READING

10 ani de Breslo, 10 întrebări cu Andrei Dumitraşc...

10 ani de Breslo, 10 întrebări cu Andrei Dumitraşcu

Distribuie articolul:
Share

Ne bucură faptul că Breslo a sărbătorit prima decadă de când promovează artizanii şi handmade-ul românesc. Am vrut să aflam direct de la Andrei Dumitraşcu, CEO Breslo, cum au fost primii zece ani şi cum vor fi următorii, aşă că iată un interviu inspiraţional:

Felicitări pentru prima decadă de activitate. Cum au fost primii 10 ani pentru Breslo? Cum i-ați descrie?

Mulțumim frumos! Au fost intenși și frumoși. Am reușit să formăm o comunitate, să aducem mai aproape de oameni ideea de ”produs handmade” și să inspirăm. Sunt povești extraordinare în spatele acestor 10 ani, de care suntem tare fericiți. Chiar recent am avut ocazia să filmăm câteva testimoniale cu artiști de succes de pe Breslo de care suntem tare mândri. Un exemplu de poveste foarte interesantă este cea a fetelor de la HandmadeMyLove:

Ce pregătiţi pentru următorul an şi ce schimbări vom vedea de la noul CEO, Andrei Dumitraşcu?

Eu am adus în Breslo experiența acumulată în cei 11 ani de corporații având un obiectiv clar, acela de a crește această comunitate, a creatorilor de handmade din România. Există o direcție clară de dezvoltare, există o serie de obiective trimestriale și anuale și, cel mai important, există o viziune. 2018 va aduce un aer proaspăt în comunicarea brandului, lansarea aplicației de mobil și diferite instrumente dedicate pasionaților de handmade.

Cum a fost schimbarea pentru Andrei de la fostul job la cel de CEO al Breslo?

O provocare. De la stil de lucru, resurse și dinamică până la pasiune și energie. Dacă pe unele le-am transformat, pentru a mă adapta, pe altele le-am redescoperit pur și simplu. A fost o schimbare binevenită, care a adus un plus de culoare și pasiune pentru mine.

Care este procedura pentru ca un crafter/întreprinzător în domeniul creativ să îşi expună produsele pe platforma Breslo?

Este un proces extrem de simplu. Intră pe www.breslo.ro, își face un cont, accesează secțiunea ”Vinde” și se apucă de treabă. Primele 10 zile sunt gratuite, după care, în funcție de evoluția vânzărilor, plătește o taxă lunară sau un procent de 4.9% din vânzări.

Care este profilul unui artizan care expune pe Breslo?

Este o persoană pasionată, curajoasă și curioasă, care vrea să arate și altora că produsele pot avea și poveste, nu doar coduri EAN.

Evenimentele voastre sunt un loc de redefinire a comunităţii creatorilor, cum vedeţi voi, după 10 ani, schimbarea ce s-a produs în România prin intermediul produselor handmade/pe piața produselor handmade?

Interesul în creștere pentru produsele handmade este un indicator extrem de relevant pentru noi. Deși, încă, destul de ”verde”, piața produselor handmade câștigă teren deoarece oamenii încep să caute altfel de produse, produse care sunt deosebite și unice în felul lor. Încep să înțeleagă și să aleagă frumusețea și autenticitatea unui produs handmade în locul unui produs de serie.

Cine cumpără de pe Breslo şi cât de uşor? Ajung clienții pe platformă și în contact cu creatorii care îi interesează?

Avem un target preponderent feminin care accesează platforma Breslo.ro, în special de pe mobil. Accesul este unul extrem de facil printre cele peste 80.000 de produse handmade, cumpărătorii pot intra în contact direct cu creatorii, pot oferi feed-back și au posibilitatea de a-și personaliza produsele dorite.

Cum a fost schimbarea de la prima platformă online de vânzare online la o platformă offline prin evenimentele organizate?

A fost o mișcare naturală, având în vedere că aveam extrem de multe solicitări referitoare la un eveniment off-line, în care oamenii să poată vedea live produsele și să cunoască în persoană creatorii. Astfel a apărut Dichisar, evenimentul oficial al comunității Breslo.ro, aflat deja la cea de-a 13-a ediție.

În cei 8 ani de activitate de Revista Atelierul şi 10 de Breslo, sunt sigură că aţi întâmpinat şi voi multe cazuri de plagiere a produselor. Cum veti preîntâmpina, în viitor, această problemă?

Este o problemă destul de des întâlnită când vine vorba de manufactură. Breslo.ro este un mediator când vine vorba de aceste aspecte, fiind extrem de atent cu patentele înregistrate în România sau U.E. pentru diferite produse handmade.

Cum credeți că va arăta piața produselor handmade/industria creativă din România în 10 ani?

O piață matură, cu un public loial și bine definit și, cel mai important, o referință europeană în materie de handmade.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share