READING

How does your workshop looks like – part II

How does your workshop looks like – part II

Distribuie articolul:
Share

We are continuing the lastest series of interviews with jewelry maker asking them how their workshops are. In the article, I explored the captivating insights from Romanian Jewelry Week participants, featuring discussions with renowned jewelers Kinga Olah, Leah Butler, and SAMOKISH.

Continuă interviurile cu creativii care ne menţionează cum arată atelierul lor În acest articol, am discutat graţie Romanian Jewelry Week cu Kinga Olah, Leah Butler, SAMOKISH.

Kinga Olah Jewellery Artist

My workshop is more than just a workspace, it’s like a sanctuary for me, where imagination transforms into creations. Located within my home, the workshop is a bright, airy space with white walls and large windows that flood the room with natural light. The windows are often open, inviting a gentle breeze, and the space is dotted with plants that add a touch of nature to my creative environment. This intimate setting allows me to disconnect from the outside world and dive deep into my inner thoughts, providing the perfect space for reflection, experimentation, and exploration. I prefer to work alone, as the creative process in my workshop is deeply personal and meditative.While I don’t listen to music during the design phase, it becomes an essential companion when I’m bringing my ideas to life. The hours fly by, often late into the night, as I lose myself in the rhythm of making.

Kinga Olah

My workshop oscillates between states of order and creative chaos, but I generally prefer to maintain cleanliness and organisation. My workshop is equipped with all the essential tools I need, many of which are old and carry a sense of history with them—almost as if they hold the knowledge of generations of craftsmen. I’m particularly attached to these tools, like my old-school mouth blow torch that requires cyclical breathing, which I use every day. Recycling is a significant part of my practice; I love the thought of giving things a new life in some form. I usually melt down scrap silver and gold, preparing the material myself. Using my unique technique, I repurpose unwanted or damaged stones by crushing and rebuilding them, creating distinctive textured surfaces on my jewellery. The creative process sometimes begins with a gaze and other times with a sudden spark of inspiration. In these moments of excitement, amazement, and possibility, I feel my creative energy awakening inside me. The feeling of encountering „The Possible” and my attraction to the forms, textures, and colours I experiment with activate this creative force. My spirit is literally lifted as I plunge into the boundless unknown. I love the combination of meaningfulness and surprise as creativity, which feels liberating and without boundaries.

Kinga Olah’s work process

On the other hand, there are steps I don’t always do in the workshop. For instance, when I create sketches to develop my ideas, I might do this in the garden or even while lying or siUng on the floor of my room. These settings, free from formal constraints, allow me to tap into a more playful, childlike state. This way, I can connect more deeply with my crea0ve self and return to older, much slower rhythms. When it comes to experimen0ng with materials and technical solu0ons, I return to my workshop. It is a personal, in0mate space where joy and experimenta0on, as well as failure and success, all come together.

[RO]

Atelierul meu este mai mult decât un simplu spațiu de lucru, este ca un sanctuar pentru mine, unde imaginația se transformă în creații. Situat în interiorul casei mele, atelierul este un spațiu luminos și aerisit, cu pereți albi și ferestre mari care inundă camera cu lumină naturală. Ferestrele sunt adesea deschise, lăsând să pătrundă o adiere blândă, iar spațiul este împodobit cu plante care adaugă o notă de natură în acest mediu creativ. Această atmosferă intimă îmi permite să mă deconectez de lumea exterioară și să mă adâncesc în gândurile mele, oferind locul perfect pentru reflecție, experimentare și explorare. Prefer să lucrez singură, deoarece procesul creativ în atelierul meu este profund personal și meditativ. Deși nu ascult muzică în faza de design, aceasta devine o companie esențială atunci când dau viață ideilor mele. Orele trec rapid, adesea până târziu în noapte, pe măsură ce mă pierd în ritmul creației.

Kinga Olah’s work process

Atelierul meu oscilează între stări de ordine și haos creativ, dar în general prefer să mențin curățenia și organizarea. Este echipat cu toate uneltele esențiale de care am nevoie, multe dintre ele fiind vechi și având o anumită poveste — de parcă ar purta cu ele cunoștințele generațiilor de meșteșugari. Sunt deosebit de atașată de aceste unelte, precum vechiul meu arzător cu suflat din gură, care necesită respirație ciclică și pe care îl folosesc zilnic. Reciclarea este o parte importantă a practicii mele; îmi place ideea de a da lucrurilor o nouă viață sub o altă formă. De obicei, topesc resturile de argint și aur, pregătindu-mi singură materialele. Printr-o tehnică unică, refolosesc pietrele nedorite sau deteriorate, zdrobindu-le și reconstruindu-le pentru a crea suprafețe texturate distincte în bijuteriile mele. Procesul creativ începe uneori cu o privire, alteori cu o scânteie bruscă de inspirație. În aceste momente de entuziasm, uimire și posibilitate, simt cum energia mea creativă se trezește în mine. Sentimentul de a întâlni „Posibilul” și atracția mea pentru formele, texturile și culorile cu care experimentez activează această forță creativă. Spiritul meu este literalmente înălțat pe măsură ce mă arunc în necunoscutul fără limite. Îmi place combinația de semnificație și surpriză pe care o oferă creativitatea, care se simte eliberatoare și fără granițe.

Pe de altă parte, există etape pe care nu le realizez întotdeauna în atelier. De exemplu, când creez schițe pentru a-mi dezvolta ideile, fac asta în grădină sau chiar întinsă sau așezată pe podeaua camerei mele. Aceste setări, lipsite de constrângeri formale, îmi permit să accesez o stare mai jucăușă, de copil. În acest fel, mă pot conecta mai profund cu sinele meu creativ și pot reveni la ritmuri mai vechi, mult mai lente. Când vine vorba de experimentarea cu materiale și soluții tehnice, mă întorc în atelier. Este un spațiu personal, intim, unde bucuria și experimentarea, precum și eșecul și succesul, se întâlnesc toate la un loc.

Leah Butler

Like a lot of makers, my workshop is one of my favourite places to be. I share a work space with different creatives in Nørrebro, which is a vibrant part of Copenhagen. I work in the basement beside a fellow jeweller and a fashion designer. Up until recently I had a home studio and so was a little unsure how I would fare sharing space, I’m a naturally introverted person. But I’ve been delighted to realise taking that leap was the right decision for me. I love the creative exchanges that happen when you’re surrounded by that kind of energy.  Right now I’d say my studio is not organised the best! But that’s just due to the fact that I’m still ‘moving in’ whilst also working on orders. Usually I like a well organised space, it helps me have a clear head. I’m excited for when it’s all unpacked and cosy. Especially seeing as I spend most of my time here!

Leah Butler

I’m in the workshop most days, save for admin days which I do at home. I cycle in with my dog Cú in the basket, have a coffee and a little chat when I arrive and then head down to get some work done. I love that my set up is in the basement. It means I can really focus when I need to and then when I need a break I can come upstairs and see who is about. Though, seeing as you asked, the one thing I’d change would be adding in a window and a little natural daylight! But that’s what upstairs is for, ha.  My process is a little varied depending on what design I’m working on. Usually it begins with wax work and then on to sand casting. I love to quickly be able to see the work in metal, rather than having to wait for a casting house. Then it’s on to cleaning up the work, stone setting and finishing. Some sketching happens but this is usually for commissions so the client can visualise it. With my own collections I don’t tend to sketch too much. I’m usually working on several pieces at once, all in different stages of that process.

Leah Butler’s workprocess

[RO]

Ca mulți creatori, atelierul este unul dintre locurile mele preferate. Împart un spațiu de lucru cu diferiți creativi în Nørrebro, o zonă plină de viață din Copenhaga. Lucrez în subsol, alături de un coleg bijutier și un designer de modă. Până de curând, am avut un studio acasă și eram puțin nesigură cum mă voi descurca împărțind spațiul, fiind o persoană mai introvertită. Dar am fost încântată să realizez că acest pas a fost decizia potrivită pentru mine. Îmi plac schimburile creative care au loc atunci când ești înconjurat de un astfel de mediu energic. Acum aș spune că studioul meu nu este organizat cum trebuie! Dar asta se datorează faptului că încă sunt în proces de „mutare”, în timp ce lucrez și la comenzi. De obicei, îmi place un spațiu bine organizat, mă ajută să am o minte clară. Sunt entuziasmată de momentul în care totul va fi despachetat și confortabil, mai ales pentru că îmi petrec majoritatea timpului aici!

Leah Butler’s workprocess

Sunt în atelier aproape în fiecare zi, cu excepția zilelor dedicate sarcinilor administrative, pe care le fac acasă. Vin cu bicicleta, cu câinele meu, Cú, în coș, îmi iau o cafea și stau puțin la povești când ajung, apoi cobor să încep treaba. Îmi place că am configurat atelierul în subsol. Asta înseamnă că mă pot concentra cu adevărat când am nevoie, iar când vreau o pauză, pot urca sus să văd cine e prin preajmă. Dar, dacă tot ai întrebat, singurul lucru pe care l-aș schimba ar fi adăugarea unei ferestre și a unui pic de lumină naturală! Dar pentru asta e partea de sus, ha.

Leah Butler’s workprocess

Procesul meu variază puțin, în funcție de designul la care lucrez. De obicei, încep cu lucrul în ceară și apoi trec la turnarea în nisip. Îmi place să văd rapid lucrarea transformată în metal, fără să aștept de la un atelier de turnare. Apoi urmează curățarea piesei, montarea pietrelor și finisarea. Fac și unele schițe, dar acestea sunt de obicei pentru comenzi personalizate, ca să ajut clientul să vizualizeze rezultatul. Pentru colecțiile mele, nu schițez prea mult. Lucrez de obicei la mai multe piese simultan, fiecare în stadii diferite ale procesului.

SAMOKISH

SAMOKISH today is a jewelry production company with European quality and Ukrainian soul. I have 3 masters who work for me. As a designer and creative director of the brand, I create collections and send my sketches to the workshop for further work with them. At first, it can be just an idea that must also be discussed with masters, then we create a sample and test on ourselves whether we like everything, like the weight, size, form, whether the necklace or earrings keep their shape and so on. It happens that you have come up with some kind of idea, and when you make it live, you realize that a client will be uncomfortable to wear it, no matter how beautiful it is. So we look for compromise and try again to make the jewelry as wearable as possible. In Kyiv, I have everything I need in one building, the showroom is in the next room with the production, and my office is in the next room with the showroom. I can deal with my administrative issues and be in the workshop at the same time and follow all the creation and production processes.

SAMOKISH’s workplace

The style of SAMOKISH is recognizable due to the combination of natural stones of incredible beauty and Italian chains that are also produced for some of Italian fashion houses.  Our company is built on a great love for our work. My masters have been working in it since the very beginning of its foundation, so this business is something stronger and deeper than just a product. Each of our jewelry is handmade and conveys our care for a woman, conveys the emotions of love and admiration. We create in order to remind a woman of the most important thing – about self- love, regardless of the circumstances. Making every day of her life special – this is our goal.

SAMOKISH

[RO]

SAMOKISH  este o companie de producție de bijuterii cu calitate europeană și suflet ucrainean. Am trei maeștri care lucrează pentru mine. Ca designer și director creativ al brandului, creez colecții și trimit schițele mele atelierului pentru a continua lucrul cu ele. La început, poate fi doar o idee care trebuie discutată și cu maeștrii, apoi creăm un prototip și îl testăm pe noi înșine pentru a vedea dacă ne place totul, cum ar fi greutatea, dimensiunea, forma, dacă colierul sau cerceii își păstrează forma și așa mai departe. Se întâmplă să ai o idee, dar când o aduci la viață, îți dai seama că un client ar fi incomodat să o poarte, oricât de frumoasă ar fi. Așa că căutăm un compromis și încercăm din nou să facem bijuteriile cât mai confortabile posibil.

În Kiev, am tot ce-mi trebuie într-o singură clădire. Showroom-ul este în camera de lângă producție, iar biroul meu este în camera de lângă showroom. Pot să mă ocup de problemele administrative și să fiu în atelier în același timp, urmărind toate procesele de creație și producție.

SAMOKISH’s work process

Stilul SAMOKISH este ușor de recunoscut datorită combinației de pietre naturale de o frumusețe incredibilă și lanțuri italiene, care sunt produse și pentru unele dintre casele de modă italiene.

Compania noastră este construită pe o mare dragoste pentru munca noastră. Maeștrii mei lucrează aici încă de la începuturile sale, așa că această afacere este ceva mai puternic și mai profund decât un simplu produs. Fiecare dintre bijuteriile noastre este realizată manual și transmite grija noastră pentru femei, transmite emoțiile de iubire și admirație. Creăm pentru a reaminti femeilor de cel mai important lucru – iubirea de sine, indiferent de circumstanțe. Să facem ca fiecare zi din viața ei să fie specială – acesta este scopul nostru.

SAMOKISH’s work process

The images sent by Romanian Jewelry Week with the consent of the creatives presented in the article. Pozele sunt transmise de Romanian Jewelry Week cu acordul creativilor prezentaţi în articol.

 

Comentarii

Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă de peste 17 ani în cadrul industriei creative şi culturale româneşti şi cu un doctorat în istorie. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela s-a specializat în domeniul managementului cultural în Londra şi Paris prin bursele acordate acesteia, de către Fundaţia Gabriela Tudor şi Ministerul Culturii din Franţa. Este co-fondatoare a Revistei Atelierul (Asociaţia Atelierul de Creaţie) şi a proiectelor generate de această comunitate internaţională: "Creative Night Talks", "Noaptea albă a creatorilor şi designerilor de produs". Este evaluatoare independentă pentru diferiţi cofinanţatori publici. Curatoriază expoziţii în diferite galerii de artă şi spaţii de consum de artă, din România şi străinătate. Este International Board Member AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi membră a departamentului de Digital Strategies a aceleiaşi asociaţii. https://mihaelaion.com/

RELATED POST

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Share