READING

Atelierul de porțelan – obiecte fine și preț...

Atelierul de porțelan – obiecte fine și prețioase

Distribuie articolul:
Share

Ne plac creațiile Atelierul de Porțelan pentru delicatețea lor, pentru viziunea prezentată, dar mai ales pentru atenția oferită detaliilor și tehnicii folosite în lucrul cu porțelanul. Și pentru că ne plac, dar și pentru că suntem sigure că veți iubi și voi bijuteriile create de Mihaela Speranța Cherciu, vă invităm să descoperiți mai multe despre procesul creativ din spatele brandului.

De ce Atelierul de Porţelan și nu un alt nume? Cât de grea a fost alegerea numelui?

A fost destul de greu cu numele. Tentația a fost să folosesc numele meu cumva, dar într-un moment de inspirație am ales expresia aceasta, aparent generică cu Atelierul (dacă tot suntem în Revista Atelierul) , expresie care s-a dovedit până la urmă foarte inspirată, pentru că, fiind astfel articulat, unul este Atelierul de Porțelan!

Cine se află în spatele proiectului? Care este meseria ta de bază?

În spatele Atelierului de Porțelan se află în prezent o echipă de trei oameni. În afară de mine – Mihaela Speranța Cherciu, care sunt absolventă de UNARTE secția design vestimentar – mai sunt Marius Raus și Cristina Nicșulescu care mă ajută cu logistica și cu marketingul, pentru că singură nu aș reuși să le fac pe toate. Eu am trecut prin mai multe meserii după absolvirea facultății: am fost și scenograf și stilist, am avut și o galerie de artă. Cu porțelanul am început în 2015.

Povesteşte-ne un pic despre colecţiile tale: cum alegi numele, de unde îţi iei sursele de inspiraţie?

Surse de inspirație găsesc peste tot în jur: privesc un copac, o floare, o umbră. Am avut o serie destul de mare cu fructe, pe care le-am adunat de peste tot unde mergeam și pe cele mai expresive le-am “copiat” apoi în porțelan. Pentru această colecție am găsit și un nume mai special, le-am spus Poricale – un regionalism din Moldova pentru poame de tot felul. Numele colecției vine la sfârșit când ne sfătuim cu toții și alegem ceva cât mai sugestiv și original.

Cum vezi statusul actual al industriilor creative în România? Care sunt punctele forte, punctele slabe din punctul tău de vedere?

Nu am avut timp să mă gândesc prea mult la alte industrii creative în afara celei în care îmi desfășor activitatea în prezent, dar, pot spune legat de designul de bijuterii, că am observat de la an la an creșterea fondurilor investite. Nu știu dacă se poate spune la fel și despre creșterea creativității, dar eu personal mă străduiesc să vin mereu cu ceva nou.

Care sunt cele mai vândute produse create de tine? De ce acele produse?

Am crezut la început că cele mai vândute produse vor fi cele accesibile ca preț. Dar am observat cu timpul că piesele mai mari, mai extravagante, mai neobișnuite se vând mai bine pentru că își găsesc publicul lor, care se bucură de ele cu atât mai mult. Bijuteriile mai mici, mai simple se iau mai mult din impuls, pe când la cele mai extravagante este nevoie de o potrivire și o atracție mai mare, care duce însă la cumpărături repetate și la crearea unei legături unice între produse speciale și gusturi speciale.

Cât de mult contează reţelele sociale?

Fără existența site-ului și a rețelelor sociale – pe care postăm regulat – nu ar fi posibilă legătura permanentă cu clientele noastre. Acolo anunțăm noile colecții, dar și participarea noastră la târguri de design și bijuterie pentru ca lumea să ne poată găsi. Am observat foarte clar că atunci când suntem la un astfel de târg și postăm o imagine anume cu o pereche de cercei sau altceva, imediat vine cineva și o vrea exact pe aceea! Puterea unei imagini în contextul potrivit are efect imediat și asta înseamnă pentru noi rețelele sociale.

Cum arată clientul/ cumpărătorul ideal pentru Atelierul de Porţelan?

Cumpărătorul este în mod ideal o femeie (vindem bijuterii totuși) cu simț artistic, cu umor, originală, îndrăzneață, cu o situație materială nu neapărat de excepție, dar dispusă să investească în bijuterii în mod regulat. Când suntem la un târg de design și vedem sute și mii de persoane trecând prin fața noastră am ajuns să ne dăm seama cumva cine se va opri la noi și cine nu.

Dacă ar fi să schimbi ceva la parcursul Atelierului de Porţelan ce aţi modifica? Ce ai face la fel?

A fost destul de greu la început, am trecut prin mai multe etape până am gasit forma de expresie cea mai potrivită și am ajuns să stăpânesc bine și partea tehnică, pentru că în domeniul porțelanului aceasta e foarte importantă. Dar pot spune acum că fiecare etapă și-a avut rostul ei, nu aveam cum să sar peste ele.

Care a fost colecţia sau mai bine spus colaborarea cea mai dragă? De asemenea, care a fost cea mai insolită comandă pe care aţi primit-o?

Colecția cea mai interesantă a fost “Fantoma Bunicii” pe care am prezentat-o în 2018 la Târgul Internațional de bijuterie contemporană AUTOR. Anul acesta venim cu o altă surpriză, sperăm și mai mare, la sfârșitul lunii aprilie, tot la AUTOR, colecția “Printre degete”.

Ce sfaturi oferi unui designer de produs care vrea să îşi înceapă activitatea în domeniul creativ?

Muncă foarte multă, perseverență și creativitate. Să nu cadă în capcana lucrurilor facile și banale pe care crede că le-ar vinde mai ușor.

Atelierul de Porțelan a primit titulatura de Best Designer, din partea Revistei Atelierul la cea mai recentă ediţie Art Fashion Fair.

Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share