Pe 23 noiembrie 2023, între orele 18.00 – 20.00, la Casa Artelor din Timișoara va avea loc un gathering cultural inițiat și moderat de Mihaela Ion despre comunicarea în cultură. Discuția va parcurge diverse și importante zone de interes pentru toți agenții culturali și adiacenți, fiind propusă drept o discuție interactivă, deschisă către public cu scopul de a genera idei, răspunsuri și noi perspective despre comunicarea proiectelor culturale.
Conferința face parte dintr-un proiect inițiat de Mihaela Ion în cadrul bursei de creație ei “Creat de Timişoara ” pe jurnalism cultural, în cadrul căreia discută cu stakeholderi din Timişoara şi internaţionali care au organizat proiecte culturale în cadrul Timişoara 2023. Interviurile din cadrul acestei burse sunt diseminate pe Revista Atelierul şi pe PRWave. Alături de Mihaela Ion manager cultural, co-fondator Revista Atelierul vor participa la dialogul în și despre cultură și proiecte culturale 4 speakeri specialiști în domeniu: Germina Ion, co-fondator și Președinte al Asociației Contur, Elisabeta Varga, inițiatoarea proiectului Timișoara la cutie, Diana Caducenco, specialist în comunicare și relații publice și ofițer de comunicare la centrul cultural FABER și Anderka Iancea, jurnalist și parte din echipa Centrului de Proiecte.
“Comunicarea culturală este importantă pentru fiecare proiect indiferent de amploarea sa. Un proiect care nu este promovat şi nu ajunge la un public ţintă este unul care şi-a ratat scopul, din punctul meu de vedere. Comunicarea este partea cea mai importantă pentru un proiect, de aceea aceasta trebuie să beneficieze de un personal capabil şi obiectiv.” Mihaela Ion, manager cultural, co-fondator Revista Atelierul. Mihaela Ion, adaugă “Speakerii invitaţi vin cu noţiuni teoretice, dar mai ales cu detalii practice despre comunicarea proiectelor în care au fost şi sunt implicaţi. De aceea, această conferinţă poartă mai mult şi numele de gathering, este o întânire non-formală într-un spaţiu de consum de cultură din Timişoara, prin care va exista un schimb pertinent de informaţii practice”.
Comunicarea adecvată este adesea cheia succesului unui proiect, permițând pătrunderea mesajului în comunitate și atragerea participării active a publicului. Mihaela Ion și invitații săi vor propune în discuție strategii și instrumente practice pentru consolidarea comunicării în cadrul proiectelor culturale, oferind astfel participanților șansa de a descoperi noi modalități de amplificare a impactului cultural în societate.
De la creșterea vizibilității și atractivității evenimentelor culturale la consolidarea relațiilor cu publicul și partenerii, această conferință își propune să ofere instrumentele necesare pentru a transforma ideilor în realitate și a crea impact durabil în comunitatea culturală. Participanții vor pleca cu o viziune mai clară asupra modului în care pot contribui activ la dezvoltarea și promovarea culturii locale. Proiectul este un pas esențial pentru construirea unei comunități culturale responsabile și dinamice.
Partenerii media: Radio România Cultural, Agerpres, The Institute, Igloo, Iqads, Feeder, PRWave, The Woman, Zile și Nopți, MagMob, Furniture from Romania, Munteanu, Ziua de Vest, Centrul Cultural German Timișoara.
Cu sprijinul: Casa Artelor – Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, Revista Atelierul.
#CreatdeTimisoara #Energie #PowerStation #Timisoara2023
Acest material jurnalistic a fost realizat printr-o finanțare Energie! Burse de creație, acordată de Municipiul Timișoara, prin Centrul de Proiecte, în cadrul componentei Power Station a Programului cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”. Materialul nu reprezintă în mod necesar poziția Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, iar acesta nu este responsabil de conținutul său sau de modul în care poate fi folosit.
Detalii moderatoare:
Mihaela Ion: Este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor în Marea Britanie şi Ministerul Culturii din Franţa. Mihaela Ion a co-fondat, în 2010, respectiv în 2012 proiectele “Revista Atelierul” (cu un content de peste 3600 de articole pe www.revista-atelierul.ro), “Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs”, Creative Night Talks realizând astfel printre cele mai importante proiecte româneşti destinate promovării comunităţilor creative şi culturale din România. Activează în diferite galerii de artă din ţară şi străinătate, iar din 2016 şi-a început activitatea curatorială. Este International Board Member AICA Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleaşi asociaţii. Este evaluatoare independent pentru proiectele culturale depuse la diferiţi cofinanţatori publici din România. Are o activitate constantă în redactarea de articole ştiinţifice multidisciplinare şi interdisciplinare catalogate ISI, BDI şi în domeniul artei contemporane. În timpul liber este tobaşar. https://mihaelaion.com/
Detalii speakeri:
Anderka Iancea: De meserie jurnalist, cu 10 ani experiență în mass-media. Ultimii șapte ani i-a petrecut în redacția stirilor ProTV, ca reporter în partea de vest a țării. A absolvit ciclul masterat, specializarea Comunicare și Relații Publice la Universitatea de Vest din Timișoara. S-a alăturat echipei Centrului de Proiecte în luna iulie 2021.
Diana Caducenco: Este specialist în comunicare și relații publice, în prezent activează ca ofițer de comunicare la centrul cultural FABER. Are experiență în planificarea campaniilor de social media și influencer marketing, în dezvoltarea comunităților brandurilor, atât pentru companii private, cât și pentru instituții publice și organizații neguvernamentale. Este preocupată de rolul comunicării în promovarea proiectelor culturale și artistice și studiază constant, participând la stagii de practică atât în țară, cât și în străinătate (Franța, Grecia).
Elisabeta Varga: Inițiatoarea proiectului Timișoara la cutie, la care lucrează împreună cu Dan Ungureanu și Nicoleta Ciocov, dar implicată și în alte proiecte independente de cursă lungă, cum ar fi cele 10 ediții ale Festivalului de Film Ceau, Cinema!, Elisabeta își dorește să contribuie la viața culturală a comunității, bucurându-se de apropierea de oraș prin aceste proiecte de suflet. După terminarea Facultății de Psihologie din Timișoara, Elisabeta a lucrat la un ONG local, sprijinind integrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități, apoi la o fundație internațională, oferind consultanță întreprinderilor sociale, ca apoi să se lanseze cu diferite inițiative de antreprenoriat cultural, co-fondate și implementate cu prieteni ce împărtășesc aceleași pasiuni.
Germina Ion: A absolvit Filosofia la Universitatea din București, continuându-și apoi studiile în arte vizuale la Universitaeta Națională de Arte București. Timp de 5 ani, parcursul ei profesional s-a axat pe colaborări cu diferite Agenții de publicitate, în campanii de BTL și ATL pentru diferite branduri. În ultimii ani, a avut mai multe colaborări cu diferiți operatori culturali: Asociația Storyscapes, Bucharest Biennale, Galeria Catinca Tăbăcaru, Fundația Art Encounters, Galeria Jecza, Asociația Contrasens, Fundația Archaeus, acolo unde a fost implicată în proiecte de mediere culturală, comunicare și producție culturală, precum și în programe de educație cinematografică și new media. Din 2021, este co-fondator și Președinte al Asociației Contur, un ONG care dezvoltă programe și proiecte culturale adresate artiștilor emergenți, iar din 2022, s-a alăturat echipei Fundației Art Encounters. Ca Manager Comunicare & PR a coordonat o parte din strategia de comunicare a Bienalei Art Encounters 2023, a programului permanent al Fundației, dar și a expoziției eveniment “Brâncuși: surse românești și perspective universale”.
Fără comentarii