Pe Cristina o cunoaştem de ceva vreme, mai întâi am cunoscut-o în calitate de designer vestimentar, şi acum ne-a impresionat cu nepăpuşile create sub brandul Ceci n’est pas une poupée .
De ce Ceci n’est pas une poupée si nu un alt nume? Renne Magritte este artistul tău preferat, nu-i aşa?
Magritte este unul dintre artiștii mei preferați, însă nu am pornit la drum cu el în minte, alăturarea s-a născut pe parcurs.
Cine se află în spatele proiectului? Cum a fost trecerea de la design vestimentar la realizarea de păpuşi simbol?
Totul a porit dintr-o întâmplare. Cu multă vreme în urmă am văzut o păpușă din pânză în colțul camerei prietenei mele, iar peste ani mi-am amintit-o și am impulsionat-o să facă câteva pentru a o ajuta în dezvoltarea bradului ei. La câteva zile a venit rugămintea de a-i da câteva resturi din țesăturile pe care le folosesc pentru Christine on the clouds, imediat am strâns ce avea și i le-am dat. Noaptea mi-a venit ideea să fie o colaborare dintre Christine on the clouds și Picky players, brandul ei. Scopul și poveștile lor au țâșnit din mine imediat și am început să scriu, să rescriu, să mă îndoiesc, să nu dorm, oricum nu prea dormeam. Eram atât entuziasmată și euforică până când au apărut mostrele – nu era mai nimic din ce mă așteptăm, sau mai bine zis din ce îmi creasem în minte. Și așa a început toată strădania creării un produs care să mă reprezinte.
M-am agitat atât de mult să fie totul bine și nicio clipă nu mi-a trecut prin minte că pot spune stop, nimeni nu mă forțase să fac păpuși, nici măcar prietena mea nu era convinsă că asta își dorește cu adevărat, dar nu am văzut nici măcar o secundă posibilitatea de a renunța. Și uite așa, am plecat de la păpuși și am ajuns la nepăpuşi 🙂
Povesteşte-ne un pic despre Ceci n’est pas une poupée: cine sunt personajele, de unde îţi iei sursele de inspiraţie? Vei mai realiza şi o altă serie Ceci n’est pas une poupée?
Dorința, Alegerea, Familia, Prietenia și Conștiință. Oricât de banal ar suna, frământările micuței mele vieți au fost sursa de inspirație. Nu am ca scop cantitatea, dar probabil vor mai apărea câteva, însă nu am niciun deadline.
Cum vezi statusul industriilor creative în România? Care sunt punctele forte, punctele slabe din perspectiva ta?
Industrii creative – sună așa frumos și măreț. În realitate industriile astea creative nu prea au legătură cu lumea mea. Aici totul e ca într-un laborator, sunt căutări sub presiunea resurselor și timpului.
Cum arată clientul/ cumpărătorul ideal pentru Ceci n’est pas une poupée?
Cum totul a fost spontan și ca mobil am avut dorința de a-mi ajuta prietena, nu am avut niciun plan când am pornit la drum, și nici nu mi-am imaginat în vreun fel clientul, darămite pe cel ideal.
Dacă ar fi să schimbi ceva la parcursul Ceci n’est pas une poupée ce ai schimba? Ce ai face la fel?
Poate să nu mai fiu atât de sub propria presiune, deși situațiile de criză sunt cele mai prolifice în cazul meu. Și dacă nu le am, am învățat să mi le creez 🙂
Ce sfaturi oferi unui designer de produs care vrea să îşi înceapă activitatea în domeniul creativ?
Să încerce și să nu renunțe. O idee e una, în fapt e cu totul altceva și dacă tu nu crezi în ceea te macină să nu te aștepți să creadă altcineva. De cele mai multe ori obstacolele sunt căile prin care ajungi la cea mai bună versiune a ideii de început.
Ceci n’est pas une poupée lucrează şi la comandă?
Depinde ce presupune comanda. Nepăpuşile sunt făcute în serii limitate.
Cum ai caracteriza în câteva cuvinte stilul Ceci n’est pas une poupée?
Naturale, sofisticat prin simplitate.
Unde găsim creaţiile Ceci n’est pas une poupée?
Pe site-ul brandului, în atelierul meu și din 27 martie într-o ediție special la MARe, Muzeul de Artă Recentă.
Ceci n’est pas une poupée a primit titulatura de Best Designer, din partea Revistei Atelierul la cea mai recentă ediţie Art Fashion Fair.
NO COMMENT