CITEȘTI

Despre industrii creative: logo designeri

Despre industrii creative: logo designeri

Distribuie articolul:
Share

Fie că ne dăm sau nu seama, suntem înconjurați de logo-uri. Fiecare obiect pe care îl deținem are pe el logo-ul companiei care l-a produs, fiecare pachet de mâncare din frigider, hainele de pe noi și pantofii pe care îi purtăm, până și device-ul de pe care citești articolul ăsta are un logo pe el.

Scopul acestor logo-uri e să îți atragă atenția, să facă un brand memorabil și ușor de recunoscut, iar oamenii care le creează sunt graficieni specializați pe identitatea de brand – logo designeri.

Cine sunt acești creatori de logo-uri și de ce e important ce fac ei?

Ei sunt cei care distilează nenumărate ore de cercetare, de experimente, de consultații cu clientul și de iterații ca să livreze în final o identitate vizuală pentru un brand. Pentru că un logo nu există fără un context – el e întotdeauna aplicat pe cărți de vizită, produse, materiale promoționale, mașini etc.

Această identitate vizuală e primul contact, prima impresie pe care o face brandul potențialilor clienți, iar asta îl face unul din elementele cheie ale unei companii.

Ce trebuie să știe un logo designer?

În primul și-n primul rând un logo designer trebuie să fie un bun comunicator. Trebuie să înțeleagă ce are nevoie și ce-și dorește clientul, iar astea nu sunt tot timpul același lucru, sunt clienți pe care trebuie să-i salvezi de la idei falimentare. Apoi trebuie să distileze esența brandului și să o comunice mai departe clienților folosind doar un nume și o reprezentare grafică.

Aici intervine al doilea skill esențial – capacitatea de cercetare. Spuneam că un logo trebuie să fie versatil și să se adapteze contextului în care e folosit, iar contextul ăsta nu poate fi descoperit decât prin cercetare. Studiezi piața, te uiți la ce există deja – pentru că nu vrei să investești timp într-o idee care a fost deja folosită, dar și pentru că asta te va ajuta să-ți faci o idee mai bună despre clientul ”ideal”. Un logo bun e conceput nu doar să reprezinte brandul, dar și să rezoneze cu potențialii clienți.

Mai departe, un logo designer trebuie să aibă cunoștințe temeinice de istoria artei, estetică, colorimetrie, design dar și de psihologie, de publicitate, de tipografie etc. Trebuie să poată vedea imaginea de ansamblu și să găsească ”acea” soluție creativă.

În final, mai are nevoie doar de abilitățile practice care să-i permită să-și pună în practică ideile. Aici ar putea intra schițarea sau desenul, crearea de fonturi personalizate, folosirea tabletei grafice și a soft-urilor specifice.

Chiar așa, ce programe folosesc logo designerii?

În 9 cazuri din 10 folosesc Adobe Illustrator, o aplicație excelentă pentru crearea de imagini vectoriale (cum ar fi logo-urile, care pot fi redimensionate, fără să își piardă din calitate).

Dacă sunt de școala veche folosesc Corel Draw, și dacă sunt anti-Adobe (asta e o discuție pentru altă dată) atunci probabil că s-au întreptat spre Affinity Designer (pentru care plătești doar odată și gata) sau Inkscape (care e gratis).

Cum interacționează cu alte ramuri ale designului grafic?

După ce creează logo-ul și identitatea vizuală designerul le împachetează împreună cu fonturile, culorile, elemente grafice și alte variabile într-un ghid de brand care va servi ca referință și resursă pentru ceilalți designeri. Scopul e ca imaginea companiei să rămână autentică și unitară în toate mediile de comunicare.

În încheiere aș mai spune doar că merită să investești într-un logo designer pentru compania ta, pentru că îți va permite să-ți construiești brandul pe o fundație solidă. Nu uita – logo-ul apare pe absolut toate obiectele fizice sau virtuale care au legătură cu un brand.

Foto: behance.net

Comentarii

Teodora Vlădescu (aka Zazine) a absolvit cursurile Universității București, Facultatea de Istorie, secția Istoria Artei şi ale masteratului Istoria Artei şi Filosofia Culturii. Din 2010 lucrează ca graphic designer şi DPT (a colaborat cu numeroase ONG-uri, Cel.ro, editurile Herald și ACT și Politon), şi este partea vizual-creativă a asociaţiei Atelierul de Creaţie.

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share