READING

Fir de In: genți extravagante, lucrate manual și s...

Fir de In: genți extravagante, lucrate manual și sustenabil, categoria slow fashion

Distribuie articolul:
Share

La finalul anului 2023, am avut bucuria să vizităm târgul Art Fashion Fair din București și să descoperim (chiar să redescoperim) o sumedenie de lucruri frumoase, produse Made in Romania, create și prezentate în chip creativ. Cu această ocazie l-am cunoscut pe omul din spatele brandului Fir de In și i-am admirat îndelung creațiile: genți din piele, atât de speciale, încât nu poți trece indiferent pe lângă ele.

Te oprești, te uiți, pui mâna și gata – găsești cel puțin o geantă pe care nu mai vrei s-o lași jos, ci este musai să o iei cu tine. Forme atipice, dimensiuni provocatoare, decupări incredibile și imprimeuri pline de originalitate, iată câteva dintre secretele unui tip de geantă handmade care își transferă propria extravaganță asupra purtătoarei sale.

1. Cine este omul din spatele brandului Fir de In? Cum te numești și cum ți-ai descoperit pasiunea pentru genți din piele? Ai studii de profil?

Numele meu este Călin Iliescu, omul pasionat de fibre și de materiale naturale. Fibra de in este o dragoste de-ale mele – o port, o croiesc – fiind legată în mare măsură de începutul brandului Fir de In. Din această dragoste s-a născut și numele brandului. Mi-am dorit mult să lucrez pe acest tip de material natural. Astfel, primele mele genți au avut o compoziție de tipul in, in-bumbac, in-cânepă. Dar din momentul în care am descoperit pielea ca material de lucru, am reușit să transform modelele textile în unele din piele. Lucrul cu pielea a dus la dezvoltarea și creșterea brandului și a mea, ca om de creație.

Nu am studii de profil, dar mare parte din timp mi-am petrecut-o printre oameni creativi, părinții mei fiind unii dintre aceștia. Găsindu-mă mai mereu înconjurat de oameni din zona artelor sau design, am căpătat impulsul de a face ceva în zona aceasta și m-am dezvoltat în direcția asta.

2. Din ce an există brandul Fir de In? De unde ți-a venit ideea acestui nume și ce mesaj poartă?

Brandul Fir de In s-a născut în vara anului 2021, nume inspirat și de frumoasa floare de in. Mi-am dorit ca numele să aibă o sonoritate autentic românească și cumva să fie legat de țesătura de in. Deci… Fir de In.

Geantă creată de Fir de In

3. Ai făcut dintotdeauna genți sau și alte produse? Cât de greu e să faci o geantă și cât durează? De unde îți procuri materialele?

Geantă creată de Fir de In

Am cochetat cu ideea de handmade încă din adolescență când am lucrat diferite obiecte din piele sau lemn, obiecte purtabile (brățări, coliere și alte accesorii). Când există pasiune, când este despre evoluția personală și despre depășirea limitelor totul este simplu. Devine un fel de a fi. Doar lucrând, și de multe ori greșind, îmi vin ideile.
Gențile sunt obiecte practice, purtabile, deci trebuie cumva să se încadreze în câteva tipare legate de formă și ergonomie. Stilul a evoluat odată cu mine, pornind de la modele simple și ajungând astăzi la modele evoluate estetic și cromatic. Să spunem că am trecut de la meșteșug la design, inconștient și din nevoia de exprimare.
Pielea este din Italia, calitatea este una superioară, și o procur de la importatori sau de la depozitele din țară. O aleg cu mare atenție, în funcție de modelul pe care doresc să-l fac: grosime, culoare, textură și posibilitatea de a picta sau vopsi pielea.

4. Gențile Fir de In sunt doar pentru femei sau și pentru bărbați? Surse de inspirație?

Ideea după care mă conduc este aceea de slow fashion, adică genți purtabile în orice ocazie, de bună calitate, originale, durabile, din materiale sustenabile. În noua colecție primăvară-vară voi include și câteva modele bărbătești. Surse de inspirație? Sunt inspirat de natură în primul rând: linii curbe, frânte, rotunjimi, simetrii sau asimetrii. Folosesc culori natural reinterpretate, uneori nuanțate, aprinse, chiar nonconformiste. Mă inspir de asemenea și din moda străzii. Sunt zile când stau la o cafea în centrul Bucureștiului și privesc trecătorii. Există multă diversitate acolo, e un spectacol fascinant.

Geantă creată de Fir de In

5. Cele mai multe dintre modele sunt clar atipice – destul de mari și având forme neobișnuite. Cum porți o geantă rotundă sau una triunghiulară? Ce atitudine presupun aceste genți și ce stil vestimentar?

Așa este, unele dintre ele au forme atipice și culori diferite. Am vrut să ies din „cotidianul” genților convenționale și am reușit să aduc o linie diferită și să adaug o tușă de culoare. Liniile de design minimalist-geometrice atrag prin formă, culoare, volum și ergonomie, ele fiind gândite să fie practice și încăpătoare. Purtarea de accesorii sau abordarea unei anumite linii de vestimentație ține mult de personalitatea purtătoarei și de atenția la detalii. Ceea ce mi-am dorit să fac și am reușit este să ies din zona acelor genți ultrafinisate, cu accesorii metalice, precum catarame, ținte etc., și să aduc un suflu nou – genți „rought”, cu finisaje minime: piele, ață și magneți ca închidere, forme simple minimaliste, ergonomie crescută, spațiu interior, purtabile oricând. Lucrate manual fiind (croite, cusute, vopsite sau pictate), gențile Fir de In sunt unicate, iar micile imperfecțiuni se datorează acestui lucru.

6. Cum ar trebui o femeie să-și aleagă geanta potrivită? Sunt anumite reguli de succes sau gențile tale pot fi purtate pe principiul: îmi place și asta e tot ce contează? Creezi fiecare model de geantă cu un anume tip de femeie în gând?

Ca orice alt accesoriu, geanta întregește și armonizează o ținută, prin formă și culoare. Alegerea unei genți potrivite poate depinde de mai mulți factori, inclusiv nevoile personale, preferințele de stil și ocaziile în care va fi purtată ca accesoriu practic. Deci e vorba despre stilul personal, dimensiune, ocazie, culoare, calitatea materialelor. Și nu în ultimul rând, prețul. Acesta trebuie să reflecte calitatea, originalitatea, „investiția“ în design și manopera.

Geantă creată de Fir de In

7. Cine sunt clientele Fir de In? Se încadrează unui singur tip uman sau sunt femei foarte diferite? Cum ajungi la ele?

Din ce am observat, clientele care achiziționează gențile Fir de In sunt femei cu educație peste medie, care dau atenție propriului look, persoane care-și dau voie să fie altfel, ținutele lor fiind aparte. De multe ori clientele ajung la mine prin recomandări.

8. Mod și timp de lucru?

Ca să glumesc puțin, timpul e relativ. Cel mai mult îmi ia să stabilesc conceptul (forma, culoarea și ergonomia), deci creația. Apoi abia urmează partea de construcție: desenul, tiparul, croirea, vopsirea/pictarea, coaserea și finisarea genții.

9. Cum te promovezi? Care crezi că ar fi cea mai de succes cale de promovare pentru designeri ca tine? Și care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă un designer în România?

Promovarea brandului o fac în modul clasic: social-media (Facebook, Instagram), site-ul propriu și târgurile de profil. Cred ca târgurile sunt o cale bună pentru promovare. Ele creează o conexiune importantă între omul din spatele brandului, produs și cumpărător. Cu mine și cu gențile Fir de In vă puteți întâlni la târgurile de profil din timpul anului. Apoi e „lupta” cu  algoritmii din social media. Nu e suficient doar să postezi. Trebuie să știi când, cum și cu ce frecvență. Din păcate, cred că designerii din România se confruntă cu o oarecare apatie a publicului pentru produse de autor, produse unicat, handmade.

10. Dintre toate gențile pe care le-ai creat până acum, ai vreun model preferat? Care este și de ce îți place cel mai mult? Dar care este modelul cel mai apreciat de clienți?

Toate creațiile mele îmi plac în egală măsură. Un lucru e cert. Momentul de cotitură în creșterea și evoluția brandului s-a produs odată cu ideea de a vopsi sau picta pielea. Astfel, am reușit să aduc acel plus de unicitate genților Fir de In. Modele cele mai cerute sunt Asym și Eva. De asemenea, sunt apreciate și gențile Mini, de mici dimensiuni – tip borsetă – foarte practice în purtarea de zi cu zi sau în călătorii.

11. Cel mai mare vis al tău legat de Fir de In?

Mi-ar plăcea să cumpărăm mai des creații „Made in Romania“ și să susținem creatorii și designerii români. Sunt mulți și buni! Și un vis strict personal: să reușesc să cuceresc puțin câte puțin și piața internațională.

Echipa Revista Atelierul îți ține pumnii, dragă Fir de In!

Imaginile au fost trimise spre publicare de Fir de In.

Comentarii

Absolventă a Facultății de Științe Politice și Administrative (Universitatea București), Andreya Oti a urmat masteratul de Comunicare și Relații Publice (SNSPA), dar adevărata împlinire și-a găsit-o ca redactor de carte și de articole online. În prezent este redactor de carte pentru copii la editura All și asigură direcția de comunicare a editurii Vremea. În același timp, din 2015 activează drept redactor al revistei de mobilă și design Magmob.ro, prilej de a îmbina pasiunea pentru amenajări interioare cu ușurința mânuirii cuvântul scris. Interesată de tot ce înseamnă noutate și creativitate în domeniul designului, consideră că numai ̈frumusețea va salva lumea ̈ – mai ales atunci când frumusețea capătă funcționalitate.

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share