AMZEI @Romanian Design Week

Distribuie articolul:
Share

Cartierul Creativ, un demers The Institute, prezentat de Banca Transilvania și susținut de Primăria Sectorului 1, lansează vineri, 17 mai, de la ora 18:00 programul AMZEI @Romanian Design Week. Evenimentul prezintă trei expoziții distincte: o colecție de afișe originale semnate de Milton Glaser: Art is Work ACT II, „Semnalizatoare – Designul nu este un Panou de Bord” și Lea Rasovszky – People You’ve Been Before.

Cele trei expoziții AMZEI @Romanian Design Week, parte din circuitul RDW Design GO! al festivalului Romanian Design Week 2024, deschid astfel seria de evenimente ce vor avea loc pe parcursul celor zece zile de festival, între 24 mai și 2 iunie. În cadrul vernisajului ce va avea loc vineri, 17 mai, de la ora 18:00, în Piața Amzei, publicul va putea explora abordări noi ale designului, arhitecturii și culturii digitale, 50 de afișe realizate de Milton Glaser, legendă a designului grafic american, cunoscut pentru co-fondarea New York Magazine și pentru campania „I ❤ NY”, dar și lucrările artistei Lea Rasovszky, într-o expoziție ce investighează dinamica complicată a conexiunilor umane.

 Organizată de centrul cultural FABER și Universitatea Politehnica Timișoara, expoziția „Semnalizatoare – Designul nu este un Panou de Bord” explorează rolul designului și intersecțiile acestuia cu alte domenii, provocând întrebări despre industrie și arătând impactul său extins. Servind ca un semnalizator pentru Timișoara și pentru România, expoziția propune o nouă traiectorie pentru design, arhitectură și cultura digitală. Lucrările expuse sunt rezultatul colaborărilor între cercetători de la Universitatea Politehnica Timișoara și designeri români și internaționali, abordând teme precum gestionarea deșeurilor, forțele invizibile din construcții și relația om-mașină. Conceptul expoziției este ancorat într-o cercetare comisionată despre economia Timișoarei, condusă de sociologul Norbert Petrovici. Expoziția folosește diferite medii de design, storytelling și limbaj pentru a evidenția narațiunile ascunse și potențialul neexplorat al orașului și face parte din programul Bright Cityscapes, din agenda culturală a Timișoarei 2023 – Capitală Europeană a Culturii.

Expoziția People You’ve Been Before – Lea Rasovszky

Expoziția personală a Leei Rasovszky, „People You’ve Been Before” ilustrează complicata dinamică a conexiunilor umane, care se desfășoară într-un spațiu de profundă intimitate, unde accesul privitorului devine posibil exclusiv prin deschiderea acestuia către vulnerabilitate și empatie. Lea Rasovszky explorează geografia acestui spațiu, reformulându-și descoperirile în diferite medii – obiecte, fotografii de epocă și artefacte de o puternică încărcătură emoțională. Aceste relicve servesc drept ferestre către trecut și oferă acces la viețile trăite și la relațiile construite, evocând un sentiment de apartenență, care depășește timpul și spațiul.

People You’ve Been Before – Lea Rasovszky

Demersul artistic presupune conectarea cu aceste rămășițe ale epocilor trecute. Este un demers asemănător cu cel al unui antropolog, care dezvoltă narațiunile țesute în fiecare artefact și te invită să contempli tapiseria complicată a experienței umane. Este ca și cum ai explora un album foto vechi, cu oameni pe care nu i-ai mai întâlnit până acum, chipuri necunoscute, identități anonime, însă fără a-ți pierde capacitatea de a le înțelege esența, în timp ce privești cu o curiozitate blândă și autentică.

Expoziția de afișe originale Milton Glaser: Art is Work ACT II – Amzei Creative Corner

Milton Glaser, legendă a designului grafic american, este cunoscut pentru co-fondarea New York Magazine și pentru campania „I ❤ NY”.  Expoziția „Milton Glaser: Art is Work (act II)”, adusă în premieră la București de Insula 42 și TypopassageTM și curatoriată de Ovidiu Hrin și prezintă în premieră în România aproape 50 de afișe originale din cele peste 400 realizate de Glaser. Afișele sale aduc arta și măiestria grafică în viața de zi cu zi, reconectând vizitatorii la emoția frumosului și la umorul inteligent. Glaser (1929-2020) a fost una dintre cele mai influente voci ale designului grafic, promovând un design civic și umanist. Moștenirea sa cuprinde o varietate de lucrări celebre, printre care logo-ul pentru campania „I ❤ NY” și posterul psihedelic al lui Bob Dylan. Găzduită între 16 mai și 2 iunie la galeria Amzei Creative Corner din București, expoziția  este continuarea unei serii organizate anterior la Arad și Timișoara în 2023. Mirko Ilić, coleg și prieten apropiat al lui Glaser, a donat această colecție de excepție TypopassageTM, iar el însuși va susține tururi ghidate ale expoziției alături de curatorul Ovidiu Hrin și va ține un atelier dedicat designului de afiș. Expozițiile AMZEI@RDW fac parte din circuitul RDW Design GO!, format al festivalului Romanian Design Week 2024 și sunt deschise de luni până vineri, între orele 12:00 – 22:00, iar în weekend de la 10:00 la 22:00.

Expo Milton Glaser, Arad, 2023, Fotografie de Ciprian Hord

AMZEI face parte din inițiativele și demersurile semnate de Cartierului Creativ, un proiect de poziționare și de regenerare urbană, un ecosistem creativ în centrul Bucureștiului, o inițiativă The Institute, care își propune valorificarea și potențarea industriilor creative și a organizațiilor și proiectelor culturale din această zonă, din dorința de a contribui la creșterea calității vieții și din speranța că poate contribui la schimbarea narațiunii Bucureștiului, prin expunerea, promovarea și dezvoltarea scenei și a efervescenței creative locale.

Mai multe detalii despre proiectele Cartierului Creativ puteți găsi pe website, pagina de Facebook și pe Instagram.

AMZEI este un demers al Cartierului Creativ, un proiect The Institute
Prezentat de: Banca Transilvania
Susținut de: Primăria Sectorului 1
Dezvoltat împreună cu: FABER, Insula 42, TypopassageTM, Mobius Gallery
Parteneri media strategici: PRO TV, Rock FM, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio România Cultural, Igloo, Revista Zeppelin, B365, Feeder, IQads, Zile și Nopți,
Partener monitorizare: MediaTrust

Despre The Institute: The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de peste 25 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. Este fondator al proiectelor Romanian Design Week, DIPLOMA Show, Gala Societății Civile, Internetics  și inițiator al programelor ASAP România, Cartierul Creativ și Combinat.

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

ARTICOL RECOMANDAT

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share