Revista Atelierul se pregăteşte să viziteze Ambiente 2020, ce se va desfăşura în Frankfurt între 7- 11 februarie 2020.
Mai zgomotos, mai radical stilul glam al anilor ’80 este din nou, la modă, şi ne aminteşte despre o eră când elementele de mobilier erau simboluri, iar designerii au create un nou stil. Nimic nu era imposibil, şi stilul glam nu cunoştea bariere.
Buze gigantice, rujuri super şi oversize, baloane cu flamingo roz, aşa şi-a prezentat Sephora standul la Singapore, ca o zonă urbană de joacă pe 700 mp3. Sephora Playground cu neoane stridente, cu cabine telefonice retro, acestea au fost punctele de referinţă pentru postările în social media al acestui stand. Nu este o coincidenţă că Sephora a optat pentru un astfel de stand. Acum că anii ’80 par şi mai îndepărtaţi, nu fac decât ca aceştia să fie mai rezonanţi, euforici şi deschişi. Anii ’80 sunt la modă acum atât pentru generaţiile care i-au trait, cât şi pentru tinerele generaţii. Toată lumea vrea să strălucească învăluiţi cu magia anilor ’80. Vor să experimenteze cu sensaţia de feelgood pe care această decadă a lăsat-o aparent în urmă. Pentru unii este şansa lor, de a retrăi tinereţea, pentru alţii este un punct de referinţă pentru prezentul mereu în mişcare.
Lookurile vintage sunt semne al timpurilor
Anii ’80 sunt o perioadă cu multe beneficii. În primul rând, pentru că moda şi design-ul de interior al anilor ’50 – ’70 au fost riguros explorate, iar anii ’80 oferă un mix stilistic îndrăzneţ care a lăsat loc interpretărilor. Pe zona de design de interior, designeri precum David Alhadeff, Cristina Celestino şi Nina Yashar aduc anii ’80 prin culori şi texturi expresive şi îndrăzneţe, la care adaugă formele insolite. Noi branduri, precum cel coreean, Gentle Monster se joacă cu stilul anilor ’80 în magazinul lor. Lookurile vintage sunt acum semne ale timpurilor. Cu lucrări statement de Pop Art, pereţi consideraţi opere de artă, cu sculpturi aurite animalire, aşa se prezintă acum anii ’80.
Mobila de care toţi vorbesc
Anii ’80 au presupus o revoluţie a mobilierului care a fost definit ca un status de simbol. Conta mai mult, cum arată a piesă de mobilier decât funcţionalitatea pe care o avea. Cine poate uita storcătorul de lămâi create, în 1987 de Philippe Starck pentru Alessi, storcător care semăna cu o rachetă spaţială. Anii ’80 au create serialele cult Miami Vice şi Baywatch, care au transformat Miami într-un oraş cool. Acest fenomen a reapărut în oraşe mai mici, cum este şi Reykjavik, unde este deschis acum un bar cu un design interior inspirat dintr-o scenă din serialul Miami Vice.
Glamul anilor 80 cu rochii metalice şi cercei coral
Anii ‘80 nu au fost la fel peste tot, diferite faţete au existat în diverse ţări. Dacă în Italia, a fost mişcarea Memphis creată în jurul lui Ettore Sottsass, mişcare care se baza pe culori vesele şi joviale, pe atitudini de joacă. În Germania, se punea accentul pe negru şi crom. În Franţa, se punea accentul pe glitz şi glam. Piesele de mobilier şi de iluminat caracteristice anilor ’80 sunt cerute acum, alături de rochiille metalice, şi cerceii coral. De asemenea, şi mai multe obiecte îşi regăsesc fosta glorie, cum sunt şi piesele centrale de masă. Aceste piese centrale au fost create în Franţa anilor 1690, au fost redescoperite în anii ’80, şi acum au o revenire fabuloasă. Aceste piese centrale au devenit în sine obiecte de design, cum este şi cel de la Evans Atelier. De cele mai multe ori aceste piese centrale sunt create din argint,şi singurul lor scop este să fie obiecte decorative.
Anii 1980 au iubit insolitul şi jovialul. Dacă anii 1980 ne-au învăţat ceva este că nimic nu este imposibil.
Articol preluat de aici.
NO COMMENT