Ioana Deak face parte dintr-o familie de ceramiști care i-au inspirat atât talentul, cât și dorința de a crea ceramică cu stil. Aceste lucrări pot sta la loc de cinste în orice spațiu pe care îl înnobilează cu culoare și cu o poveste culeasă, din natură sau din călătoriile sale.
1. Cine este artistul din spatele brandului MellonCollie Ceramics?
Ioana Deak, artist ceramist.
2. Cum vă creați modelele, de unde vă luați inspirația, formele atât de originale?
Cred că mă inspiră tot ceea ce mă înconjoară, atât natura, cât și orașul, călătoriile, locurile noi în care merg, oamenii cu care mă întâlnesc și de cele mai multe ori încerc sa transpun în ceea ce fac nu imagini, ci senzațiile pe care le am în legatură cu tot ceea ce mă înconjoară.
3. Cum arată studioul unui ceramist, ce obiecte, scule/instrumente ai, fără de care nu se poate realiza un proiect?
Atelierul meu are în mare două părți: una unde se face munca cu matrițe, porțelan, glazuri și una unde este curat și ordonat tot, unde fac decorul obiectelor mele, deci jumătate haos, jumătate ordine perfectă. În ceea ce privește instrumentele…sunt de toate felurile: atât instrumente speciale, dar și bețe din bambus pentru frigărui, de exemplu. Și cu toate astea, de cele mai multe ori mâna este cel mai bun instrument.
4. Ce lucrări aveți în desfășurare, participați la expoziții sau la evenimente artistice?
Particip la evenimentele Dichisar care sunt în funcție de perioada anului, unul, două sau trei într-o lună, evenimente pentru care mă pregătesc special de fiecare dată. Anul trecut am participat la Romanian Jewelery Week, îmi doresc să particip și anul acesta. În țară, mai merg la Târgul Olarilor de la Sibiu, toamna și cam atât, mai mult nu aș avea cum să mă pregătesc.
5. Ce planuri aveți pe termen lung/scurt?
Nu fac planuri pe termen foarte lung. Este mai practic așa. Urmează să îmi mut (din nou) atelierul și asta înseamnă o nouă amenajare, cu un showroom de data asta și probabil, o serie nouă de obiecte.
6. Ce cumpără un client care achiziționează un produs MellonCollie Ceramics?
De cele mai multe ori, clientul cumpără ceașca din care va bea cafeaua de acum înainte pentru mult timp. Știu asta pentru ca îmi spun clientele „beau din ceașca de la dumneavoastră de ani de zile”. Îmi închipui că își doresc să fie un obiect care le aduce bucurie, când îl văd în fiecare dimineață.
7. Care este produsul care pare cel mai de succes de până acum dintre obiectele pe care le-ați creat?
Ceașca, evident. Este un model cu vrabie.
8. Ce nu vă place să faceți într-un proces de creație, ce etapă este neplăcută?
Etapa finisării, durează mult, este cea mai puțin creativă (e plictisitoare), durează cel mai mult și este etapa în care obiectele sunt foarte fragile și se pot sparge în timpul finisării.
9. Ce sfaturi oferiți unui creator care vrea să își înceapă activitatea în domeniul creativ?
Mă feresc să dau sfaturi. În principiu, fiecare om ar trebui să își urmeze visul în mod sistematic, să abordeze acest lucru cu seriozitate și consecvență, pentru a-i da o șansă reala visului sau de a deveni o afacere care funcționează. Însă… asta este doar teoria care poate funcționa sau nu, mă feresc în a da sfaturi.
10. Cum se face trecerea de la hobby la afacere în mediul creativ, din punctul tău de vedere?
Pentru mine nu a fost niciodată un hobby. Eu asta am văzut de mică, fiind născută în familie de artiști. Tata este ceramist și, pe lângă activitatea lui de artist plastic și profesor, el a avut atelier de producție ceramică încă din perioada comunistă. Am mers la liceu de artă, universitate de artă, deci pentru mine a fost unicul drum dintotdeauna. Însă, am multe exemple în jurul meu, prieteni care până la un moment dat au avut alt drum, altă meserie, ceramica fiind un hobby sau un fel de a se relaxa, să zicem. Și care cu timpul a devenit mai mult, tot mai mult, până când a venit si momentul de a părăsi jobul și a se dedica exclusiv ceramicii. Iar acest lucru este posibil dacă bineînțeles ai talent, îndemânare pentru așa ceva și peste asta, dacă muncești foarte mult. Talent si îndemânare are multă lume. Diferența o face seriozitatea, determinarea, consecvența și să muncești mult, mult, mult. Poate sună aiurea, dar nu este un domeniu boem. Unii clienți cred asta, dar nu e așa. Este un domeniu care necesită multă muncă.
Fotografiile sunt ale creatoarei brandului MellonCollie Ceramics.
Fără comentarii