Interviu cu Most Precious

Distribuie articolul:
Share

Pe Monica am cunoscut-o la cea mai recentă ediţie Art Fashion Fair, unde a primit de la Mihaela Ion, premiul de BEST DESIGNER. Ne-a plăcut stilul ei, produsele pe care le realizează şi mai ales povestea din spatele brandului Most Precious.

Cum a fost să primeşti titlul de Best Designer din partea noastră la Art Fashion Fair 15?

Am fost plăcut surprinsă, diploma cu Best Designer recomandat de Revista Atelierul se află acum la mine în atelier, prinsă pe perete pentru a putea fi vazută de clienți.

Care a fost parcursul tău în domeniul creativ al bijuteriilor? Poveşte-ne un pic primele dificultăţi şi cum ai reuşit să le depăseşti, şi de asemenea spune-ne despre cât de extraordinar este să fii bijutier. 

Am terminat liceul Tonitza, iar apoi am studiat la Universitatea din  Düsseldorf Grafică și Design.

M-am întors în țară și 10 ani am fost art director în mai multe agenții de publicitate din București. Apoi am simțit că nu mai este destul ce fac, că trebuie sa mă exprim creativ într-o zonă diferită și complet nouă pentru mine. Iar la un moment dat, alegerea cred că a venit de la sine, deoarece sunt fascinată de bijuterie de cand mă știu.

La început făceam diverse obiecte handmade din argilă și lemn pictat, seara cand mă întorceam de la agenție și în weekend; lucrul acesta mi-a deschis apetitul pentru mai mult. Voiam să fac lucruri mai valoroase și mai serioase, astfel încât am urmat cursurile școlii de bijuterie contemporană Assamblage. În primele două, trei zile a trebuit să imi înving frica față de foc și ciocan ca abia mai apoi, după ce am finalizat primul meu inel, să prind cu adevărat gustul lucrului cu metalul. Când mă gândesc în urmă imi vine să râd de cât de fricoasă eram, între timp m-am ars și m-am tăiat de cateva ori (nu grav), este inevitabil.

Este bine că toate micile nereușite și frustrări care au apărut pe parcurs, au fost eclipsate mereu de faptul că designul meu este apreciat, iar lucrul acesta mi-a dat încredere să merg mai departe. Astfel ușurel, pas cu pas, am ajuns să am propria mea firmă și să particip la numeroase expoziții și târguri de profil: Autor, Made in Ro, Joya Barcelona 2016, Sierraad Amsterdam 2017.

Cum ai ajuns la numele Most Precious? Am citit ca primele 2 litere din nume şi prenume au dat primul cuvânt, a fost grea alegerea acestui nume?

Toate lucrurile bune în viața mea s-au ivit de la sine, fără ca eu să depun prea mult efort, așa a fost și cu numele brandu-lui meu; a facut clic la un moment dat și am stiut.

Într-adevăr, primul cuvânt al mărcii Most Precios este un acronim al primelor litere din numele meu. Al doilea cuvânt a venit de la sine, având în vedere că lucrez cu metale prețioase.

Bineînțeles că a jucat un rol foarte important și faptul că am o experiență de 15 ani în publicitate, mi-am dorit ca totul să fie un întreg și să se lege natural, de la produse pană la nume, cu o identitate a brand-ului foarte clară.

Care a fost cea mai insolită/ interesantă comandă pe care ai primit-o?

Nu a fost o comandă, ci o  colecție pentru una din expozițiile la care am participat. În 2016 când am fost la Joya Barcelona am ales să merg cu o serie de obiecte în care reprezentam vizual diverse expresii românești, cum ar fi  “Buricul pământului” , “Și-a dat arama pe față”, “Drobul de sare deasupra capului”.

Cum este o zi de lucru creativ pentru tine? De unde îţi iei sursele de inspiraţie?Ce muzică te inspiră?

Inspiratia este realitatea înconjuratoare, “viața”, dacă vrei sa-i spunem așa.

Mă inspiră diverse impresii senzoriale. Un gust, un miros, un sunet pot fi surse de inspirație. Alteori, un cuvant aruncat într-o discuție poate declanșa o idee. Sinceră să fiu, nu știu exact cum se întâmplă lucrurile astea; îmi dau însă seama că bijuteria este o preocupare subterană continuă; și atunci când nu mă gândesc la asta, subconștientul lucrează, iar preocuparea asta permanenta se reflectă în evoluția mea ca designer de bijuterie.

Tu ai reușit să transformi hobby-ul în afacere. Ai putea să dai un sfat cititorilor noștri care doresc să facă acest pas?

Toate lucrurile bune cer timp, deci trebuie să fi înarmat cu răbdare. Afacerea nu poate exista dacă nu ai client, iar ca sa iți faci un public e nevoie de timp, deci la inceput ori ai un venit dintr-o altă sursă ori ai ceva bani puși de o parte.

Cum este pentru experienţa unui târg? Care sunt plusurile şi minusurilor unui astfel de eveniment?

În ultimii ani, piața creativă a crescut mult și au apărut numeroase platforme de expunere. Târgurile sunt esențiale pentru imaginea brand-ului, dar nu te poți baza numai pe ele. Există diverși factori care fac ca un astfel de eveniment sa fie un succes sau nu. Factori cum ar fi vremea, locația, restul evenimentelor din acea zi, numărul expozanților care sunt în același domeniu ca și tine, toate acestea fac ca astfel de acțiuni să fie o sursă nesigură de venit.  

Unde găsim produsele tale? Ce colecţie pregăteşti?

Most Precious este prezent atât online pe www.mostprecious.ro, www.facebook.com/mostprecious.ro , www.instagram.com/mostprecious.ro, cât și la târguri cunoscute de sezon sau de design și fashion. Totuși noutățile le postez mai întâi pe Instagram, deci stay tuned pentru noua colecție care va fi lansată în curând 😉

Bijuteriile mele sunt expuse din toamna anului trecut și în cunoscute galerii pariziene, iar anul acesta sper să creez legături cu piața din Amsterdam. Explorarea unor noi zone prezintă mereu provocări, însa cred că dificultățile și rezolvarea lor conduc inevitabil la o creștere a brand-ului Most Precious.

Cum ai caracteriza stilul propus de tine în creaţiile tale?

Lucrate în serie mică sau unicat, prin tehnici specifice micilor ateliere, ce permit atenția pentru obiectul fiecărui client în parte, bijuteriile mele sunt pentru oameni deschiși, ce știu să se bucure de tot ceea ce viața le oferă și care simt că se pot exprima printr-o piesă prețioasă ce-i reprezintă într-un fel sau altul. Bijuteriile Most Precious sunt piese-statement și mă bucur să pot spune că am clienți cărora le-am fost alături, cu piese unicat, de la primul dar.

Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share