Accesoriul ideal pentru mine este cel care îmi trasmită emoție, este original și are o poveste. Bijuteriile din croșet marca Creative Lida bifează toate aceste criterii și multe altele.
Un colier cu corali, arici de mare, anemone și o inimă în centru recreează o întreagă lume subacvatică, plină de poezie. Alte coliere par mici grădini din flori colorate. Admir meșteșugul și arta din spatele acestor sculpturi purtabile și vă invit să aflați mai multe de la Lidia Puica.
1. Cine este în spatele Creative Lida? Ne poți spune câteva cuvinte despre tine?
Echipa Creative Lida este formată din două persoane: eu și soțul meu. El se ocupă de tot ce ține de administrare, iar eu sunt designerul. Sunt în domeniul bijuteriei de 12 ani și am un Masterat în Design în cadrul UAD Cluj-Napoca.
2. Cum ai ajuns de la design interior și industrial la bijuterie?
A fost o trecere treptată, la Licență am ales să amenajez un magazin de bijuterii, după care la Masterat am trecut pe bijuterie pentru că presupunea să realizez obiecte mici manufacturate, pe care le puteam face singură fără să apelez la un atelier de producție sau fabrică. În momentul în care am început să studiez acest domeniu, l-am îndrăgit foarte mult și după studii am mers în această direcție.
3. Ce te inspiră? Poți să ne povestești puțin despre procesul creativ? Am observat că lumile subacvatice/de sub pământ apar recurent în lucrările tale.
Într-adevăr mă inspiră formele din lumea înconjurătoare, în special lumea subacvatică care este înconjurată de mister, iar vietățile prezente acolo sunt de-a dreptul fascinante.
Un alt motiv pentru care le evoc frecvent este și încercarea de a atrage atenția asupra pericolului dispariției multora dintre aceste specii. Procesul creativ de multe ori este spontan, inspirația poate să vină și în momentul în care deja lucrez la o bijuterie, sau fac ordine printre materiale.
4. Cum găsești motivația să continui și cum depășești momentele dificile?
Încerc să-mi păstrez vie curiozitatea și creativitatea. De asemenea o doză de motivație vine și de la cei ce aleg să cumpere aceste bijuterii astfel încurajându-mă să continui ceea ce fac.
5. Ai creatori locali sau din afară pe care îi urmărești și admiri?
Admir atât creatori locali cât și internaționali, sunt mulți și din ce în ce mai buni. Hanna Hedman, Seulgi Kwon, Sébastien Carré, Malene Kastalje, Cleopatra Cosulet, sunt doar câțiva dintre ei.
6. Care ți se pare că este cea mai mare provocare pentru un creativ în România anului 2023?
Din perspectiva unui creator de bijuterie (iar acesta de multe ori lucrează singur sau cel mult alături de 1-2 colegi), cel mai greu mi se pare administrarea timpului și organizarea. În 2023 trebuie să știi să să combini procesul de creație al pieselor cu fotografierea, promovarea pe rețelele sociale, vânzarea și livrarea lor. Este destul de complicat dacă toate aceste taskuri le face o singură persoană.
7. Cum arată clientul Creative Lida? Sunt bijuteriile-sculpturi purtabile apreciate la noi?
Clientul Creative Lida cu siguranță este o persoană curajoasă și care știe ce vrea. Acest tip de bijuterii sunt apreciate și în România, dar totuși mai exista multe stereotipuri și multă lume încă nu e deschisă sa poarte așa ceva.
8. Cum arată o zi din viața ta, ce tabieturi ai?
Momentan trec prin etapa maternității în care încerc să am grijă de doi copii mici iar timpul rămas liber (adesea serile) să-l acord creației și autodezvoltării. Băutul cafelei în liniște, o oră pe zi pentru plimbat și jumătate de oră de sport, mă ajuta sa fac față acestei perioade.
9. Cum arată viitorul Creative Lida, încotro?
În viitorul apropiat mă voi concentra pe eficiență și utilitate. Îmi doresc să împart din cunoștințele și experiența acumulată sub forma unor tutoriale și în așa fel, cine își dorește, să își poată crea propria bijuterie. Posibil că vor apărea și obiecte practice de home decor în magazinul nostru.
10. Ce sfat ai da unui tânăr creator de bijuterii la început de drum?
Să fie creativ, să exploreze cât mai mult materialele cu care lucrează, dar în același timp să investească resurse și în strategii de dezvoltarea a business-ului.
NO COMMENT