Irina Florea, Ioana Pirvu și Maria Neneciu sunt antreprenoarele din spatele brandului Room21, care se află în București, pe strada Doctor Nicolae Turnescu nr. 1, în apropiere de Grădina Botanică și Muzeul Național Cotroceni, un magazin cu obiecte unice de autor, adevărate comori creative, cu un stil anume, perfecte pentru a face parte dintr-un cadou sau o amintire pentru cineva. Câteva întrebări și răspunsuri vor clarifica povestea din care s-a născut acest magazin și care sunt principiile care stau la baza alegerii creațiilor prezentate în magazin.
1. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre magazinul vostru? Care este conceptul din spatele lui? (De când e, ce profil are? Ce valori promovaţi?)
Room21 s-a născut din dorința de a promova produse locale speciale, îmbogățite de poveștile designerilor sau studiourilor care le imaginează și produc, obiecte decorative, cărți ilustrate cu grijă, ceramică lucrată manual, accesorii și mici comori descoperite prin diverse fabrici mici din țară.
Am deschis prima cameră virtuală Room21 în aprilie 2021, iar imediat după am dorit să existe și un loc fizic în care să interacționăm cu comunitatea care s-a coagulat în jurul unor interese comune. Ulterior, ne-am focusat mult pe prezențe de tip pop-up sau concept store-uri, iar în viitorul apropiat ne dorim să ne canalizăm energiile pentru a genera colecții proprii, originale, dezvoltate în parteneriat cu designeri și studiouri pe care le admirăm și cu care ne-am dori să colaborăm pe termen lung. Am reușit să adunăm în jurul acestui proiect mulți designeri și artiști locali, dar și un public generos care înțelegere importanța promovării și susținerii business urilor locale, preocupați de procese sustenabile și de calitatea produselor pe care le cumpără.
2. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre voi? Cum v-aţi gândit să începeţi această afacere?
Noi (Irina Florea, Ioana Pirvu și Maria Neneciu) ne cunoaștem de aproape 15 ani, perioadă în care am lucrat și colaborat împreună în diverse formule și în jurul multor proiecte, însă tot timpul în jurul unor preocupări pe care le împărtășim, legate de industrii creative și proiecte culturale, de maniera în care acestea pot contribui la creșterea calității vieții în spațiul urban sau dezvoltate în jurul importanței comunităților creative și ale produselor pe care acestea le generează.
3. Ce branduri găsim în magazinul ,,Room21’’?
O serie de branduri locale, preocupate de calitatea produselor, focusate pe procesele pe care acestea le presupun, branduri dezvoltatea de regulă în jurul pasiunii și a talentului individual al unor creativi, designeri sau artiști locali.
4. Care este profilul clientului vostru?
Clientul Room21 preferă să cumpere mai puțin dar mai bine, sunt oameni foarte informații, care călătoresc mult și care știu să facă diferența între produse, apreciază poveștile cu care acestea vin la pachet și oferă cele mai inspirate cadouri.
5. Care este cea mai mare provocare de care v-aţi lovit cu afacerea voastră?
Cele mai mari provocări pe care le avem sunt cauzate de lipsa unui sistem strategic de susținere a antreprenoriatului local, respectiv a unor asociații profesionale dedicate creativilor sau a unor programe care să le permită o mai eficientă înțelegere a aspectelor de business, dar și lipsa unor facilități de producție care să le permită eficientizarea proceselor în sine. Credem că este nevoie și de mai multă educație pentru publicul larg despre importanța conservării patrimoniului imaterial, despre sustenabilitatea produselor locale sau a celor cu un ciclu de viață mai lung. Dar astăzi lucrurile par mai optimiste decât erau acum 10 ani, deci credem că există multe motive de optimism legate de maniera în care lucrurile evoluează pe aceste teme.
6. Cum se îmbină latura creativă cu cea antreprenorială într-o asemenea afacere?
Am dorit să dezvoltăm povestea Room21 pentru că credem cu tărie în puterea comunităților creative locale , dar și pentru că considerăm că potențialul acestora nu va fi atins până când practicile creative ale acestora nu vor deveni sustenabile și din punct de vedere financiar. Este important să privim creativitatea din perspectiva ecosistemului din care face parte, de aceea antreprenoriatul creativ devine esențial și trebuie susținut sistematic.
7. Colaboraţi cu alte afaceri similare?
Apreciem mult curajul cu care și alte afaceri similare se dezvoltă și le aplaudăm reziliența, tocmai pentru că știm ce provocări aduc acestea și da, am colaborat cu diverse alte entități similare, cu care ne întâlnim la târguri sau diverse alte evenimente la care încercăm să reprezentăm și promovăm împreună creațiile și produsele locale.
8. Ce beneficii au designerii care colaborează cu voi? Propuneţi şi colaborări în exclusivitate?
Beneficiile sunt legate de vizibilitatea și distribuția produselor, atât în online, precum și în magazinul fizic, dar și la o serie de evenimente pop up sau târguri prestigioase. Astfel, ei sunt expuși unui public larg și generos. Încercăm în paralel să propunem compoziții creative, idei de cadouri, dar și să promovăm practicile creative pe care le reprezentăm atât pe canalele noastre de comunicare, cât și în presa locală sau prin prezentarea lor în diverse contexte, precum ar fi Romanian Design Week, And Now East, Bazar de Cotroceni sau alte târguri sau evenimente cultural-creative.
9. Ce sfat aţi da unui antreprenor la început de drum?
Să se focuseze pe produsele pe care le propune, pe maniera pe care își poate eficientiza producția și pe pricing, pe poziționarea brandului pe care îl dezvoltă și pe ce își dorește să facă și să creeze pe termen lung, să se întoarcă întotdeauna la motivația creativă, fără să ignore însă realitățile și importanța colaborărilor și a relațiilor pe care le dezvoltă pe parcurs.
10. Din punct de vedere al business-ului, unde a fost creşterea cea mai mare de capital? Ce produse aduc cel mai mare profit?
Produsele locale nu sunt încă cele mai eficiente din perspectiva profitului financiar, iar marginea pe care noi o practicăm nu ne permite să transformăm încă acest demers într-unul perfect profitabil, însă există deja multe branduri locale care înțeleg importanța agregatorilor de produse și de conținut și care știu să își calibreze politicile de pricing astfel încât să fie corecte. Cred că produsele cele mai de succes la public au fost mici cadouri, cărțile și produsele de papetărie.
Imagini trimise de Room21, din arhiva personală
Fără comentarii