De mii de ani perlele fascinează civilizații. Fie că au fost folosite ca simboluri ale puterii, amulete de protecție sau au fost apreciate pentru frumusețea lor, perlele nu au ieșit niciodată din modă.
Atelier Devi aduce perlele aproape de femeia modernă a secolului 21 și ne propune bijuterii chic purtabile, cu un look contemporan. Vă invit să descoperiți mai multe despre brand și creatoarele din spatele lui.
1. Cine este în spatele Atelier Devi? Ne puteți spune câteva cuvinte despre voi?
Atelier Devi sau Brîndușa și Raluca, cele două jumătăți din Atelier Devi. Suntem două surori, pasionate de bijuterii și de frumos. Deși locuim în tări diferite, Brîndușa locuiește în Olanda, iar Raluca în Romania, pentru că îndrăgim așa de mult bijuteriile și în special pietrele naturale prețioase și perlele, ne-am gândit să înființăm Atelier Devi. Acesta este un micuț atelier de producere a bijuteriilor în serie mică.
La începutul business-ului nu am știut prea multe despre ce urmează, ce etape ne așteaptă, care vor fi provocările. Lucrând împreună și bazându-ne una pe cealaltă, am continuat afacerea, până am reușit să dezvoltăm și să creștem, lucru ce se întamplă zi de zi. Atelier Devi este un business de familie, în care lucrăm cu drag. Suntem destul de diferite, atât că personalitate, cât și că skill-uri, însă cred că acest lucru a fost un avantaj, pentru că așa am putut să ne completăm reciproc.
Brîndușa a făcut studii de marketing, atât în România, cât și în Olanda, urmând apoi o carieră în acest domeniu în Amsterdam.
Raluca a finalizat facultatea și master-ul în Finanțe, în București, apoi a obținut certificat internațional în domenii de Audit, Finanate și Contabilitate. Însă aceste cariere nu ne-au adus satisfacție personală, așa că, în 2020, cu multe emoții , am schimbat lucrul de la birou, de la laptop, cu lucrul în atelier.
2. Ce v-a făcut să alegeți perlele, ce au special pentru voi?
Relația noastră cu perlele este foarte veche, cred că de când am început să facem primii pași. Bunica noastră avea un șirag superb de perle, pe care îl purta la fiecare evenimente în familie. Era foarte elegantă și deosebite, mereu am fost curioasă de bijuteriile purtate de dânsa: cerceii din perle, broșa și colierul lung.
În România, multe fete tinere consideră că perlele sunt ori prea elegante, ori prea învechite și nici nu se gândesc să achiziționeze un colier din perle naturale. Tocmai de accea dorința noastră a fost să aducem modele noi, moderne, să schimbăm percepția că perlele se pot purta doar într-un colier clasic, cu perle rotunde.
Considerăm că bijuteriile nu sunt doar obiecte frumoase, ele au un efect de a transformă orice ținută, dar mai ales, un efect în modul în care ne simțim când le purtăm.
3. Ce vă inspiră? Puteți să ne povestiți puțin despre procesul creativ?
Cea mai frumoase parte a business-ului, pentru noi două, este procesul creativ.
În anul 2022 am lansat două colecții noi: Romantic Summer și Winter Glam. Toate produsele noastre sunt create manual în atelier. Pentru ambele colecții am folosit perle naturale, pietre semi-prețioase, cu culori și textură naturală.
Inspiraţia o găsim în fiecare zi, în natură, în elementele care ne înconjoară, în persoanele pe care le vedem zi de zi pe stradă sau la metrou. De fiecare dată am creat modelele noi împreună, stabilind fiecare detaliu. Am creat modele plecând de la o anumită perla. De exemplu, ne-a atras așa de mult perla baroc, de dimensiune foarte mare. Plecând de la formă și luciul ei, am creat un colier și o pereche de cercei.
Procesul creativ durează mai multe săptămâni. Cred că și o plimbare la un muzeu de artă este un prilej foarte bun pentru a avea idei noi- de culori, forme diferite, pe care apoi le folosim în a creea cercei, coliere și brățări.
4. Cum funcționează un business între două surori și înte două țări?
Considerăm că cea mai bună afacere, este în familie. Deși distanța este foarte mare între noi, comunicăm zilnic prin mesaje, pentru a cădea de comun acord în toate deciziile pe carele luăm. Dacă am fi început acest business singure, sau doar una dintre noi, cred că nu găseam motivație să continuăm în momentele dificile.
Este mai ușor când te poți baza pe altcineva, mai ales, pe sora ta, care te ajută necondiționat
5. Cum gășiți motivația să continuați și cum depășiți momentele dificile?
Într-un business apar mereu obstacole și momente foarte dificile, care de multe ori te fac să renunți sau cel puțin să te îndoiești de ține și de succesul afacerii. De fiecare dată când lansăm modele noi, avem multe emoții dacă acestea vor avea succes, dacă vor fi apreciate de către clientele noastre.
Cred că tocmai acest lucru, feedback-ul clientelor, ne ajută să depășim momentele dificile și faptul că facem cu multă pasiune acest lucru. Pentru noi Atelier Devi nu este doar un business, este o pasiune.
6. Aveți creatori locali sau din afară pe care îi urmăriți și admirați?
În România, sunt foarte multe business-uri locale, micuțe, de succes. Considerăm că țară noastră este plină de artiști și de oameni cu bun gust, care ne inspiră zi de zi. Ne face multă plăcere să participăm la târguri micuțe, cu ocazia sărbătorilor, pentru a descoperi noi artiști.
Așa am cunoscut-o pe Claudia Marian, care în timp a devenit și prietenă noastră. Ea ne inspiră cu fiecare colecție de eșarfe din mătase naturală. O admirăm datorită procesului ei creativ, bazat pe natură, simboluri și artă decorativă. Brand-ul ei Mauverien este o inspirație pentru noi, mai ales că se bazează pe printare digitală eco și pe produse 100% organice, fiind un brand sustenabil.
7. Care vi se pare că este cea mai mare provocare pentru un creativ în România anului 2023?
În România sunt multe business-uri micuțe, care apar din pasiune, însă în timp, dispar. Cred că aceasta este cea mai mare provocare a creativilor în 2023, să continue și să țină business-ul în viață. Din punct de vedere financiar apar mereu provocări, orice business micuț trebuie să plătească impozite și taxe, salarii etc.
8. Cum arată o zi din viața voastră, ce tabieturi aveți?
Raluca: O zi bună, începe întodeauna cu o cafea bună. Dimineața, după ce ajung la Atelier, înainte de a începe lucrul, îmi fac o cafea bună, pe care o beau în timp ce răspund la email-uri.
Apoi încep să pregătesc comenzile, iar în funcție de ce provocări apar, discut cu Brîndușa despre tot ce înseamnă Atelier Devi: optimizari pe site, marketing, stabilire de întâlniri cu potențiali parteneri, discuțîi cu furnizorii și partenerii etc.
9. Cum arată viitorul Atelier Devi, încotro?
Următorul pas, pe care îl așteptăm cu mult drag, este deschiderea Atelierului pentru public. Dorim să avem un Atelier unde atât să vindem produse, cât să fie și un spațiu creativ, plăcut , relaxant, unde să ne întâlnim cu clientele noastre și să discutăm.
Primim foarte multe solicitări de produse personalizate și avem nevoie de un astfel de spațiu, pentru a stabili toate detaliile.
10. Ce sfat ați da unui tânăr creator de bijuterii la început de drum?
Recomandarea noastră pentru un început de drum este: o bază foarte bună. Recomandăm cu drag cursurile de bijutier pe care noi le-am urmat, care pun baza oricărui creator de bijuterii.
Bineînțeles este foarte important să faci orice cu pasiune și plăcere, chiar dacă ești contabil, bijutier sau orice altă meserie, însă baza teoretică și skill-urile , mai ales în meseria de bijutier, sunt foarte importante. Recomandăm cursurile artiștilor Andreia Popescu și David Sandu, de la Institutul Assamblage din București, de unde am învățat foarte multe lucruri.
Un alt sfat pe care l-am da unui tânăr creator este de a își urmă calea. Sunt multe brand-uri care încearcă să fie cât mai comerciale, să producă mult și ieftin, și să copieze alți artiști. Cred că astfel de brand-uri nu au personalitate și pe termen lung nu vor avea succes. Le recomandăm tuturor să își creeze propriile design-uri, care îi reprezintă, să fie originali și autentici și încrezători în ceea ce fac.
Fotografii din arhiva Atelier Devi.
NO COMMENT