracții cu modificări de proporții în timpul arderilor, deformari, etc. Am reușit să producem lampa integral dintr-un material atipic fiind comparabilă din punct de vedere al finisajelor și funcționalității cu o lampă produsă industrial; încercăm mereu să nu ne rezumăm doar la imagini inspirate ci să facem piese practice și rezistente. O altă preocupare a fost să gasim accesorii (bec, șuruburi, cablu ,etc) de foarte bună calitate chiar dacă au presupus costuri suplimentare serioase; și găsești foarte greu furnizori pentru diverse lucruri mărunte cum ar fi niște șaibe de 0.2 mm grosime.

Lampa Edelweiss este un obiect prețios, cu un design versatil: o poți integra într-o amenajare minimalistă, dar în egală măsură arată bine și pe un birou vechi din lemn masiv, cu un stilou și o lupă din anticariat lângă ea.

Ne place gama voastră de produse. Care consideraţi că sunt produsele care definesc cel mai bine stilul Ceramic Sparrow?

Încercăm mereu să fim originali, ne documentăm serios pentru a evita asemănări cu lucruri deja făcute și fiecare obiect ne reprezintă chiar dacă nu ne-am limitat la o anumită categorie sau la o singură tehnică de decor. Mai degrabă stilul Ceramic Sparrow e definit de o volumetrie dinamică la care unghiul din care este privit obiectul îi schimbă conturul, de finisaje bune, de decoruri și detalii controlate.

Cum este pentru voi experienţa unui târg cu vânzare?

Târgurile cu vânzare sunt locurile în care oamenii pasionați sunt dispuși să plătească pentru a avea un obiect de-al tău și se bucură să le povestești despre munca ta, pun întrebări. Te simți astfel încurajat să lucrezi și să crești standardele, să dovedești că meriți aprecierile oamenilor. Realmente ne bucurăm când un obiect semnat Ceramic Sparrow ajunge la cineva cu care comunicăm direct.

Aveţi vreo poveste insolită care a fost definitorie pentru voi ca brand?

Nu îmi vine în minte o astfel de poveste marcantă, dar sunt întâmplări plăcute și mai puțin plăcute prin care trecem. Ceramica e un domeniu în care lucrurile nu sunt mereu controlabile: se întâmplă să ratezi cuptoare întregi de piese sau să ai rezultate interesante când nu te aștepți. De asemenea, momentele în care unii oameni fac o pasiune pentru un anumit obiect și îți spun că le este absolut necesar, te marchează.

Ne puteți da un indiciu despre planurile de viitor ale Ceramic Sparrow? Un cuvânt cheie care să descrie abordarea? Accentul va fi pe crearea de obiecte de decor precum lămpi, ceainice sau pe crearea de accesorii de purtat?

Set. Avem în plan să producem niște seturi, familii de obiecte din categoria tableware. Lucrurile nu sunt stabilite în detaliu, însă direcția noii colecții este aceasta. În paralel vom lucra și la o nouă colecție de broșe, dar care va fi în prelungirea a ceea ce am facut până acum.

Cum vă stimulați creativitatea? Unde găsiți inspirația pentru colecțiile Ceramic Sparrow? De exemplu, minunatul ceainic Malevich, a fost inspirat din arta pictorului modernist Kazimir Malevich.

Citim, experimentăm diverse materiale și tehnologii, desenăm. Încercăm să înțelegem felul în care artiștii, mai ales din prima jumătate a secolului XX, au creat discursuri atât de puternice în zona artelor și a designului. Nu există totuși o sursă punctuală de inspirație la care să apelăm constant, ci ne simțim liberi dar responsabili în același timp.

Care este proiectul vostru cel mai drag?

Deși avem anumite preferințe între obiectele pe care le facem, nu putem considera că există un proiect main character. Când ne concentrăm pe o colecție nouă, entuziasmul este în direcția aia, dar apoi lucrurile se echilibrează. Inevitabil, în timp o parte dintre colecții nu vor mai fi produse sau pur și simplu nu le vom mai aprecia. Asta înseamnă progres.

Cum deblocați creativitatea când aveți pană de inspirație?

Creativitatea și inspirația nu ne lovesc pur și simplu. Chiar dacă ceva, o imagine, o carte, un copac, etc ne stimulează să ne apucăm de o schiță, asta nu ne asigură un final fericit. Desenăm mult, ne reevaluăm schițele la intervale de câteva zile, lăsăm ideile să se așeze sau să își piardă consistența. A, și modelăm mult. Din lut, nu 3D.

 Mulțumim!

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share