În multele forme în care trăiește astăzi, Sculptura a atras în spațiile Cazarmei U din Timișoara peste 70.000 de oameni, în cele șapte luni ale proiectului curatoriat de Fundația Interart Triade și Attila Kim Architects și intitulat după SCULPTURĂ/SCULPTURĂ după.
„Acest proiect va rămâne un simbol al Timișoarei Capitală Culturală Europeană 2023, pentru că în această clădire părăsită sculptura a aprins, la propriu, lumina”, a spus Ovidiu Megan, director executiv al Asociației „Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023“, joi, la conferința de închidere a proiectului. „Așa cum ne-am dorit, sculptura nu a fost aici doar obiect de expunere, ci ea a creat punți spre educație, entertainment, realitatea noastră cotidiană. Arhitectura cazarmei a potențat sculptura și sculptura a potențat spațiul pe care l-a ocupat“, a spus Sorina Jecza, președinte al Fundației Interart Triade.
Parteneri și colaboratori din proiect, reprezentanți ai instituțiilor finanțatoare, voluntari, dar și membri ai echipei care a făcut posibile activitățile din întregul proiect au fost prezenți, joi, la evenimentul care a fost dublat de vernisajul instalației „Classified“ semnată de scriitorul Petru Ilieșu și de finisajul expoziției „Negrul esențial“ a artistului Nicolae Moldovan.
„În aceste șapte luni, experiența noastră, a Spotlight Heritage Timișoara, în spațiul Cazarma U – Digital Culture Space a fost unică, o simfonie între artă și tehnologie, în care patrimoniul a fost adus în contemporan, prin tehnologiile digitale pentru a spune povești unice prin inovație. Pentru noi, poveștile se scriu, se văd și se memorează în obiecte de patrimoniu, în sculpturi, în digital, pe hârtie, în virtual. Le vom continua, împreună, împletind poveștile orașului, ale noastre și ale artei contemporane, în lumi virtuale și conservând cele peste 5000 de interacțiuni directe dintre oameni cu tehnologie digitală.
Ne-am bucurat că aplicațiile au fost utilizate de multe oficialități și mii de vizitatori din diverse țări, de sute de copii și tineri, care au descoperit orașul, dar și a tehnologiilor digitale de mare actualitate”, a spus și Diana Andone, director Centrul e-Learning (CeL) al Universității Politehnica Timișoara și coordonator proiect Patrimoniul sub reflectoare Timișoara.
„Pentru Cramele Recaș, partener oficial al programului Timișoara 2023, proiectul după SCULPTURĂ/SCULPTURĂ după a fost cireașa de pe tort, o reușită sută la sută. Am adus vinul aici ca pe un produs, dar și ca pe artă, demonstrând asta în cele două componente prezentate, și anume Bufetul simțurilor și în Degustările imersive în ritmul anotimpurilor“, a spus Narcis Georgiu, somelier.
În cifre, cele șapte luni de desfășurare ale expozițiilor arată prezența în spațiul Cazarmei U, incluzând și invitații partenerilor, a 220 de artiști, 26 de curatori, 22 de expoziții și cinci performance-uri, peste 70 de evenimente Codru, 61 de voluntari și 704 ore de voluntariat. Dacă arta sculptează lumea, sculptura îi materializează evoluția. Lumină, mișcare, forme, transformare – scoase din galerii și aduse spre atingere într-un spațiu ce nu se supune regulilor orașului – s-au oferit publicului timișorean, și nu numai, într-unul dintre cele mai ample proiecte culturale ale acestui an: după SCULPTURĂ/SCULPTURĂ după.
„Vom muta povestea acestui an, adevărul lui, în memoria unei cărți, a unui album pe care dorim să îl realizăm în 2024, ca să conservăm această experiență a Cazarmei U din Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023” , a adăugat Sorina Jecza, Președinte Fundația Triade.
NO COMMENT