Când ajungi în Brașov și drumurile te poartă până la Biserica Neagră, nu ai cum să ratezi minunatul magazin Inspiratio, chiar lângă biserică. Un loc al frumosului și al cadourilor care pot să inspire, magazinul găzduiește produsele a numeroși creativi români.
Cum a luat naștere acest concept și ce găsim aici? Edith Olosz ne-a răspuns cu amabilitate la întrebări.
1.Ne puteți spune câteva cuvinte despre magazinul vostru? Care este conceptul din spatele lui? (De când e, ce profil are? Ce valori promovați?)
În august 2023 INSPIRATIO giftstudio împlinește 3 ani. Este magazinul de cadouri și suveniruri al Bisericii Negre, fiind creat din dorința de a promova imaginea și valorile Bisericii Negre în rândul brașovenilor și al turiștilor care vizitează cel mai reprezentativ monument istoric al orașului.
Suntem un magazin de cadouri și suveniruri cu o gamă foarte bogată de produse. Printre suvenirurile noastre se numără broșurile și cărțile despre biserică și Brașov, cărțile poștale și magneții, precum și tricourile și gențile imprimate. Sortimentul nostru include și alimente artizanale, cum ar fi gemuri, siropuri, turtă dulce, ceaiuri, ciocolată, precum și cărți de bucate despre bucătăria transilvăneană. De asemenea, avem o gamă largă de bijuterii
handmade și articole textile (genți, rucsacuri, tricouri, eșarfe pictate manual și diverse alte articole de îmbrăcăminte), articole din piele, cât și produse artizanale din lut și lemn.
În magazinul nostru veți putea descoperi lucrări originale, lucrări de linogravură, printuri de artă, dar și postere vintage.
Recent, în noiembrie 2022, am inaugurat de asemenea galeria de artă INSPIRATIO, situată la etajul magazinului, unde organizăm expoziții și diverse evenimente, precum workshop-uri, lansări de carte, conferințe și multe altele.
Credința în Dumnezeu, auto-reflecția, transformarea, deschiderea către progres, respectul pentru diversitate și autenticitate, dragostea pentru oameni și responsabilitatea pentru întreaga comunitate sunt unele dintre cele mai importante valori care ne ghidează.
Dorim să transmitem ideea de etică economică promovând conceptele de sustenabilitate, ecologie, Fair Trade, buy local, etc. De asemenea, prin intermediul sortimentului nostru, dorim să scoatem în evidență importanța artei și a educației în viața omului.
2. Ne puteți spune câteva cuvinte despre voi? Cum v-aţi gândit să începeți această afacere?
Ideea deschiderii unui magazin de cadouri și suveniruri a apărut atunci când administrația parohiei a decis
să mute vânzarea biletelor de intrare în biserică într-o casă istorică aflată lângă Biserica Neagră. Spațiul este generos, casa fiind un loc încărcat de istorie, restaurat cu multă grijă și respect față de moștenirea încredințată generației noastre de către unii dintre primii locuitori ai orașului.
Astfel, am fost inspirați să facem mai mult decât un simplu magazin de suveniruri. Decizia de a mă implica în acest proiect, prin consilierea Irinei Neacșu, artista și arhitecta care a curatoriat magazinul în primele sale etape și care ne
însoțește și acum cu creațiile sale, a dus la deschiderea acestui loc deosebit.
Ideea brandului INSPIRATIO a pornit din dorința de a integra toate activitățile comerciale ale Bisericii Negre (ca instituție) sub o singură cupolă: turism, vânzarea de bilete (concerte, vizitare biserică, etc.), suveniruri, cadouri, cafenaua de specialitate și galeria de artă. Toate aceste activități sunt derulate din punct de vedere operațional într-o companie distinctă de administrația Bisericii Negre.
Prin cumpărarea produselor INSPIRATIO giftstudio, prin consumarea produselor cafenelei CH9, prin achiziționarea unui bilet pentru vizitarea Bisericii Negre sau prin participarea la evenimentele organizate, vizitatorii contribuie direct la conservarea patrimoniului. Acești bani sunt investiți în restaurarea Bisericii Negre și a altor clădiri valoroase din centrul Brașovului.
3. Ce branduri găsim la magazinul vostru?
Portofoliul INSPIRATIO are la bază artiști și designeri români, iar colecția se dezvoltă treptat, în concordanță cu viziunea, valorile și poziționarea brandului INSPIRATIO. Nu ne abatem și nu facem excepții de la aceste valori. Colaborăm și cu mici producători și artizani mai puțin cunoscuți, ne bucurăm să putem promova oameni cu spirit creativ și pasionați de munca lor.
4. Care este profilul clientului vostru?
Ne adresăm atât brașovenilor care doresc să cumpere cadouri, să consume produsele cafenelei noastre sau să se bucure de concerte, cât și turiștilor români și străini care ne vizitează orașul. Astfel, avem numeroși clienți care descoperă și admiră cu plăcere obiectele de artă unice sau în serie limitată pe care nu le găsesc în alte magazine din Brașov.
Clienții noștri sunt iubitori de artă și frumos.
5. Care este cea mai mare provocare de care v-aţi lovit cu afacerea voastră?
Principala provocare cu care ne-am confruntat a fost lipsa turiștilor în timpul pandemiei. A fost o perioadă dificilă, deoarece magazinul s-a deschis în mijlocul pandemiei. Avantajul acestei perioade a fost că am putut să învățăm pas cu pas, să aflăm care sunt dorințele clienților noștri și să creștem încet, dar sigur.
6. Cum se îmbină latura creativă cu cea antreprenorială într-o asemenea afacere?
Mi-am format latura antreprenorială conducând o companie germană în România timp de 20 de ani. Această activitate a avut și o latură creativă, deoarece am construit afacerea de la zero. În tot acest timp am avut ocazia să acumulez o mulțime de cunoștințe antreprenoriale, care m-au ajutat să pun bazele INSPIRATIO.
Iubirea pentru frumos, pasiunea pentru artă și admirația față de cei care creează îmi dau satisfacția și sentimentul că am ajuns în locul potrivit.
7. Colaboraţi cu alte afaceri similare?
Colaborăm cu artiști și producători români care au și ei mici afaceri prin care își distribuie produsele, uneori chiar magazine proprii. În prezent nu colaborăm încă cu afaceri similare, însă suntem deschiși la noi colaborări.
8. Ce beneficii au designerii care colaborează cu voi? Propuneţi şi colaborari în exclusivitate?
La noi, produsele artiștilor și designerilor sunt vizibile unui public larg, mulți iubitori de artă găsesc lucrările artiștilor lor preferați sau descoperă noi creatori și artiști în magazin sau în galeria INSPIRATIO.
Colaboratorii noștri au astfel șansa de a fi admirați si descoperiți în acest loc deosebit și de a-și comercializa produsele prin intermediul nostru. În prezent, nu avem colaborări în exclusivitate.
9. Ce sfat ați da unui antreprenor la început de drum?
La început de drum, este foarte important, pe de o parte, să-ți asculți inima, să-ți stabilești clar viziunea, misiunea și valorile și să fii pasionat de ceea ce faci. Pe de altă parte, este esențial să îți întocmești un plan de afaceri cât mai realist și să găsești oamenii potriviți cu care să pornești la drum.
10. Din punct de vedere al business-ului, unde a fost creșterea cea mai mare de capital? Ce produse aduc cel mai mare profit?
Profitabilitatea produselor variază în funcție de perioada anului: spre exemplu, la începutul primăverii, se vând în principal bijuterii, eșarfe și produse cosmetice; vara, se vând cel mai bine suvenirurile, gențile și rucsacurile; toamna, cele mai solicitate sunt ciocolata, dulciurile și băuturile, pe când în perioada premergătoare Crăciunului, sunt foarte căutate jucăriile, cărțile și multe alte articole care pot fi oferite drept cadou.
Un aspect important al afacerii noastre este acela de a oferi opțiuni creative de cadouri corporate pentru parteneri și angajați. În colaborare cu artiștii și micii producători, găsim soluții creative de cadouri care inspiră și aduc bucurie atât celui care dăruiește, cât și celui care primește. Am avut solicitări pentru pachete chiar și în cantități mai mari, de peste 100-200 de bucăți, pe care am reușit să le croim potrivit dorințelor și bugetului clienților noștri.
Imagini din arhiva Inspiratio.
NO COMMENT