Magazinul AlbAlb, situat în sectorul 1 al capitalei, mai exact pe str. Lt. Av. Șerban Petrescu nr. 1, este un suport oferit creatorilor de obiecte unice pentru casă sau pentru fiecare personal, adunând laolaltă designeri de produs și artiști bijutieri, designeri vestimentari, artiști vizuali și pe toți iubitorii de frumos, personalizat și unic. Cristina Olteanu este proprietara și administratoarea acestui univers al unicatelor artistice care sunt expuse într-un spațiu generos pentru căutătorii de comori în marele oraș și ne oferă cu generozitate acest interviu.
1. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre magazinul vostru? Care este conceptul din spatele lui? (De când e, ce profil are? Ce valori promovați?)
AlbAlb este un magazin dedicat exlusiv creatorilor români. Proiectul s-a născut în anul 2018 din pasiune pentru frumos și creativitate. Dorința noastră este de a prezenta într-un mod curatoriat o ofertă atent selecționată de produse românești de calitate ce provin din ateliere mici, independente. Suntem mereu în căutare de produse care se disting prin originalitatea ideii, calitatea execuției și estetica produsului final.
Profilul magazinul este de butic la care ajungi de obicei prin recomandare. Avem un program fix de funcționare, dar o locație relativ ascunsă publicului larg. Atmosfera este una relaxată, de vizită într-o casă particulară, primitoare. Ne propunem să atragem în special persoanele care înțeleg această nișă și se pot bucura alături de noi de caracterul aparte al produselor.
2. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre voi? Cum v-aţi gândit să începeţi această afacere?
Am început această afacere când am simțit că am acumulat suficientă experiență și încredere să o pornesc pe cont propriu. Profesional am debutat în domeniul financiar, apoi am activat mai mulți ani în domeniul comerțului cu artă și al organizării de evenimente culturale. Așa am ajuns într-un moment al vieții în care am simțit că știu ce vreau să fac și la ce mă pricep mai bine, dar și că înțeleg în ce mă bag și că pot să o fac la standardele pe care mi le doresc.
3 .Ce branduri găsim în magazinul AlbAlb?
În magazinul AlbAlb se găsesc produse de la creatori români, în special ateliere mici de 1 până la 6 persoane. Sunt branduri deja cunoscute pentru cei ce urmăresc această nișă de piață, dar și branduri poate mai rar întâlnite. Enumăr câteva: Optimef, Monom, Atelier Devi, Mica Cera, Gruni, Contemporia, Maria Paltin, Daniela Cățoi, Ceramic Sparrow, Irina Neacșu, Atelier Lemni, Little Houses, Mauverien, Artefact Room, Vilegiatura, Agnes Keszeg, Ioana Petre, Diana Cojocaru, Para Project, Octavia Chiru, Căsuța cu cerdac, Atelier Bruiaj, Rozmarin, Odyssee Candels, Daring Trash, Little Paris, Căsuțe călătoare, Alis Lalu, Dragoste, Animini, Sandra Berghianu, Studio Mud și mulți alții.
4. Care este profilul clientului vostru?
Clienții AlbAlb sunt în principal oameni pasionați de frumos și obiecte speciale, cu poveste. Sunt oameni care nu cumpără brandul, ci produsul în sine, care știu să aprecieze munca din spatele produsului și originalitatea sa. Avem un public preponderent feminin (deși sunt tot mai mulți domni care se aventurează la noi pentru cadouri sau zona de casă), cultivat și cu venituri peste medie.
5. Care este cea mai mare provocare de care v-aţi lovit cu afacerea voastră?
Provocări au fost multe, dar din fericire am găsit mereu o soluție să trecem peste. Poate cea mai mare provocare a fost pandemia care pentru câteva luni a reușit să creeze extrem de multă incertitudine în mediul de business.
6. Cum se îmbină latura creativă cu cea antreprenorială într-o asemenea afacere?
Genul aceste de afacere îți solicită atât latura creativă cât și cea antreprenorială, doar cu una, fără cealaltă nu cred că poți reuși. Este ușor în domeniul creativ să te lași purtat de val, să vrei să faci proiecte doar entuziasmat de atractivitatea lor. Cred însă că dacă vrei să ai o afacere de succes trebuie să nu pierzi din vedere niciodată latura economică și să-ți alegi cu mare atenție proiectele cărora te dedici, căci timpul și resursele materiale sunt până la urmă limitate.
Totodată, cred că fără creativitate un astfel de proiect nu poate trăi. Viața magazinului este dată de atmosferă, povestea produselor, curatoriatul lor în spațiu, discuțiile despre design, colaborările cu sens și originalitatea evenimentelor pe care le popunem.
7. Colaboraţi cu alte afaceri similare?
Colaborăm cu peste 100 de creatori, unii dintre ei avand și magazine proprii sau chiar hub-uri în are găzduiesc mai mulți creatori. Pe lângă aceștia, colaborăm cu evenimentele principale din domeniu: Romanian Jewelry Week și Romanian Design Week. Ne facem recomandări și ne sfătuim cu magazine prietene, precum Inside Home sau My Romanian Store. Totodată, din când în când organizăm evenimente cu proiecte pe care le apreciem mult, chiar dacă acestea nu se înscriu perfect în profilul AlbAlb. De exemplu, în luna mai am organizat un Pop-up shop cu platforma ykoyko.ro, care promovează branduri străine sustenabile, cu un aport puternic pe zona de educație.
8. Ce beneficii au designerii care colaborează cu voi? Propuneţi şi colaborari în exclusivitate?
Ne dorim ca designerii să-și crească vizibilitatea și vânzările prin intermediul AlbAlb. Sperăm ca modul în care îi prezentăm în magazin, atât poziționarea în spațiu cât și povestea brandului pe care o transmitem publicului, să ajute la a conferi o imagine corectă a brandului. Spațiul AlbAlb este unul curatoriat cu o selecție riguroasă, asocierea în spațiu alături de celelalte branduri are rolul de pozitionare pe piață la un anumit nivel.
Nu restricționăm designerii, oprindu-i de la a încheia alte colaborări pentru a ne oferi nouă exclusivitate, dar acolo unde este deschidere încercăm pe cât posibil să-i sfătuim cu privire la tipul de colaborări, asocieri și prezențe pe care la au în paralel, pentru a ne asigura că le beneficiază brandului. Avem desigur și produse care se găsesc exclusiv la AlbAlb, ne place să putem oferi clienților ceva cu totul nemaiîntâlnit, dar pentru noi este important ca brandurile să crească, să obțină cât mai multă vizibilitate și succes, deci nu dorim să-i îngrădim în vreun fel.
9. Ce sfat aţi da unui antreprenor la început de drum?
Sfatul meu este să nu cedeze, să fie perseverent și hotărât, să fie pregătit să muncească mult, dar și deschis la sfaturile celorlalți și suficient de flexibil să se adapteze atunci când piața i-o cere.
10. Din punct de vedere al business-ului, unde a fost creşterea cea mai mare de capital? Ce produse aduc cel mai mare profit?
La AlbAlb focusul cel mai mare este pe bijuteria de autor. În acord cu preferințele noastre și oferta din piața am ajuns să avem o varietate foarte mare în acest domeniu și în prezent cele mai multe vânzări provin din acest segment.
Imagini transmise de Cristina Olteanu (AlbAlb), din arhiva personală.
Fără comentarii