#NOVEMBarh

Distribuie articolul:
Share

#NOVEMBarh este o declarație de responsabilitate socială creată de o comunitate proactivă de arhitecți și susținută de parteneri vizionari și de profesioniști implicați.

Arhitecții afirmă că provocările actuale din domeniul construcțiilor pornesc de la provocările zilnice pe care le trecem prea ușor cu vederea.

30+ teme prioritare au fost formulate în premieră în cadrul #NOVEMBarh 2018.

Temele s-au generat cu sprijinul profesioniștilor care au ales să se implice.

Comunitatea #NOVEMBarh s-a întâlnit în 2018 în a doua ediție a unui maraton de 16 ore și a afirmat în peste 30 de teme două direcțile de acțiune puternice pentru evoluția pozitivă a calității, siguranței și confortului în mediul construit:

  • comunicarea între toți factorii implicați în construcții;
  • educația de business între toți factorii implicați în construcții.

300+ arhitecți și invitați au definit provocările și au adus exemple de bună practică în planuri de acțiune axate pe calitate, siguranță, sustenabilitate, comunicare, pentru viitorul pieței de construcții și real-estate din România.

Hackathonul #NOVEMBarh 2018, 4800 ore de expertiză într-o singură zi

Toți cei peste 300 de arhitecți și invitați și-au dedicat mai bine de 16 ore, de la ora 7:00 la ora 24:00. Participanții s-au reunit la #NOVEMBarh din toată țara: Arad, Timișoara, Cluj, Brașov, Constanța, Tulcea, Brăila, Iași etc., dar și din afara țării, din comunitatea RAUF – Romanian Architects’ and Urbanists’ Forum – de la Londra.

100 de parteneri vizionari s-au implicat alături de membrii comunității #NOVEMBarh.

Alături de arhitecți din administrație și mediu privat au participat colegii urbaniști, designeri, peisagiști și invitați din domenii precum inginerie, IT&software, construcții, financiar, real-estate, juridic, business, sociologie și multe altele, dar și studenți arhitecți și ingineri.

Sâmbătă, 24 noiembrie, peste 30 de echipe eterogene au lucrat împreună pentru a transforma cele peste 30 teme generate de comunitate, în planuri de acțiune – după un model predefinit de business plan – pentru: siguranța la foc, școli sigure, patrimoniu viu și conectarea grupurilor interesate, producția sustenabilă de design românesc, ghidarea cumpărătorului de locuințe noi în alegere, implicarea arhitectului în societate ș.a.

4 experți invitați au venit alături de participanți și au susținut echipele cu expertiza lor:

  • consultanță de business – Gabriel Vișan Country Director Leadership Management International
  • consultanță financiară – Valentina Saygo, Managing partner al companiei Ask for Accounting
  • sănătate – Liana Pleș Conf. UMF Carol Davilla, Medic Primar Ginecolog
  • soluții IT și open data – Olivia Vereha, Co-Founder & Chief Operations Officer Code for Romania

2 invitați speciali s-au alăturat:

  • Domnul arh. Adrian Cristescu, Preşedinte West Group Architecture, care a prezentat procesul de 20 de ani de la concept la clădirea blocată în litigiu (în urma unui incendiu) a Millenium Center.
  • Doamna Gladys Abankwa Meier-Klodt, care a lansat în România cu ocazia #NOVEMBarh albumul de arhitectură “Delhi’s Diplomatic Domains” – Reședințele diplomatice din Delhi.

Marathonul s-a înceiat cu momentul cel mai așteptat, pitchurile celor 32 de echipe.

Toate înregistrările transmisiilor LIVE de la eveniment sunt disponibile public pe Facebook aici:  www.facebook.com/novembarh.hackaton

Concluziile unei zile de 4800 de ore,dedicate de peste 300 de profesioniști din comunitatea arhitecților

În diversitatea de teme, anul acesta comunitatea #NOVEMBarh sintetizează direcții de acțiune foarte clare de la legislație la administrație și de la cetățean la mediul de afaceri și profesional din arhitectură și construcții:

  • informarea și accesul asigurate unitar
  • deschiderea și cooperarea ca deziderate pentru eficiență
  • nevoia de pragmatism și evaluare
  1. Informarea și accesul asigurate unitar

Prima prioritate vine din nevoia de informare publică și instrumente informative profesionale, unitare la nivel național.

Mai multe dintre temele #NOVEMBarh pun în centru nevoia de informare unitară și solidă a cetățeanului, fie direct din primării, fie prin soluții digitale și baze de date publice de tip Wiki. În diverse unghiuri, foarte specifice, sunt abordate standardizarea și clarificare procedurilor administrației sau procesul în sine al construirii, dar toate ajung inevitabil la nevoia de informație solidă, sintetizată și verificată de către profesioniștii din domeniu.

Cât se poate de determinat sunt și direcții ce vin în întâmpinarea unor lacune de comunicare dar și legale sau administrative.

Inițiativele născute la #NOVEMBarh aduc exemple de bună practică și instrumente pentru a crea teme în administrație, susțin problematica abordării prin concurs ca alternativă la varianta licitațiilor directe, sau clarificarea conceptelor de eficiență energetică ce urmează a fi obligatorii prin lege în viitorul apropiat (NZEB va deveni obligatoriu pentru clădiri publice în mai puțin de o lună).

În crearea instrumentelor moderne pe care ni le dorim în administrație, o concluzie este necesitatea pregătirii și deci informării mai întâi a funcționarilor privind avantajele unor tehnici digitale coordonate, GIS sau BIM și nevoia de a le pune chiar lor la dispoziție aceste instrumente care clarifică proceduri.

  1. Deschiderea și cooperarea înseamnă eficiență

La majoritatea temelor se remarcă imediat nevoia de cooperare și coordonare în proces pentru eficiență.

Comunicarea adecvată și colaborarea devin chiar elementele cheie în clarificarea specializărilor din arhitectură, analizând diverse roluri și tipuri de arhitecți, dar mergând și până la definirea procesului optim de management de proiect, care implică toate grupurile interesate – de la investitori la proiectanți și până la utilizatorii, facility și property manageri.

Rezultă că inevitabila specializare funcționează eficient doar în echipe, cu o nevoie de a studia chiar această consolidare a echipelor și ajustarea proceselor, dincolo de cooperarea în lanț (obișnuită astăzi) sau separarea totală a domeniilor.

  1. Nevoia de pragmatism și evaluare

Eficiența și orientarea pe obiective măsurabile se dovedesc a fi dorite de toate temele și inițiativele #NOVEMBarh.

Dacă în prima ediție – pe care o considerăm un prototip pentru acest tip de maraton la o asemenea amploare – profesioniștii și-au regăsit punți de cooperare și obiective comune, la această a doua ediție orientarea către finalitate măsurabilă și către abordare antreprenorială a fost continuarea firească.

Pregătirea în avans a echipelor #NOVEMBarh, încurajarea limitării pe obiective realizabile și ajutorul mentorilor și experților invitați în pregătirea și în timpul maratonului, au adus repede echipele către o atitudine foarte eficientă și nuanțe ce fac diferența.

Nevoia de informare și comunicare, deschiderea spre regândirea proceselor și echipelor, cât și pragmatismul, au apărut natural în toate cele peste 30 de inițiative.

Prezentările celor peste 30 de echipe sunt publice pe siteul novembarh.ro

Te poți implica alături de comunitatea #NOVEMBarh. Poți contribui la creșterea inițiativelor #NOVEMBarh. Împreună continuăm procesul de dezvoltare către implementare și rezultate pentru un mediu construit mai sigur și la calitatea pe care ne-o dorim cu toții.

#NOVEMBarh invită în comunitate profesioniștii care își doresc să contribuie la crearea și implementarea de soluții pentru ca noi toți să locuim mai confortabil, să ne simțim mai siguri acasă, la birou, la școală, pe stradă – în mediu construit.

Scrie-ne un mesaj la: [email protected]

Aducem profesioniștii împreună, construim responsabil!

Urmează un parcurs de dezvoltare și promovare a temelor și ne vom revedea cu temele #NOVEMBarh, dar și cu teme actuale și prezentări de noutăți în primăvară la Summit-ul de 4 zile în care alături de Construct Ambient Expo vom deschide sezonul de construcții 2019: #reCONSTRUIM, între 14 și 17 martie 2019.

#NOVEMBarh și #reCONSTRUIM sunt o platformă integrată de incubare și accelerare de soluții, creată de o comunitate de arhitecți și colegi specialiști din domenii complementare. Împreună aducem în prim plan provocările mediului construit existent și viitor.

***

Echipa de organizare: arhitect Florin Enache, arhitect Andreea-Livia Ivanovici, avocat Olariu Cristina, inginer constructor Cristian Onofrei, arhitect Alexandru Sumanariu, arhitect Bogdan Udrescu, arhitect Ovidiu Grigorescu, arhitect Sergiu Cătălin Petrea, arhitect Andrei Fenyo, arhitect Horia Bejan, student arhitect Ioana Cotae, designer comunități, consultant Mădălina Neagu. novembarh.ro

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share