Patru branduri românești de accesorii de piele celebrează tradiția și meșteșugul pielăriei. Îmbrățișând valorile slow fashion, ne propun produse cu un design contemporan și elegant, care trec dincolo de trendurile momentului. Fiecare dintre produse vine cu o poveste pe care vă invit să o descoperiți.
SUUN
Accesoriile SUUN Store celebrează meșteșugul pielăriei tradiționale și texturile naturale ale pielii. Apărut in 2020, brandul se definește printr-o estetică simplă și effortless, cu un aer elegant, dar versatil. Admir conceptele care stau la baza brandului: sustenabilitate, funcționalitate și longevitate. M-am îndrăgostit de liniile minimaliste ale produselor și nuanțele naturale care lasă pielea în centrul atenției.
Alexandra Șpac, fondator si designer SUUN, propune o colecție de accesorii meticulos executate care pune accent pe durabilitatea materialelor. Folosește exclusiv piele naturală tăbăcită vegetal, strict trasabilă, de la tăbăcării selectate din Europa și tehnici tradiționale de meșteșug. Fiecare piesă este produsă la comandă pentru a produce doar ceea ce se vinde, încurajând astfel o filosofie slow made care reduce excesul.
BRÂU
Loredana Enache, arhitectă și creatoarea BRÂU, ne propune un accesoriu care aduce tradiția în contemporan: o borsetă care are ca suport un brâu tradițional țesut la război. Accesoriile onorează arta și meșteșugul țărănesc, dar și rădăcinile Loredanei. Copilăria și-a petrecut-o la sat în Bucovina, la poalele unor păduri roditoare și înconjurată de bunici care țeseau, brodau și împleteau.
„Brâul, țesătură cu motive alese, este parte a costumului tradițional ce se înfășoară în jurul taliei. Potrivit tradițiilor locale, legarea acestor piese înnodate, cu capetele lăsate libere sau ascunse conferă personalitate portului popular. Astfel, printr-un gest simplu, brâul devine parte a unui accesoriu modern: borseta sau geanta.”
Pentru realizarea brâului, Loredana colaborează cu artizani locali precum Andrei, Mihai si domnul Pahomi din satul Arbore, Suceava. BRÂU caută să descopere și să susțină cât mai mulți artizani locali și meșteșugul țesutului la război. Prin adaptarea artei țărănești la contemporaneitate, Loredana crede că îi va poate asigura perpetuarea. Văzând accesoriile ei cu poveste tind să îi dau dreptate.
Bruiaj
„Bruiaj nu este altceva decât o poveste a reinventării sinelui. Într-o lume a producției industriale, manufacturăm serii mici de produse atemporale.” Brandul Bruiaj a luat naștere în 2018 și promovează sustenabilitatea: din grijă pentru mediu alege să lucreze cu loturi de piele rămase marilor branduri de modă. Formele minimaliste ale produselor și cromatica armonioasă spun o poveste despre rafinament și versatilitate, dincolo de trenduri.
„Când alegem să folosim resurse din comunitatea în care trăim, nu înseamnă doar că susținem creșterea economică în zona noastră, ci și că alegem să scurtăm lanțurile de distribuție și să participăm la protejarea mediului înconjurător.”
Ana Urbana
Pentru cei care vor să aducă culoare și un touch original ținutei, pantofii Ana Urbana sunt alegerea perfectă. Cu siguranță veți ieși în evidență.
Adina Antonie a fondat în 2017 brandul Ana Urbana. Un brand dinamic de slow fashion este dedicat exploratoarelor urbane. De la pantofi sport până la tocuri pe care clientele declară că pot alerga, în showroom-ul Ana Urbana din inima Bucureștiului se găsesc cel puțin 250 de nuanțe de piele din care clientele își pot configura după preferințe pantofii pe care și-i doresc.
„Nicio combinație de culori nu este prea îndrăzneață, iar principiul după care mă ghidez este acela conform căruia creativitatea este un mușchi, cu cât va fi exersat mai mult, cu atât se va dezvolta mai armonios.”
Fotografii din arhiva creatorilor
Fără comentarii