Continuăm seria de articole despre aplicații folositoare pentru creativi (fie că sunt freelanceri sau antreprenori) cu o listă scurtă de unelte pentru realizarea imaginii unui brand. Dacă în primul articol ți-am prezentat mai multe aplicații care te ajută să-ți faci un plan și să fii organizat, de data aceasta vom discuta despre imagine.
Atunci când ești la începutul carierei tale creative și experimentezi cu diferite materiale sau tehnici, ideea unui brand personal s-ar putea să ți se pară ceva abstract. Totuși e ceva esențial dacă vrei să-ți transformi hobby-ul într-o afacere, dacă vrei să îți crești vizibilitatea și să atragi clienți noi. Odată ce ți-ai pus la punct un plan (nu trebuie să fie de la bun început un plan de afacere complet, poate fi doar o listă de țeluri pe care vrei să le atingi), ai indentificat nișa ta și știi care ar fi publicul tău (clienții ideali), e timpul să te ocupi de imaginea ta ca brand.
Pe scurt, îți trebuie: logo și materiale promoționale.
1. Logo
Logo-ul afacerii tale va fi de multe ori prima interacțiune pe care o au clienții cu brandul tău. E vital să fie ceva ușor de recunoscut, ușor de citit, creativ și original (să nu fie un clișeu) și să fie aplicabil în orice situație (să-l poți pune pe carți de vizită, pe bannere, pe fundaluri colorate etc.).
Tocmai de aceea singurul sfat pe care ți-l pot da e ca în ceea ce privește logo-ul să apelezi la un profesionist. Dar până ajungi acolo poți face tu două lucruri ca să-ți dai seama ce îți dorești: să scrii povestea brandului tău și să experimentezi cu o aplicație de creat logo-uri. Povestea ține de tine, acolo cu cât ești mai sincer și personal, e mai bine. Cât despre logo, îți recomand DesignEvo. E o aplicație gratis (dacă o folosești pentru experimentat și nu vrei să descarci de acolo logouri de 5000px) pe care o poți folosi foarte ușor în browser sau pe telefon.
Are deja incluse zeci de mii de template-uri împărțite pe categorii și nișe. Uitându-te prin variantele lor îți va fi ușor să-ți dai seama ce te atrage și ce te reprezintă. Toate template-urile pot fi modificate rapid, poți introduce numele afacerii tale, poți schimba culori, fonturi, dimensiuni etc.
Îți recomand să experimentezi și să fii selectiv, iar la final să ai nu mai mult de 3 variante pe care să le dai mai departe unui designer profesionist. Așa vei obține un logo original care să te reprezinte și de care să fi mulțumită. Și, crede-mă, orice designer apreciază mult mai mult un client care știe ce vrea decât unul nehotărât.
2. Materialele promoționale (bannere, post-uri, story etc.)
Odată ce ai definitivat logo-ul ar trebui să fie ușor să-ți dezvolți imaginea în jurul lui. Direcția pe care ai ales-o pentru logo trebuie să se regăsească mai departe și în restul materialeleor grafice. Dacă logo-ul tău e făcut într-un stil jucăuș, atunci și bannerele care promovează produsele tale vor fi colorate, cu multe elemente decorative și mici ilustrații care să le scoată în evidență. Dacă ai optat pentru un logo minimalist, atunci, la fel, bannerele tale vor reflecta asta, fiind compuse cât mai simplu (una-două culori, tonuri neutre, linii clare etc.).
Cea mai bună aplicație pe care ți-o pot recomanda pentru crearea materialelor tale promoționale e una de care, cel mai probabil, ai auzit deja: Canva. E o aplicație pe care o poți folosi cel mai bine în browser. Are și variante pentru Android sau IOS, dar s-ar putea să-ți testeze răbdarea dacă nu ai un telefon super-performant. Varianta gratis este foarte generoasă – cu peste 250.000 de template-uri și peste 1 milion de fotografii și imagini pe care le poți folosi în creațiile tale. Au toate formatele de care ai nevoie pentru social media, bannere pentru magazinul tau virtual sau pentru materiale tipărite (cărți de vizită, broșuri etc.)
La prima utilizare s-ar putea să ți se pară un pic copleșitoare, dar asta e din cauza opțiunilor care par nenumărate. Totuși dacă îți dai puțin timp să te obișnuiești, vei vedea că interfața e foarte intuitivă și ușor de folosit. Plus că odată ce îți vei stabili niște repere pentru brandul tău (fonturi, culori, elemente grafice) îți va fi foarte ușor să personalizezi template-urile în funcție de ceea ce ai nevoie.
3. Materiale promoționale (video)
Canva are ceva opțiuni pentru partea de video, dar acolo s-ar putea să te lovești de necesitatea unui cont plătit sau să te înarmezi cu muuuultă rabdare ca să lucrezi cadru cu cadru.
Pentru situațiile când ai nevoie de o soluție rapidă, vreau să-ți recomand Lumen5. E o aplicație pentru browser pe care o poți folosi gratis, în varianta ei basic, care include logo-ul lor la final. Dacă vrei mai mult de atât prețurile încep de la 19 euro/luna.
Ce face aplicația asta foarte bine e că tot ce îți cere e un link. Un link spre o pagină din magazinul tău virtual, spre un articol, spre un post etc. iar ea îți livrează un video personalizat cu textul și imaginile tale pe un template ales tot de tine. Mai departe, poți edita video-ul ca să-l faci perfect pentru ce ai nevoie. Poți modifica textul și imaginile, poți adauga elemente și muzică. Dar partea cea mai grea o face automat, tu te ocupi doar de retușuri.
NO COMMENT