READING

Adrian Balcău despre Sensoria & Cluj Design D...

Adrian Balcău despre Sensoria & Cluj Design Days

Distribuie articolul:
Share

Sensoria va fi deschisă vizitatorilor între 4-12 octombrie la Palatul Urania din Cluj. Publicul va interacționa cu lucrările designerilor cu ajutorul văzului, mirosului, auzului, atingerii și al gustului. Expoziția este organizată de Cluj Design Days și acompaniată de un design happening, un fashion show și tururi ghidate pentru copii.

Unul dintre evenimentele adiacente expoziției SENSORIA este happening-ul creativ în care trei designeri au același set-up, aceeași cantitate de material și aceeași limită de timp pentru a crea ceva inedit. Timp de 2 zile, happening-ul creativ este sub formă de performance deschis publicului. În felul acesta, procesul creativ este parte din elementul expoziție. Produsele rezultate rămân în expoziție spre vizitare pe toată durata evenimentului Cluj Design Days. Am vrut să aflam de la Adrian Balcău mai multe informaţii despre Sensoria, & Cluj Design Days, şi cu drag i-am luat un interviu. Desigur că Revista Atelierul este partener media oficial pentru Sensoria.

Cum aţi început această poveste creativă? Cine sunt iniţiatorii proiectului Design Days? Prima ediție de Cluj Design Days a avut loc în 2015 la inițiativa lui Adrian Balcău – designer clujean de obiect și de interior, care căuta să creeze o platformă de promovare a produselor de design locale. Prima ediție a fost un real succes, ceea ce a și motivat continuarea acestora. Tot la prima ediție Adrian a întâlnit-o pe Flavia Gherman care s-a alăturat atunci proiectului în calitate de business thinker, completând gandirea creativă a  lui Adrian.

Cum vedeţi voi schimbarea sau mai bine spus schimbările din industriile creative şi culturale din România, în cei 4 ani de când organizaţi evenimente?

Publicul arată din ce în ce mai multă deschidere către produsele designer made și începe să vadă valoare în ele, ceea ce ne bucură foarte mult. Au apărut și mai mulți tineri designeri pe care noi încercăm mereu să îi încurajăm.  Sunt mult mai multe evenimente dedicate industriilor creative și culturale, ceea ce din nou ne bucură.

Ce pregătiţi pentru ediţia 2019 a Cluj Design Days? Care sunt punctele forte ale acestei ediţii?

Cluj Design Days 2019 vine sub forma unei expoziții cu un concept curatorial special și intrigant – designul senzorial. Vom expune produse de design care apelează și la alte simțuri decât cel vizual – tactil, miros, auz, gust. Expoziția va fi organizată într-un spațiu semi-întunecat tocmai pentru a încuraja interacțiunea cu obiectele prin toate simțurile. Este o expoziție interactivă în care invităm vizitatorii să atingă, să miroasă și să asculte exponatele. Este o invitație de a aborda designul într-un mod mai holistic și de a-ți explora simțurile.

Într-o frază cum definiţi Cluj Design Days? Dar în maxim 3 cuvinte?

Cluj Design Days este o platformă de promovare a designerilor, a creativității în general și un lanț de evenimente sociale, fun și culturale. Iar dacă ar fi să aleg doar trei cuvinte, cred că aș rămâne cu ultimele trei pe care le-am zis: social, fun și cultural.

Şi noi organizăm de peste 9 ani evenimente creative, expoziţii prin oraşele din România, şi avem o gramadă de poveşti de menţionat, care este din punctul vostru de vedere cea mai mare provocare pentru un organizator de evenimente?

Cea mai mare provocare pentru noi este selecția designerilor pe care să îi includem în târgurile și expozițiile Cluj Design Days. Avem locuri limitate și foarte multe aplicații extrem de interesante. Mereu e o provocare să selectăm designerii potriviți pentru evenimentul respectiv și să ne limităm la numărul de locuri disponibile.

Care este cea mai insolită poveste pe care o aveţi cu un designer, într-un eveniment?

Cred că cel mai interesant și cea mai mare victorie a fost când unul dintre designeri a avut întreg standul sold out după prima zi de târg. Ne bucurăm foarte mult când designerii pe care îi promovăm au reale succese comerciale la târgurile noastre.

Ce sfaturi oferiţi unui creativ la început de drum? Dar unui creativ cu experienţă?

Sfatul nostru ar fi mai degrabă o încurajare că se poate, cu ambiție și muncă poți să trăiești confortabil făcând ceea ce îți place! Încrederea în sine și în viziunea ta în domeniul creativ sunt esențiale. Iar unui creativ cu experiența i-am spune să își lanseze provocari, să încerce mereu lucruri noi, să nu înceteze în a explora și experimenta.

Povestiţi-ne un pic de party-urile voastre. Cum au pornit? Cum este vibe-ul lor? Cluj Design Parties a venit ca o completare la Cluj Design Days și la nevoia noastră de a crea evenimente și mai sociale. A pornit ca premisa unui alt prilej de socializare între designeri și oamenii pasionați de design. Vrem să oferim în același timp și scena potrivită pentru a-ți etala outfit-urile și accesoriile designer made pentru că mereu avem dress-code-uri inedite. Vibe-ul e cool, funky, fun with a bit of fashion.

Ce planuri aveţi cu Design Days, hai să spunem planuri pe maxim 2 ani?

Anul trecut ne-am extins într-un nou oraș și am creat Timișoara Design Days, poate în următorii ani să mai mergem în câteva orașe noi. Am vrea să lărgim publicul oamenilor pasionați de design, să ajungem la oameni noi, să continuăm organizarea de expoziții interactive construite pe alte noi concepte interesante și târguri cât mai vizitate. Ne dorim în continuare foarte mult să oferim posibilitatea designerilor să evolueze ca și business dar și creativ.

Dacă nu prinzi ocazia să vezi lucrările designerilor la Cluj, Expoziția SENSORIA se mută în perioada 1 – 3 noiembrie la Timișoara Design Days în Bastionul Maria Theresia. Cluj Design Days este o platformă de promovare, expunere şi vânzare a creaţiilor designerilor autohtoni, înființată în 2015. SENSORIA este cel de-al 14-lea eveniment Cluj Design Days, proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Comentarii

Revista Atelierul: platformă activă de prezentare online şi offline a industriilor creative şi culturale, naţionale şi internaţionale. Cu un număr de peste 9 milioane de cititori, din 2010 am publicat peste 3080 de articole, promovăm peste 1.500 de artişti și designeri de produs, şi suntem parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share